Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Aha sâ hvis jeg faktisk er pâ den tyske serveren sâ kan alle som setter Rygges TWR freq snakke med meg? Jeg sitter pâ ENRY og jeg har ikke sett et eneste fly pâ radaren hittil sâ jeg hadde satt pris pâ litt trafikk.

Skrevet

Det skal jeg huske pâ! Og til dere andre, jeg er pâ nâ hvis dere har en late flight eller noe. Var en fyr som nödlandet pâ Rygge isted pâ grunn av no fuel sâ det var det förste flyet jeg fikk ned trygt.

Skrevet
Vi fortsetter trenden her.

 

Nå skal dere få være med på en tur med DHL 767-300 ifra ENGM (Oslo) til ENVA (Trondheim)

 

Vinden blåser ifra Nord' date=' så da må vi regne med takeoff ifra 01L.

 

Denne turen kommer til å bli flydd uten FMC og jeg kommer til å bruke FSnavigator som kart. [/quote']

 

Noen mulighet til å få linket opp disse bildene igjen?

Skrevet

Hei, hvordan skal man vite hvilken taxi veier og rulle bane man skal ta. Det dere 1L greiene sier meg ingen ting. Og når man skal lande og atc sier du skal lande på Fks 30L, hvordan vet man hvilken rullebane det er?

Skrevet

ILS er et innflyvnings-hjelpemiddel som tar i bruk radionavigasjon. Den består av en "Localizer" og en "Glideslope". Localizer hjelper deg med retningen, mens Glideslope hjelper deg med høyden.

 

Her er et bilde fra en innflyvning jeg gjorde i simmen inn til Tokyo Narita (RJAA/NRT) bane 34L:

ILSexplMD82ILS34LRJAA.jpg

 

Vi kan begynne øverst til høyre;

 

- Localizer course; hver Localizer har en kurs/retning du skal følge. Denne kursen skal legges inn i "CRS" ("CRS" er stort sett å finne på/ved Autopilot-panelet).

 

- Frequency; Siden vi snakker om radio-navigasjon er også radiofrekvenser inne i bildet. Hver ILS innflyvning har en radiofrekvens, og den må inn i flyets NAV-radio før du kan begynne å fly på ILS-en. For bane 34L på Narita er frekvensen 111.90. Om jeg da setter inn 110.50 kan jeg ikke bruke ILS-en inn til bane 34L på Narita.

 

- Det jeg har markert i gult er egentlig bare relevant for de som flyr Leonardo MadDog MD82, så ignorér det for denne gang...

 

- Glideslope; legg merke til at den lilla firkanten ligger "midt på skalaen". Om den samme firkanten begynner å bevege seg oppover må jeg "følge etter" og trekke nesen oppover for å forsøke å få den på midten igjen. Om den beveger seg nedover fra midten må jeg vende nesen nedover. En enkel huskeregel er å gjøre det samme som det firkanten gjør...

 

- Localizer; I dette flyet er det en nedover-pekende, lilla trekant som markerer hvor godt etablert jeg er på Localizer. Her er trekanten litt til venstre for midten av midten, så jeg må følge etter og bringe flyet litt mer til venstre.

 

 

Håper dette hjelper ;)

Skrevet

Om jeg har plottet in hele ruten i FMC så styrer den climb og descent ved hjelp av VNAV, spørsmålet er om jeg skal fly med VNAV under hele turen eller får jeg klarering til de forskjellige høydene av ATC?

 

Eksempel: Jeg fly over T/D, skal jeg følge VNAV og begynne descenten der eller må jeg vente på klarering fra ATC?

Skrevet

Etter å ha flyd flightsim i mange år så har jeg endelig bestemt meg for å prøve meg på Vatsim.

Driver for tiden å setter meg inn i hvordan alt fungerer.

 

Foreløpig så har jeg ett spørsmål.

Kan jeg bruke SB3 med FSX. eller må jeg bruke fs2004 da?

Og hvis man kan bruke de to forskjellige simulatorene vill jeg som bruker FSX se og høre de som bruker FS2004 og motsatt?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...