Jonas Mindt-Soot Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Den 25. Februar vil det være ett stort fly-in på engm i forbindelse med FLG'06, så piloter ikke nøl med og ta på dere skjorte og bukse med press for å oppleve en uforglemmelig aften! Til dere som er atc'er i vaccsca, vi trenger personer som har senior student rating eller høyere slik at vi kan få bemannet alle posisjonene! Så sjekk ut event siden! Til de av dere som har booket plass, men ikke har mottat en bekreftelses e-mail, vær snill og booke på nytt eller send en mail med alle opplysninger som blir spurt om til arild[at]oldervoll.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Minner om denne, vi har åpent for påmelding også i dag. Viktig å merke seg siste delen i innlegget til Jonas, pga. at vi mistenker at booking-systemet kan ha vært ute av funksjon i en periode er det viktig at dere sender mail dersom dere ikke har mottatt en bekreftelsesmail på at deres påmelding er mottatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Sannsynligvis vil jeg holde Flesland åpen så har folk en destinasjon også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Noen som blir med å bemanne nærtliggende flyplasser (gjerne også STU ratinger) med AFIS? Jeg kan gi opplæring til dere, tenkte da at iløpet av de to første timene at vi steller istand et lite VFR fly-in på østlandet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Alle kontrollere som har fått en e-mail fra meg, husk og booke posisjonen på vaccsca sin side! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Finnes det en liste over hvem som er satt opp på lista under eventet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Finnes det en liste over hvem som er satt opp på lista under eventet? Den blir vel å finne på VATSCA og Eurobook etterhvert som de booker possisjonene sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har litt lyst å komme innom med Concorde denne kvelden... Er det allmen aksept for dette tro? Litt morsomt med en "unnormal" flytype på Gardermoen. Blir kansje litt for urealistisk? Evt. så kommer jeg fra JFK, og reiser til LHR litt senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Så lenge du kan flyet veldig bra (concorden er jo et krevendes fly å fly) og kjenner til de spesielle prosedyrene i forbindelse med å fly concorde/supersonisk så burde det ikke være noe problem. Over fastlands-Norge er det jo sub-sonisk som gjelder uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jupp....sitter å kikker litt på kart og sånnt...jeg kan jo fly STAR med INS systemet....så lenge jeg vet koordinatene...og ja det har jo blitt noen timer i den kjerra kjenner til de spesielle prosedyrene i forbindelse med å fly concorde/supersonisk Hvor kan jeg lese mer om dette? Finner ikke noe særlig om det på VACCSCA....men jeg vil nok gå subsonisk ca 20-30 nm før land. Jeg har jo også startet descend ca 350 nm før gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 jeg vil nok gå subsonisk ca 20-30 nm før land. Er vel 30 nm som ble sagt fra British Airways sin side Du trenger vel ca. 70 nm fra decel point til dette (i hvertfall det jeg har funnet ut ca.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja...stemmer nok det...i USA var det en gang 20nm fra land som var grensen....men jeg kan godt få det til å bli 30-40nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Forbudet gjelder vel inne i Norsk luftrom, gjør det ikke? I snitt 40nm fra sørlandskysten, noe som vil si at man må begynne "nedbremsingen" et lite stykke før det igjen for å være sikker på å være sub-sonisk før du kommer til den aktuelle FIR/UIR grensen. God tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har litt lyst å komme innom med Concorde denne kvelden....Blir kansje litt for urealistisk? Neida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Akkurat NÅ er ENGM_V_GND ENGM_V_TWR ENGM_V_APP ENGM_D_APP ENOS_V_CTR ENOS_S_CTR ENVA_V_APP ENBR_V_APP ENZV_V_APP ENSV_V_CTR og ENTR_V_CTR (ENBO S) online. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det var jo en fin prøve for kveldens store fly-inn.. Desverre (for meg) skal jeg ikke fly eller kontrollere i kveld, men håper dere har gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Da står jeg på JFK med "lynet", regner med å være i norsk luftrom mellom 13:30 og 14:30 engang. Håper på ATC når jeg kommer Edit: Er ved sørspissen av Grønland nå, FL600, Mach 2, dette går unna... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S. Soland Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skal på jobb nå i kveld... og igjen i morgen tidlig... Holder dere på på søndag også? Til når da i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Slutt kl. 16. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ser det er 7 ATC'er på Gardermoen nå, og bare en stakkars ATC ellers i landet (Bodø). Det hadde ikke vært lurere å prøve å fordele kontrolltjenesten litt ut til noen andre flyplasser da for å øke realismen noen hakk og for å kunne f.eks. fly fra en flyplass til en annen med ATC hele veien (ikke bare touch-and-go eller SID/STAR-trening på Gardermoen)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 "Oslo Mega flyin" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ok, selvfølgelig er det derfor. My mistake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Bra med trafikk nå. Kan telle 68 flights inboud og outbound. Det er ikke til å kimse av. Jeg kom meg avgårde til Palma før hell broke loose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Sitter ENBR_V_APP. Gir SLOT tider for avgang og grunnet tette SLOT tider og et problem med en NAX maskin måtte en stakkars CNO fly holdings rundt LATSI rett etter DEP. Ikke helt daglidags her borte All trafikk er velkommen til BERGEN! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Utrolig bra flyin. Jeg fløy 2 legs i dag. ENGM-LEPA og ENBR-ENGM. Mye trafikk og flott flow de gangene jeg var rundt ENGM. Cred til alle controllere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg fløy 2 legs i dag jeg også ENTO-ENGM ABM Flight - Meget bra dekning og serivce ENBR-ENKB ABM Flight - Utydelig kommunikasjon, god dekning og totalt forvirring... Men en landing det ikke stod respekt av på ENKB i realt dårlig sikt... Ikke greit å være helt når man ikke får med seg saker å ting. Ellers meget meget artig sett bort i fra de 20nm jeg fløy på 1500ft fremfor å kunne klatre til FL150 slik det stod i FP hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jo, det var bra i kveld. Fikk meg en Sør-Norge rundt med fire legs. Var hektisk på Østlandet til tider. Hakket som bare det på ENGM med all trafikken. Hele Vestlandet slet med torden hos meg. På Værnes også, sammen med 26kt varierende vind. Det ble litt utfordrende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 jepp, realt driit vær på vestlandet i kveld ja.. Lyn og torden og skikkelig turbulense i helt opp til FL150 enkelte steder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 ENBR-ENKB ABM Flight - Utydelig kommunikasjon, god dekning og totalt forvirring... Men en landing det ikke stod respekt av på ENKB i realt dårlig sikt... Nei nå slutter jeg som ATC I Norge!!!!! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Nei nå slutter jeg som ATC I Norge!!!!! hehe hehe skrytepave.... Var vel heller dårlig kommunikasjon med ENSV_V_CTR denne turen... Du var klar og tydelig, de gangen jeg hørte deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.