Gå til innhold

Teste "ny" IPPC?


Kjell Engkrog

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Da henter jeg frem denne igjen - for vi har lagt ut mer "nytt".

 

Denne gangen er det værkartene det gjelder. Frem til nå har uttak av et kart bundet opp store ressurser på serveren vår. Vi har laget en litt annen (og lettere) måte å få frem kartene på. Dere finner den nye måten på knappen med "New" merket.

 

Det er ingen endring i selve kartene og hvilke som er tilgjengelig, bare måten du får dem presentert på din PC.

 

En stund fremover vil begge metodene være tilgjengelig, men den gamle vil forsvinne når vi er trygge på at det er en god måte å gjøre det på.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare til meg at de fleste kartene blir liggende på siden? Tidligere har jeg fått de opp i nord/sør løsning, nå er de blitt forandret til øst/vest..

 

Mulig jeg må lære meg å bruke den "nye" metoden, men jeg synes den gamle var bedre, mulig dette bare er en vanesak, uansett, totalsett er jeg meget godt fornøyd med den nye siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas, kartet kan åpnes i windows bilde- og faksbehandling hvis ikke andre program installert. De fleste maskiner med Windows har vel dette. Hvis maskinen har MS office vil det åpne i MS office document imaging. Men vi tester dette også på forskjellige steder. Håper på flere tilbakemeldinger på akkurat dette. Har testet en del selv uten å måtte laste ned noe ennå. Er spesielt interessert i å høre fra brukere med annet enn MS OS.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas, på en NAIS PC kan man abonnere på de karttypene man vil ha, de vil da bli automatisk sendt via ftp fra den sentrale databasen til NAIS PC-en når vi får dem fra met.no, og de vil vises i "local" biblioteket. Går kjappere enn Fantomets øyelokk (Gammelt jungelord) da. Hvis du velger dem fra "server" menyen må du vente på ftp-en først, men da vil du gjenfinne akkurat det kartet under local så lenge det er gyldig.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, to spørsmål:

 

1. var linkene til kartene borte?

 

2. Bruker du norton internet security?

 

Hvis svaret er ja på begge, slå av "blokker annonser på dette området" og velg AIP igjen, har vært borti at det har vært problemet.

 

mvh,

Kjell

 

Svaret er JA på begge. Hvor slår jeg av annonseblokkeringen?? I Norton eller i IE??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, to måter.

 

Hvis du har Norton knapper på IE er det den enkleste måten: Gå til IPPC, trykk på knappen som heter web assistent, og ta bort check-mark ved "blokker annonser på dette området" så er det gjort.

 

Alternativet er å åpne norton internet security, trykk på reklameblokkering, deretter konfigurer så får du opp et nytt lite vindu. Trykk på avansert, ennå et lite vindu åpnes. Trykk på legg til område, skriv inn www.ippc.no, og ok. Finn så igjen www.ippc.no i listen til venstre, trykk på det og så på fanen merket brukerinnstillinger.

 

Nederst har du et valg som heter bruk innstillinger for reklameblokkering, trykk der og så på tillat. Trykk på bruk innstillinger for reklameblokkering igjen, og du er ferdig.

 

Du skjønner vel hvilket alternativ jeg synes er lettest? ""

 

Mvh,

Kjell

 

Ps. du må være pålogget som administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med IPPC, og har gjort det mye i dag. Feilmeldinger om javakode, både i Firefox og IE. Av og til kan jeg være heldig og komme inn. Så blir den INOP igjen. I kveld er jeg på jakt i "Narrow route", SK7313 fra ENBO til LGSA i morgen lørdag kl 07:25 lokal tid. Noen som klarer å hente den for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med IPPC, og har gjort det mye i dag. Feilmeldinger om javakode, både i Firefox og IE. Av og til kan jeg være heldig og komme inn. Så blir den INOP igjen. I kveld er jeg på jakt i "Narrow route", SK7313 fra ENBO til LGSA i morgen lørdag kl 07:25 lokal tid. Noen som klarer å hente den for meg?

 

Prøvde og da kom denne opp:

 

Unable to get briefing.

 

Reason: No flight data for callsign found

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg inne igjen. Jeg får samme meldingen. Men det er ikke så uvanlig at F/P ligger lengre "inn" mot avgangstid. Det kan derfor være at F/P ikke er kommet ennå, eller kan det være denne forvirringen med callsigns for gamle BRA og SAS ennå? Flymaskinen er nok allerede på plass. En -700 (trolig TUI, TUJ eller TUK) kom fra TOS for ca en time siden og parkerte på 14 som er utenlandsgaten i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med IPPC, og har gjort det mye i dag. Feilmeldinger om javakode, både i Firefox og IE. Av og til kan jeg være heldig og komme inn. Så blir den INOP igjen. I kveld er jeg på jakt i "Narrow route", SK7313 fra ENBO til LGSA i morgen lørdag kl 07:25 lokal tid. Noen som klarer å hente den for meg?

 

Du får ikke opp FP før FP er aktiv hos LTT. Vanligvis ikke tidligere enn ca. 30min før avgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke opp FP før FP er aktiv hos LTT. Vanligvis ikke tidligere enn ca. 30min før avgang.

 

Dette stemmer ikke.

 

FPL er tilgjengelig for Narrow Route briefing i det øyeblikket vi mottar den inn i databasen. For flyginger på RPL (Dvs regulære ruteflyginger) er dette mellom 16 og 18 timer før estimert utkjøringstid. For andre FPL (ad-hoc flyginger) kan antall timer variere, men det har ingen ting med "aktivering" av FPL å gjøre.

 

Har satt en ingeniør på saken hvorfor IPPC er nede nå.

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kjell! IPPC er et must uansett om jeg skal ut og "fly", sjekke vær og vind rundt om i verden eller finne en rute til/fra Norge. Layout og brukervennlighet i nyutgaven er er sterkt forbedret. Jeg sliter imidlertid med utskrifter av værkartene - der må jeg ta noen omveier i forhold til den forrige utgaven.

 

Jeg får prøve å bombe narrow route med SK7313 så langt jeg orker i kveld ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald, har også testet den flighten, både med CNO og SAS prefix, uten synlig hell. Jeg vil anta at det er en ad-hoc-er som kommer inn..... når den kommer.

 

At du må gå flere omveier for printing av kartene kan jeg ikke svare på sånn med en gang, hva slags "leser" får du dem opp i? Hos meg går det brillefint ved bruk av MS office document imaging (Standard i XP)

 

Mvh,

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...