Gå til innhold

Rygge Sivile Lufthavn


Teodor Liland

Anbefalte innlegg

Vet jeg drar opp en gammel tråd her, men ganske mye er skjedd faktisk. Thon har jo kjøpt seg inn så alle finansielle problemer er løst. Mange flyselskaper ser Rygge som en mulighet, blandt andre Norwegian, KLM, British Airways, SN Brüssels Airlines, Air France, Coast Air og Ryanair. Ruter som kan bli aktuelle er fra Rygge til København, Stockholm, Bergen, Helsinki, Bodø, Billund, Frankfurt, Paris, Berlin, Amsterdam og London.

 

hangar.no

 

Da ere bare å sprette sjampanjen snart Østfoldinger! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BA? Air France? På Rygge??? Jeg ler så jeg nesten pisser i buksa... ""

 

KLM? Nja.. KLC i så fall? Kanskje en daglig Fokker 50 elns?

 

De jobber hardt for å blåse opp RSL, og det virker ærlig talt veldig oppblåst...

 

Jeg tror ingenting før jeg ser det...

 

Dette er tross alt ganske høytsvevende tanker fra en flyplass uten flyplass... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere med Rygge som international egentlig? ""
Hva vi skal med den???? """""" Vel, vi skal dra til syden, da slipper vi å dra til Gardermoen. (det er ikke så veldig mange som drar over til Torp, slik jeg har forstått det) Og Vi fly- elskere skal spotte.

 

Er dere redde for at lokalflyplassen deres skal miste kunder? """" virker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle holder med sin egen flyplass.

Vestfoldinger tviler og østfoldinger tror ""

slik vil det alltid være.

 

Så får vi se om en 5 - 10 års tid hvordan det ser ut da.

 

Fordi dette vil være en evig "krangel" ønsker jeg og gå "ut" av denne diskusjonen mens tonen er god. (for se hvor lenge jeg uteblir fra diskusjonen "" kanskje 5, 10 min "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere med Rygge som international egentlig? ""

Dere østfoldinger vasser jo nesten i svære flyplasser...

 

Det som er tingen er at vi er et fylke med over 250.000 innbyggere og ikke har en egen flyplass. Fra Sarpsborg tar det 1,5 time å kjøre til Gardermoen, 1,5t til Torp og 2,5t til Göteborg. Nå får vi en lokal flyplass som de fleste andre innbyggere i Norge.

 

Vi får vente å se, men tror nok Rygge vil bli en braksuksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Vestfold er det iallfall noen som tar konsekvensen av at de tror på Rygge.

 

"NRK i Vestfold" meldte nylig i sine nyhetssendinger at ledelsen på Torp hadde lagt sine utbyggingsplaner på is mens de ventet på hva det skulle bli til med Rygge. Det dreier seg om utbyggingsplaner for flere hundre millioner kroner.

 

(NRK's distriktskontorer er IKKE flinke til å legge slike små nyheter ut på web!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så negativt mot Rygge, Kenneth??

 

Personlig så tror jeg Rygge kan bli ganske så bra etter noen år og tar nok knekken på Torp før eller senere pga at Rygge ligger veldig godt an på kartet og pluss at vi har snart firefelts motorvei ferdig. Da blir nok Rygge ettertraktet for kort reisetid til å fra flyplassen på helt nye veier både til Oslo og ikke minst Sverige. Söta bror kommer også til benytte Rygge flyplass. Rygge kommer sikkert ikke til og vinne på ruteflyving i Norge, men innen chartertrafikk og cargo tror jeg Rygge kan slå Torp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så negativt mot Rygge, Kenneth??

 

Skulle vel tro at det var rimelig opplagt?

Jeg jobber på Torp, og trives der, så jeg ser jo helst at det forblir sånn...

Dersom Rygge viser seg å bli en konkurent til Torp (noe jeg ikke har tro på i utgangspunktet) så ser jeg jo helst at RSL aldri blir noe av... ""

 

Jeg driter vel lang marsj i om østfoldingene ikke har egen flyplass, siden jeg bor i Vestfold og har norges beste flyplass 10 minutter unna... ""

 

Personlig så tror jeg Rygge kan bli ganske så bra etter noen år og tar nok knekken på Torp før eller senere pga at Rygge ligger veldig godt an på kartet og pluss at vi har snart firefelts motorvei ferdig.

Da blir nok Rygge ettertraktet for kort reisetid til å fra flyplassen på helt nye veier både til Oslo og ikke minst Sverige. Söta bror kommer også til benytte Rygge flyplass.

 

Jeg tror ikke Rygge er i stand til å ta knekken på Torp i det hele tatt, rett og slett fordi kundegrunnlaget er for lite, begrensningene for store, og fordi Torp har et enormt forsprang...

 

Ikke glem, at dersom SD bestemmer avgiftsnivået, og det havner på samme nivå som andre Avinor-plasser hvor Avinor ønsker trafikk, så kan dere glemme Ryanair... ...og uansett så har jeg ingen tro på at Ryanair kommer til å flytte til Rygge dersom de skal etablere seg der. Så lenge Ryanair tjener penger her, og får ny fly til stadighet, så kommer de ikke til å legge ned rutene herfra for å flytte dem til Rygge. OM Ryanair kommer til Rygge, så blir det som en nyopprettet destinasjon, i tillegg til Torp..

 

Det er jeg faktisk veldig sikker på.. Ryanair tenker kun penger, og så lenge de tjener penger på Torp, så blir de her...

 

Rygge ligger godt på kartet for Østfoldinger og et fåtall svensker, ikke noen fler. Når nordmenn drar til Sverige for å fly til syden fordi det er billigere der borte, så er det liten sjanse for at særlig mange svensker kommer til Norge for å fly noe sted...

 

No offense til svenskene her, men reiselivsbransjen har stemplet svensker som gjerrige, så da er ikke Norge rette rette utgangspunktet for å fly noe sted...

 

Torp ligger godt an på kartet for Vestfold, Buskerud, og Telemark, og jeg tror det er et fåtall østfoldinger som benytter seg av Torp, så tapet av østfoldingene tror jeg gjør lite utslag på denne siden av fjorden... ...og her får man jo også firefelts etterhvert...

 

Rygge kommer sikkert ikke til og vinne på ruteflyving i Norge, men innen chartertrafikk og cargo tror jeg Rygge kan slå Torp på.

 

Charter er det alltid marked for, men husk hva jeg sa om svenskene.. De får du ikke med på flyet fra Rygge med mindre prisene blir latterlig lave, og østfoldingene får du ikke med før prisene er så lave at de kan konkurere med Gøteborg...

 

Hva frakt angår, så har aldri Torp vært sterk på det feltet, rett og slett fordi man har en ganske stor frakt-hub på OSL, og den tror jeg ikke engang Rygge kan vinne mot. De eneste fraktflyene vi har her er av den sporadiske typen, hvor det plutselig dukker opp en en An-12 elns. som skal hente noen store hastekolli...

 

Jeg har vanskelig for å tro at Rygge kan gjøre det så mye bedre på det feltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på et sitat fra Team Antonsen når jeg omsider har orket å sette meg inn i denne tråden, og forstått engasjementet ditt Kenneth..

"..ja, - denne debatten tapte du så det sang Jølsrud!!"

Hadde ikke hatt sjangs til å argumentere imot deg - og skulle vel da etter DIN mening HOLDE FULLSTENDIG MUNN.

 

 

Seriøst, Kenneth. Hvis du jobber på norges beste flyplass har du da vel heller INGENTING å frykte av RSL..?

 

Og om du pisser eller dr*** i buksa av andres meninger og innlegg kan du etter min mening holde for deg sjæl.

 

Det slår meg gang etter gang. Det er vi gutta på "gølvet" som vet mest og best og skulle styrt hele sjappa, sant?

 

Vi sees på flyspotting Andreas B "" - og drar nok til Torp etterpå. Konkurranse skjerper alle, - og vinnerne er kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på et sitat fra Team Antonsen når jeg omsider har orket å sette meg inn i denne tråden, og forstått engasjementet ditt Kenneth..

"..ja, - denne debatten tapte du så det sang Jølsrud!!"

Hadde ikke hatt sjangs til å argumentere imot deg - og skulle vel da etter DIN mening HOLDE FULLSTENDIG MUNN.

 

Har du flere meninger du ønsker å prakke på meg? ""

 

 

Seriøst, Kenneth. Hvis du jobber på norges beste flyplass har du da vel heller INGENTING å frykte av RSL..?

 

Var det seriøst? "" Som det fremgår ganske klart (trodde jeg) i det forrige innlegget mitt, så har jeg ingen tro på RSL sin enorme suksess, og frykter derfor ikke RSL heller....

 

 

Og om du pisser eller dr*** i buksa av andres meninger og innlegg kan du etter min mening holde for deg sjæl.

 

Jeg driter ikke i folks meninger og innlegg, men i om dere ikke har en flyplass i Østfold...

 

Det slår meg gang etter gang. Det er vi gutta på "gølvet" som vet mest og best og skulle styrt hele sjappa, sant?

 

Er det? Det utsagnet får du stå for selv, for jeg er ikke enig...

 

Vi sees på flyspotting Andreas B "" - og drar nok til Torp etterpå. Konkurranse skjerper alle, - og vinnerne er kundene.

 

Konkuranse er bra, men for mye konkuranse gir kun tapere og ingen vinnere...

Knallhard konkuranse mellom tre flyplasser på østlandet virker kanskje fint ved første øyekast, men kan fort ende med at ingen av de tre flyplassene har et bra produkt å tilby fordi det ikke er belegg for det...

 

Jeg tror at østlandet er for lite til å gi tre flyplasser noe å leve av, og jeg tror at det primært er OSL som kommer til å få lide for at RSL ser dagens lys...

 

Det er ikke dermed sagt at jeg ikke ønsker å ha meninger om denne saken, fordi en stor lekkasje fra OSL til RSL vil være med på å vanne ut det allerede dårlige tilbudet vi har fra Norge og ut i verden...

 

Så, du kan ta mine innlegg om denne saken så mye eller lite seriøst som du bare ønsker... Det er nok en ting jeg driter i... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flyselskaper ser Rygge som en mulighet, blandt andre Norwegian, KLM, British Airways, SN Brüssels Airlines, Air France, Coast Air og Ryanair. Ruter som kan bli aktuelle er fra Rygge til København, Stockholm, Bergen, Helsinki, Bodø, Billund, Frankfurt, Paris, Berlin, Amsterdam og London.

 

hangar.no

BA? Air France? På Rygge??? Jeg ler så jeg nesten pisser i buksa...

 

KLM? Nja.. KLC i så fall? Kanskje en daglig Fokker 50 elns?

 

Mener dette var en arrogant og lite pen måte å tilbakemelde på. Skjønner du sitter på mye kunnskap og følger med i markedet Kenneth (skulle bare mangle, det gjelder jo jobben din) men om du får ukontrolert avføring interreserer ikke meg ihvertfall.

Det jeg skrev hadde ikke noe med tråden å gjøre i det hele tatt - men ville poengtere at det etter ditt svært lange og grunndige siste innlegg ikke var noen som tilsynelatende orket å diskutere det med deg lenger.. ""

Jeg fant akkurat det litt morsomt... og kom på sitatet OG ville kommentere feks "pisse i buksa".

 

 

Har vært med i forumet her en liten stund nå, og deg bla Kenneth er en av de jeg høster kunnskap av og har stor respekt for. Men må si du taper deg litt i mine øyne når du stikker hodet lenger og lenger ut av bilen i fart.

Det sies at det med høy intelligens og stor kunnskap følger stort ansvar..

 

Vi er en hel del folk her borte som ser RSL som en liten gullfugl, med mer eller mindre kunnskap om alt omkring liggende. La oss leve i håpet da vel. ""

 

Du mer eller mindre vinner debatten med kunnskap - DROPP sarkasmen da vel, og behold verdigheten.

 

Det var allt.

 

Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...