Andreas Lygre Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ikke noe problem! Og det er helt valgfritt hvilken server du tar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Aha sâ hvis jeg faktisk er pâ den tyske serveren sâ kan alle som setter Rygges TWR freq snakke med meg? Jeg sitter pâ ENRY og jeg har ikke sett et eneste fly pâ radaren hittil sâ jeg hadde satt pris pâ litt trafikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det stemmer. Måtte desverre på jobb i kveld så jeg kunne ikke fly. Vist ikke hadde jeg nok vert der. En lur dag å være atc på er på tirsdager fra kl.17:00z. Da er det scandinavian onlineday. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det skal jeg huske pâ! Og til dere andre, jeg er pâ nâ hvis dere har en late flight eller noe. Var en fyr som nödlandet pâ Rygge isted pâ grunn av no fuel sâ det var det förste flyet jeg fikk ned trygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Lygre Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 ok da er guidene ferdige: (med korreksjoner) Guide for nye piloter Guide for nye ATCer EDIT: Har oppdaget noen feil. Skal prøve å rette de så fort som mulig. DOUBLE EDIT: Feil er rettet. Denne gangen er det DOC fil så linkene fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Vi fortsetter trenden her. Nå skal dere få være med på en tur med DHL 767-300 ifra ENGM (Oslo) til ENVA (Trondheim) Vinden blåser ifra Nord' date=' så da må vi regne med takeoff ifra 01L. Denne turen kommer til å bli flydd uten FMC og jeg kommer til å bruke FSnavigator som kart. [/quote'] Noen mulighet til å få linket opp disse bildene igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Til de som venter med â gâ online, send meg en pm, sâ kan jeg sitte ATC for dere pâ ENRY og hjelpe dere litt. Jeg er faktisk pâ nâ hvis dere vil ha litt hjelp med IVAO. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei, hvordan skal man vite hvilken taxi veier og rulle bane man skal ta. Det dere 1L greiene sier meg ingen ting. Og når man skal lande og atc sier du skal lande på Fks 30L, hvordan vet man hvilken rullebane det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 tallet på rullebanen tilsvarer kompassretningen til rullebanen. altså 01 blir 010 grader L/R blir betyr bare left/right, og blir brukt dersom to baner går paralellt med hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-Martin.Nilsen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Vist det er ENGM_DEL skal jeg kontakte han for Route Clerance Eller er det ENGM_GND? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 DEL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-Martin.Nilsen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Men pluttselig sto det at jeg ble fjernet av hosten. Men kan høre og snakke på radioen fordi. ser ingen andre fly rundt meg Bør jeg logge av og på eller er det ikke så farlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Gå inn i FS sin multiplayer-meny, og foreta et "tomt" søk. Da skal FS kunne finne SquawkBox/FSInn-multiplayer-session. Denne kobler du deg så til, og dermed er alt i orden igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn-Martin.Nilsen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 hmmm... virker ikke. Har prøvd 23456 og 23457 Og blankt i Ip address Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tusen takk for kjempe forklaring, supert og motiverende, var litt redd for og bli med men nå skal det nok gå bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dette her har blitt sagt flere ganger, men denne her burde spikres opp på førstesiden her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Beklager, jeg skulle ha gjort dette for lenge siden men nå er emnet spikret opp på toppen! Takk for alle gode råd i dette emnet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Veldig bra guide, skal prøve meg på Vatsim nå i ferien tenkte jeg. Men hva er ILS for noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ILS er et innflyvnings-hjelpemiddel som tar i bruk radionavigasjon. Den består av en "Localizer" og en "Glideslope". Localizer hjelper deg med retningen, mens Glideslope hjelper deg med høyden. Her er et bilde fra en innflyvning jeg gjorde i simmen inn til Tokyo Narita (RJAA/NRT) bane 34L: Vi kan begynne øverst til høyre; - Localizer course; hver Localizer har en kurs/retning du skal følge. Denne kursen skal legges inn i "CRS" ("CRS" er stort sett å finne på/ved Autopilot-panelet). - Frequency; Siden vi snakker om radio-navigasjon er også radiofrekvenser inne i bildet. Hver ILS innflyvning har en radiofrekvens, og den må inn i flyets NAV-radio før du kan begynne å fly på ILS-en. For bane 34L på Narita er frekvensen 111.90. Om jeg da setter inn 110.50 kan jeg ikke bruke ILS-en inn til bane 34L på Narita. - Det jeg har markert i gult er egentlig bare relevant for de som flyr Leonardo MadDog MD82, så ignorér det for denne gang... - Glideslope; legg merke til at den lilla firkanten ligger "midt på skalaen". Om den samme firkanten begynner å bevege seg oppover må jeg "følge etter" og trekke nesen oppover for å forsøke å få den på midten igjen. Om den beveger seg nedover fra midten må jeg vende nesen nedover. En enkel huskeregel er å gjøre det samme som det firkanten gjør... - Localizer; I dette flyet er det en nedover-pekende, lilla trekant som markerer hvor godt etablert jeg er på Localizer. Her er trekanten litt til venstre for midten av midten, så jeg må følge etter og bringe flyet litt mer til venstre. Håper dette hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 applaus til Gunnar før den beste forklaringe av ILS jeg har vært borti. Til og me brudern som aldri har spilt FS skjønte hva det var snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Da kan jeg altså regne med at den posten blir standard refferanse-materiale når ILS-spørsmålet dukker opp igjen i fremtiden? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 JA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 du skal nokk ikke se bort i fra det, hvis du hadde lagt dette i egent post så synes jeg at den skulle bli en "pind" her inne, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Radio disiplin! På søndag nå,var det en pilot som ropte mayday mayday hele tiden,med en forferdelig lyd. Det er ille og høre på.Husk også på at andre piloter må få ta en readback til ATC,før dere snakker til ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Om jeg har plottet in hele ruten i FMC så styrer den climb og descent ved hjelp av VNAV, spørsmålet er om jeg skal fly med VNAV under hele turen eller får jeg klarering til de forskjellige høydene av ATC? Eksempel: Jeg fly over T/D, skal jeg følge VNAV og begynne descenten der eller må jeg vente på klarering fra ATC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvis du ser du nærmer deg T/D og du ikke har fått noe decend av ATC så kan du si request decent så pleier det å ordne seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Når det gjelder ILS osv så ligger kart for alle norske flyplasser her: http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Bergum Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Etter å ha flyd flightsim i mange år så har jeg endelig bestemt meg for å prøve meg på Vatsim. Driver for tiden å setter meg inn i hvordan alt fungerer. Foreløpig så har jeg ett spørsmål. Kan jeg bruke SB3 med FSX. eller må jeg bruke fs2004 da? Og hvis man kan bruke de to forskjellige simulatorene vill jeg som bruker FSX se og høre de som bruker FS2004 og motsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 SB4 er den nyeste versjonen og den som fungerer med FSX. Den finner du her: http://squawkbox.ca/downloads/ Du vil se både FS2004 og FSX-brukere på VATSIM. Lykke til videre i den morsomme VATSIM-verden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.