Thorleif Lantz Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Morsomt lite filmklipp jeg kom over... http://www.hugi.is/hahradi/bigboxes.php?box_id=51208&f_id=1298 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Dog day afternoon!! Bikkja så ikke nevneverdig stressa ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Birddog????!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan en si ja! Nylig vært oppe, men tidige r den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Bissevovven så ikke ut til å la seg skremme av den flyturen nei. Artig liten film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Katten i avtaren din ser mer skremmende ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Nei, pus skummel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Direktørpus, ska være litt fyldig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 HAHAHA!!! LO MEG SKAKK!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Bikkja så ikke nevneverdig stressa ut! Nei, hvorfor skulle den det? Det finnes jo knapt noe bedre enn følelsen av vektløshet! Kommer på et par ting da, men det får nå så være. Apropos løse gjenstander i cockpit. Denne hendelsen fikk ikke et like heldig utfall. Det var visstnok en chock som kom i veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Stene Bjørke Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hehe.....nice! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Morsomt... Så et annet klipp om akkurat dette , da små fly piloter trente på zero gravity med skole flyet..... Artig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Når jeg fløy slepefly så hadde jeg ofte med meg en tennisball i flybagen. Denne la jeg i vindusruten etter at seilflyet hadde landet, og på vei ned så lekte jeg meg med å få ballen til å sveve pent, rolig og kontrollert, slik at den havnet i passasjersetet. Ble etterhvert ganske god på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Negativ G, er det ikke det man kaller dette fenomenet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Negativ G, er det ikke det man kaller dette fenomenet? Enten det, eller er hunden plaget med gass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Denne la jeg i vindusruten etter at seilflyet hadde landet, og på vei ned så lekte jeg meg med å få ballen til å sveve pent, rolig og kontrollert, slik at den havnet i passasjersetet. Ble etterhvert ganske god på det Steintøft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Kalseth Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Fikk litt trøbbel med å holde på to - tre kamera (i baksettet) i samme situasjon en gang men fikk samlet "juvelene" før G'en ble positiv [image]http://www.ansatte.hitos.no/helge/images/flytur003748AA.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Denne la jeg i vindusruten etter at seilflyet hadde landet, og på vei ned så lekte jeg meg med å få ballen til å sveve pent, rolig og kontrollert, slik at den havnet i passasjersetet. Ble etterhvert ganske god på det Steintøft! Når jeg leste sitatet ditt så fant jeg selvfølgelig en feil da: mente selvfølgelig etter at seilflyet hadde KLINKET, landet har det neppe gjort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Negativ G, er det ikke det man kaller dette fenomenet? Snarere zero Gz. Hvis man presser under 0 Gz vil jo eventuelle løse gjenstander akselerere i motsatt retning av bevegelsen, ikke sveve. Men jo, det må vel være negativ Gz for at en gjenstand i det hele tatt skal løfte på seg dersom det kun er tyngdekraften og normalkraften ("underlagskraften") som virker på den. Ikke at jeg er 100% sikker og kanskje bare knoter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ved 0 G vil jo en gjenstad sveve fritt, -1G og gjenstanden vil bevege seg utover fra jorden, +1G vil jo ting bli dratt mot jorden (normalt for oss som ikke flyr ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hadde vært gøy hvis piloten hadde glemt at bikkja var med på turen og dro fra 0 til 2.5g. Da tenker jeg bikkja hadde ramlet fort ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ved 0 G vil jo en gjenstad sveve fritt, -1G og gjenstanden vil bevege seg utover fra jorden, +1G vil jo ting bli dratt mot jorden (normalt for oss som ikke flyr ) Høres fornuftig ut. Nok en gang har jeg bevist at jeg ikke har evnen til å fremstille ting på en enkel og basic måte. Skal ikke akkurat påberope meg betegnelsen "mesterpedagog." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Enten det, eller er hunden plaget med gass ha ha ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.