Gå til innhold

Ny DVD i shoppen - Widerøe


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Det er vel fordi det er en amerikansk produksjon, og de vurderer det vel slik at det ikke er lønnsomt med 2 forskjellige opplag.

 

Men nå er det jo slik at de aller fleste DVD-spillere tar begge formater, og jeg har ikke fått noen tilbakemeldinger fra noen som har kjøpt Norwegian DVD'en om at de ikke har fått spilt den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man får avspilt NTSC-videoer på en PAL-spiller, men fargene blir helt feil.. Bilde- og lydformatet forøvrig er jo helt likt.

 

Du vet jo hva NTSC står for; Never Twice the Same Color "".

 

Og etter at europeerne lenge hadde klaget på dette systemet og selv utviklet PAL ble dette sporenstreks døpt Peace At Last av amerikanerne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den bestilt, gleder meg sinnsykt til den kommer, har hatt sånn Dash 8 feber og Widerøe feber i det siste etter jeg fikk sitte i cockpit på vei fra Bodø til Tromsø med Widerøes Dash 8-300 LN-WFB.

 

Har også kjøpt PSS sin Dash 8-300 til FS2002 og det fulgte med et sinnsykt bra panel, det er faktisk bedre enne Fanda sitt panel synes i allefall jeg! ""

 

Å ja jeg fikk med to Widerøe painter til den og! Gjør ikke annet enn å fly Dash 8 nå for tiden i FS!!! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag, sender du dette post oppkrav, eller må en betale med visa først ? Får lønning 5 mars og håpet du kunne holde av en eller sende pr. oppkrav. Har ikke de ussle pengene til å bruke på dette akkurat nå, da regningene kommer litt i første rekke her...

 

Eller er kvantumet så stort at det pr. 5 mars forsatt er igjen filmer ? Skal ha denne !!!

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin film, spesielt for oss som flyr i andre deler av verden! Moro å se hvordan ting gjøres langt der oppe i nord. Kvalitetsmessig er den desverre av standard WAR, skulle ønske de klarte å gjøre det samme som ITVV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vel at WAR=WorldAirRoutes ikke holder samme kvalitetsom ITVV sine filmer.

 

Har sett igjennom mesteparten av filmen nå. Virker som det er filmet med et enkelt DV kamera, med litt svak kvalitet på bildet. Kameramannen er også litt amatør med heftig panorering og zooming. Savner også litt mer grunnmateriale og flightplanning. Positivt at det er med en utvendig sjekk av flyet.

 

Synes likevel dvd en gir mye da den viser en god del av aktiviteten i cockpit, spesielt under take-off og landing. I tillegg flott å se flyplassene "våre" fra cockpit, og nordnorsk natur. Hadde dog håpet opptakene hadde blitt gjort i sommerhalvåret. Men morsom å se hjemplassen fra lufta på en dvd fra USA!

 

Anbefales til alle som er interessert i Dash8 og/eller de nordnorske flyplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte denne dvd`en og norwegian dvd i går, de dukket opp i posten allerede i dag! Har sett hele norwegian og 1/3 av widerøe, må si jeg likte widerøe filmen best. Kjempe bra film og spennende småflyplasser. Dette er mine første to flight dvder. Noen som har tips til andre bra filmer? Helst her i shoppen.

 

Ikke i shoppen .......

 

 

The world's largest database of aviation videos! ... http://www.flightlevel350.com/

 

airsidetv. ...... http://www.airsidetv.com/home.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt at det er med en utvendig sjekk av flyet.

Synes likevel dvd en gir mye da den viser en god del av aktiviteten i cockpit, spesielt under take-off og landing. I tillegg flott å se flyplassene "våre" fra cockpit, og nordnorsk natur. Hadde dog håpet opptakene hadde blitt gjort i sommerhalvåret. Men morsom å se hjemplassen fra lufta på en dvd fra USA!

 

Anbefales til alle som er interessert i Dash8 og/eller de nordnorske flyplassene.

 

Må si meg enig i det du sier der.

 

I hvertfall denne DVDen får du se hvordan de jobber under enormt kraftig uvær som landingen og take offen i Båtsfjord og Vadsø, der brøyteplogen kommer kjørende mens flyet står i enden av rullebanen for å ta av. ""

 

Jeg liker landingen på Svolvær og Leknes best der de rett og slett "stuper" ned mot rullebanen, mens de setter flaps 35. ""

 

Synes det også er helt rått at de bruker flaps 15 da de tar av på de små flyplassene, da det er det som er landingsposisjonen i Bodø, Tromsø, Kirkenes, Trondheim, Gardermoen osv.

 

Synes og det er kjempefine bilder av Nord-Norge, pluss at de var kjempeheldige med været da de dro ut fra Andenes og nordover.

 

Kjempebra laga til de som har laget den, godt filmet, det er vel ingen her på forumet som har filmet den? ""

 

Det er en Jan Mogren, men mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...