Gå til innhold

OBS! Husk ingen løse gjenstander i cockpit!


Thorleif Lantz

Anbefalte innlegg

Denne la jeg i vindusruten etter at seilflyet hadde landet, og på vei ned så lekte jeg meg med å få ballen til å sveve pent, rolig og kontrollert, slik at den havnet i passasjersetet. Ble etterhvert ganske god på det

 

Steintøft! ""

 

Når jeg leste sitatet ditt så fant jeg selvfølgelig en feil da: mente selvfølgelig etter at seilflyet hadde KLINKET, landet har det neppe gjort ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ G, er det ikke det man kaller dette fenomenet?

 

Snarere zero Gz. Hvis man presser under 0 Gz vil jo eventuelle løse gjenstander akselerere i motsatt retning av bevegelsen, ikke sveve. Men jo, det må vel være negativ Gz for at en gjenstand i det hele tatt skal løfte på seg dersom det kun er tyngdekraften og normalkraften ("underlagskraften") som virker på den. Ikke at jeg er 100% sikker og kanskje bare knoter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 0 G vil jo en gjenstad sveve fritt, -1G og gjenstanden vil bevege seg utover fra jorden, +1G vil jo ting bli dratt mot jorden (normalt for oss som ikke flyr :P)

 

Høres fornuftig ut. Nok en gang har jeg bevist at jeg ikke har evnen til å fremstille ting på en enkel og basic måte. Skal ikke akkurat påberope meg betegnelsen "mesterpedagog." ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...