Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det nå nettopp på NRK.

Han synes det var vanskelig å lande om natten.

Det er jo drit lett.

Har han ikke hørt om Glideslope eller?

Om han var usikker kunne han vel bruke Autoland.

 

Landing om natten er lett, men om dagen er enda lettere ""

 

Dessuten så synes jeg ikke cockpiten så ut som en real 737 NG. Han kunne godt ha fikset litt mer inni der ""

Men det er nå min mening ""

Skrevet
Så det nå nettopp på NRK.

Han synes det var vanskelig å lande om natten.

Det er jo drit lett.

Har han ikke hørt om Glideslope eller?

Om han var usikker kunne han vel bruke Autoland.

 

Landing om natten er lett, men om dagen er enda lettere ""

 

Dessuten så synes jeg ikke cockpiten så ut som en real 737 NG. Han kunne godt ha fikset litt mer inni der ""

Men det er nå min mening ""

Selv om du vistnok er Mr. ekspert synes jeg ikke du skal kakke en t-skje i hodet på en av de som virkelig har tatt steget videre fra 19" pc skjerm og Microsoft SideWinder..

Skrevet
Så det nå nettopp på NRK.

Han synes det var vanskelig å lande om natten.

Det er jo drit lett.

Har han ikke hørt om Glideslope eller?

Om han var usikker kunne han vel bruke Autoland.

 

Landing om natten er lett, men om dagen er enda lettere ""

 

Dessuten så synes jeg ikke cockpiten så ut som en real 737 NG. Han kunne godt ha fikset litt mer inni der ""

Men det er nå min mening ""

 

Vel, det er faktisk ikke lett å lande om natten, ei heller i virkeligheten. Det er mange faktorer å ta hensyn til (kanskje du ikke gjør det, og derfor du synes det er lett?). Og lettere å lande om dagen ? Tjoo, forsåvidt, men det er fortsatt ikke "lett". Hadde det vært lett tror jeg neppe at flygere med lang fartstid hadde havarert under landing. Er jo ikke akuratt slikt man gjør bare for gøy.

 

Glideslope er greit nok, men, ihvertfall i virkeligheten, så blir denne SVÆRT kilen når man kommer nærme banen, og flyr du manuelt er det SVÆÆÆÆRT lite som skal til før du drar ut av glideslope. Og dessuten skal du jo ha en transition ifra instrumenter til visuell flyging, og denne er lett å drite seg ut på.

Skrevet

Synes nesten alle FSentusiaster krasjer på TV, hadde kanskje gjort det selv også. Han tok det iallefall med et smil, i motsetning til han svensken som vi så får noen månder siden. Hadde likt å sett litt mer av cockpiten hans.

Skrevet

Har sett innslaget to ganger før, men det var like artig å se det for tredje gang! Flott å se at folk kan drive med dette med glimt i øyet og uten å ta seg selv altfor høytidelig. Samtidig har de jo fått utrolig mye ut av cockpiten da!

Når det gjelder diverse "ekspert-uttalelser" som av og til lanseres på forumet, så tror jeg de fleste tar det med mild hoderysting ....

Godt nyttår til alle! ""

Skrevet

Syntes programmet var fint jeg!

 

Mht. Det er faktisk ikke like lett å få alt til å klaffe når man har NRK Tv kamera på seg. Jeg har prøvd og kan bekrefte der.

 

Det som ikke skal skje har en tendens til å skje akkurat da.

 

Så nervene er i høyspend... Syntes han taklet det fint og svarte godt for seg. Og de fleste som driver med dette skjønner at landingene hans har sikkert fungert bedre både får og etter.

 

Motto: Stå på! Det er bare støvdotter som kommer av seg selv...

 

Ønsker alle her på forumet Godt Nytt år!

 

Rune Karlsen

Skrevet
Så det nå nettopp på NRK.

Han synes det var vanskelig å lande om natten.

Det er jo drit lett.

Har han ikke hørt om Glideslope eller?

Om han var usikker kunne han vel bruke Autoland.

 

Landing om natten er lett, men om dagen er enda lettere ""

 

Dessuten så synes jeg ikke cockpiten så ut som en real 737 NG. Han kunne godt ha fikset litt mer inni der ""

Men det er nå min mening ""

 

Kan du fortelle meg hvordan du kan påstå at det er "dritlett" (som du så greit formulerer det) å lande i mørke, når ekte piloter ikke finner det lett?

 

Hadde tenkt å kommentere noe alà det over her, men dere kom meg i forkjøpet.

 

Det er det mest patetiske innlegget jeg har lest på lenge. Vet du hva noe sånt koster? De har vel brukt 60-70 000 eller noe. Forventer du at privat personer skal ha cockpiter som på SAS Flight Academy? Selv uten motion må men opp i hundretusener.

Skrevet

Selv uten motion må man opp i millioner for å få en godkjent en. I følge skippern på SAS Braathens 735 for et par år siden, betalte Braathens i sin tid 60 millioner for en 737 sim uten motion, og 80 millioner med motion... mye penger!

 

Men, ferdig med avsporing? "" Har sett innslaget flere ganger, ser utrolig gøy ut, har faktisk fått invitasjon til å stikke innom og ta meg en tur, men det må nok vente til sommeren, er ikke hver dag jeg tilfeldigvis reiser nordover ""

Skrevet

Nei, NRK har ikke reklame. Det man ser i forbindelse med dekningen av store arrangementer, kommer inn under begrepet sponsing. Dette er lovregulert, og jeg kan garantere deg at myndighetene følger nøye med på om NRK overskrider grensa for hvor mye de kan ha av den slags! ""

Skrevet

Det var nå ikke så mye å henge seg opp i. Det var bare litt info til vår danske "kollega" i tilfelle han lurte på om han skulle våge å registrere seg som bruker av nrk.no "". Det finnes jo masse slike nettsteder som drukner brukerne med søppelpost. "Vi" vet jo at NRK skal være reklamefri, men tar det ikke for gitt at hele verden vet... ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...