Marcus Krogtoft Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Noen som vet hva som skjedde med WF sin maskin som tryna i hammerfest i dag? Siter
Kevin Pettersen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=275748 Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Er ikke dette andre eller tredje gang en WF maskin har brukket en hjullegg i Hammerfest? Noen som vet hvilken reg maskinen har? Siter
Fredrik Bachke Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Hmm... har hørt om slike hendelser litt for mange ganger hos Widerøe nå. *Håper det ikke er "LN-WIL"* Flott at det ikke ble noen fysiske skader på passasjerer da Siter
Morten Alexsander Hovik Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 det så ikke bra ut . hva tror dere skjer med dashen i etter kant . Siter
Kevin Pettersen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det kommer an på skadeomfanget, er det f.eks store skader på spant eller skjevheter i skroget vil flyet bli kondemnert slik som det som forulykket i Båtsfjord for noen år siden. Hvis det samtidig er et fly med mange driftstimer\\cycles som snart skal byttes ut uansett vil det på sikt lønne seg å heller bytte det ut fremfor å reparere det hvis skadene er store nok. Men selvfølgelig, det er alt for tidlig å spekulere i skjebnen til akkurat dette flyet. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Det kan være. Har jo sett på bl.a. en md-80 som landa stygt, flyet knakk i to bak hjula. Den ble reparert og satt tilbake i tjeneste Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Merk navnet på den som tok bildet Men da veit jo sikkert du hva registreinga er ser at det var et fly som ennå ikke hadde fått de nye fargene, noe den sikkert gjør når den evt er reparert slik LN-WIN fikk.. Siter
Svein Hansen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Nei såg ikke det:( Stod ca.1-1,5 km unna da jeg knipset bilde. Hadde nettopp tatt bilder av ungene,så jeg stod omtrent med kameraet klart. Var bare å zoome in maks(16X m/digitalt)å knipse i vei. Siter
Marius Dahl Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Ser ut som det var denne: LN-WIK. http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=4463 Siter
Kevin Pettersen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Ser ut som det var denne: LN-WIK. http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=4463 Ja, så slik ut på nyhetene nå også. Siter
TOS Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Dermed brakk leggen på det høyre forhjulet. Flyet landet på buken og skled fremover før det stoppet utenfor rullebanen. (Saksa ut av Dagbladet.) Ehmm.. FORhjulet?... Kom den baklengs inn for landing? Eller har Dagbladet begynnt med det som VG har vore kjent for i lengretid? Lage sine eigne flymodellar? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Merket meg også hvordan de overdramatiserer det når de sier at alle 25 passasjerene og 3 besetningmedlemmer ble fraktet til sykehus etter landingen. Først på slutten av artikkelen står det at alle ble sendt til sykehus for sjekk Siter
Karl R Pettersen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Vel, syns nå det er genuint dramatisk nok jeg da i hvertfall... Kunne jo ha gått mye værre. Edit: Forresten, det hadde vært morro å fått lest i VG noe sånt som "nei, det får dere vente med til havarirapporten er kommet ut" - men de hadde vel ikke trykt noe likt Siter
Øyvind Hansen Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 VG har det jo ikke engang som hovedoppslag. Fotballen går foran! Siter
Olve Askim Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hm. Synes egentlig det skjer litt for mye rart med Widerøe? Siter
Gjest Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Unnskyld, men hva begrunner du den påstanden med? Nå må ikke hylekoret starte pga. enkelthendelser. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Widerøe har gjerne mange hendelser, ja. Men så må du også huske på at de flyr et helt annet rutenett enn de andre selskapene i Norge, og de har de røffeste innflygingene under de røffeste forholdene, og naturligvis er da også sannsynligheten langt større for at noe skal skje. Det er en grunn til at Widerøes piloter av en del blir kalt Europas beste piloter! Jeg har i vertfall stor respekt for dem Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Og hammerfest ligger mellom 2 fjell som skaper utrolig rare vinder. Har en kompis som har jobbet der i tårnet,han sier den flyplassen er helt utrolig,honningsvåg som mange tror er værre er bare barnematen i forhold. Siter
Freddy Wilhelmsen Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Og hammerfest ligger mellom 2 fjell som skaper utrolig rare vinder. Har en kompis som har jobbet der i tårnet,han sier den flyplassen er helt utrolig,honningsvåg som mange tror er værre er bare barnematen i forhold. Joda, Hammerfest er spesiell, ved nordlige vindretninger har man opplevd at vindpølsene i hver ende av rullebanen peker i hver sin retning . Man kan jo diskutere om ENHV er vanskeligere... personlig tror jeg at ENHV er hakket mere utfordrende pga offset LLZ. ENHV har og strengere krav til landing mht vindretning og styrke..sikkert ikke uten grunn Freddy Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Er det noen som har en spesifisert beskrivelse av værradar på dash 8 maskinene widerøe bruker? Har de mulighet til å vasle "windshear" på samme måte som B737? Slik jeg tolker det så ville kanskje ulykken vært unngått ved bruk av utstyr de har i 737? Dette blir bare synsing og mening men det hadde vært interessant å høre om noen viste. AB Siter
Steinar Grindstein Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Med stor fare for at jeg tar grådig feil her, så mener jeg at windshearvarslære ble standarutstyr etter en rekke stygge ulykker! Plant anna i USA var det en rekke stygge ulykker på grund av dette! Tristar 1011 er et av flyene som har vert innvolvert i minst ei stor ulykke på grunn av windshear. Mener å huske at det kom et påbud på 80 tallet at alle nye Passasjerfly skal ha varslingsutstyr for dette. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Okay, det vil sikkert komme frem av havarirapporten, hva der finnes av utstyr i akkurat den Dash 8 maskinen. Det er interessant å lese slike rapporter. Det kan jo godt være pilotene har fått et slikt varsel og så bestemt seg for å gå opp, for flyet var jo på tur å gå opp igjen da det angivelig ble dratt ned / slengt ned av vind. Siter
Andrè Amundsen Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Det gikk da heldigvis bra! Men noen problemer forekommer. Og dette så ut som en gammel modell av Widerøe. Det er ekstra viktig å sjekke feil på de eldere flyene før reise. Men det gjør de vel muligens også, noen steder. Men Widerøe har vel ikke så harde ulykker forhold til andre flyselskaper, i følge historien dems. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.