Halvdan Hellenes Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 På NRK1 kl. 1930 nå i dag kommer det en reportasje om Rune Karlsens fantastiske "hjemmesnekrede" F-14 simulator. Følg med! (Beklager hvis dette er allrede nevnt i annen post, måtte bare si det fort for det er jo bare noen minutter til det vises). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Så det på reklamen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 gleder meg som en unge!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 tøft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 STEIKE! Det finnes mange flinke folk her i verden! Reodor Felgen!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Så det nettopp. Stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Fy flate! Pappa ble helt opp det nå Respekt Rune Karlsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det var jaggu grommere greier enn jeg hadde fått inntrykk av. Tommel opp, Rune! (Og takk til Halvdan for forvarselet, hadde gått glipp av den ellers.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Rune Karlsen du er rå!! Dette var dævelstili. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Såg det jag med...mitt i middagen! Tufft! Skulle vara kul att ge Rune en säck med pengar och se vad han kunde bygga med en ordentlig budget! Rune, om du läser detta, vad är det som styr rörelsen i simulatorn? Är det joysticken eller är det pitch och roll information från FS? Det jag tänker på är om simulatorn rör sig när flyget står stilla på backen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Haugaard Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 COOL! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Rune, jeg bøyer meg i støvet! Dette var utrolig imponerende. Det er tydelig at du har kreative evner langt ut over det folk flest har! Tips til dere som ikke fikk sett dette: Gå inn på www.nrk.no, velg Nett-TV i venstre marg, bla deretter nedover alfabetisk til Norge Rundt, og velg dagens sending (20/1). Innslaget er det første i sendinga (etter en seanse med en hund). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 hmmm forestilte meg at du bodde langt inne i skogen med assisasjoner til Rudolf Felgen og flåklypa jeg... Og så var det i en fin koselig garasje... Nice.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Takker for omtalen gutter. Innslaget ble bra det og det inspirerer til videreutvikling. Dette stopper ikke her, det er vel nå det begynner... Det kommer til å skje endel ting etterhvert med dette, forhåpentlighvis til glede for oss alle simmere. Men det må også sies at det er ganske mange flinke simulatorbyggere rundt om kring selv i Norges land. Så vi får holde interessen oppe for det vi brenner for. Vi sees på Gardemoen de av dere som kommer dit. Det er i hvertfall noe jeg gleder meg til... Rune Karlsen http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David Gabrielsen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 dette var utrolig imponerende! Ble helt lamslått da jeg fikk se at hele platformen din beveget seg! Er det flystikka, eller FS som styrer denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja dette med bevegelse har vært en lang vei å gå. Mye prøving og feiling for meg har det blitt en kombinasjon med hydralikk / elektronikk. F14 simulatoren er en prototype og bygget for å finne ut hva som virker og ikke minst skolere meg selv... Den neste simulatoren blir også med bevegelse kommer til å bli anneledes bygget opp med andre systemer. Litt krafitgere og bygges for å kunne sparke litt i... Følg med på mine websider etterhvert, så vil det muligens dukke nye ting. Har en formening om å lage en ny webside som ikke kobbler inn alt det andre rasket jeg driver med... mvh Rune Ps! jeg fikk ikke somlet meg til å ta opp innlegget i Norge Rundt... Er det noen her på forumet som tilfeldighvis har et opptak, skulle jeg gjerne hatt det? http://flysimulator.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Bare du kommer med oppskrifta til instrumentene du Rune, så er jeg strålende fornøyd Begynner å bli utålmodig nå asså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Instrumenter Ja... Kommer du på gardemoen så får du noen tips. Jeg skal holde et foredrag der. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Tror ikke det nei, desverre...Kom noe annet i veien- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Vel, da blir du oppdatert etter dette foredraget. Det er ikke for å holde kortene tett, men jeg må liksom ha noe nytt å presantere på Gardemoen. Vær tålmodig litt til så skal du få vite litt av hvert... Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg får vell holde ut i en drøy måned til da, håper jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Reprise i morgen Mandag kl 14.05. Blir også lagt på nett etterhvert, gå til http://www.nrk.no/norgerundt/ og klikk på Se Norge Rundt i menyen til høyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Blir også lagt på nett etterhvert, gå til http://www.nrk.no/norgerundt/ og klikk på Se Norge Rundt i menyen til høyre. Hmm, har allerde sett den på NRK sine sider jeg da... Klikk på Nett-TV og bla deg nedover til Norge Rundt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja jeg vet det er reprise i morgen, men det hjelper ikke meg når jeg ikke har slik DVD opptaker... Den linken du viser til virker ikke hos meg. Norge Rundt Web TV Hører bare lyden men får ikke bilde? Desuten så er det vel ikke mulig å laste den ned? Vel om noen har anledning til å ta det opp slik at det kan vises på PC så ville jeg blitt glad for det... Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Web TV Hører bare lyden men får ikke bilde? Legg ned Web-TV og ta den opp på nytt igjen, da virket den ihvertfall hos meg. Husker ikke om det var Firefox eller IE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Dette er litt rart? Når jeg spiller av et annet program fra Norge Rundt fra forige uke, så virker både lyd og bilde. Men om jeg spiller av dette programmet så for jeg bare lyden og Blå skjerm? Ligger det noen sperrer her tro? Rune Karlsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Blå skjerm? Rart. Prøv direktelinken: mms://straumod.nrk.no/Norge_rundt/2006-01-20/Norge_rundt_20_01_06_900_139769_20060120_193010.wmv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Har samme problemet med blå skjerm og bare lyd på nett-tv. Gjelder kun akkurat dette innslaget. På direktelinken får jeg lyd og svart skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Den er helt fantastisk den simulatoren din Rune... Helt vannvittig bra! Skulle gjerne hatt en slik i garasjen vår, hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Rune! Jeg er helt imponert! Denne så helt ekstrem ut! Jeg er vanligvis ikke så interessert i jagerfly men nå får du meg jammen til å begynne å lure! Dette er virkelig fantastisk arbeid! Gleder meg til å høre foredraget ditt på Gardermoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.