Gå til innhold

Jarle Vidtun og Børge Litangen MEGET nær PPL!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Iløpet av de siste dagene har flere personer som var opp til PPL-A teorieksamen rett før påske fått sine resultater, ennå er det sikkert noen som venter i spenning.

Jeg har vært i kontakt med Jarle Vidtun og Børge Litangen som begge var opp til teorieksamen før påske, og de har fått sine resultater.

 

Jeg må få grattulere dere begge med bestått og "nesten bestått", dette er virkelig bra gutter!

Jarle fikk alle fag bestått, noe som gjør at han kun har den beste delen av "utdanningen" igjen, nemmelig flygningen!

Stå på så er lappen rett rundt hjørnet!

Børge strøk i 1 fag, men en ny mulighet ber seg igjen i starten av Juni, og med ett fag å konsentrere seg om tenker jeg at lappen er så godt som din!

Da er det bare å stå på slik at du kan vifte med flylappen under nesa på kamerater, og ta med damer på flytur!

 

GRATTULRER GUTTER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Surt å bomme på et fag da, men slik er nå engang livet "". Regner med jeg står i det (Human Performance and Limitations) på neste sjanse 1. Juni.

Ønsker samtidig å gratulere Jarle med strålende resultat, og ønsker deg lykke til videre på reisen mot PPL-A.

 

Arild: Du får ha lykke til i morgen da "", tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som holder de eksamenene, og er det bare skriftlig?

Og må man ha teorien unnagjort før man får begynne med flytimer?

 

åh åsså gratulerer ""

 

- Teorieksamen ja. Oppflyging kalles det når du flyr opp med kontrollant for å få lappen.

- Teorien må ikke være unnagjort nei, men man kan ikke fly solo før man har bestått teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen krav om at man skal ha bestått teorieksamen for å begynne å ta flytimer.

Men jeg annbefaler at du blir ferdig med teorien først, slik at man kun har flygning igjen, så slipper man å tenke på "ånei, må leste som en hest nå, sitter med 15 timer en ennå ikke bestått eksamen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så mye skole i det siste, og har derfor valgt å utsette lesingen.

Det var i hovedsak ment at jeg skulle ta denne Mars eksamen som nettopp var, men istedet ser det ut til at jeg skal lese i sommerferien.

Så August tenker jeg at teorieksamen står for tur, tett etterfulgt av flytimer. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med soloen Jarle!!! Vi var ikke helt med her borte - årsfest i Sola flyklubb kvelden før... Har nå sett det lå ute på Borg FK sine sider "" Lykke til videre mot oppflyging!

 

Skulle ha vært på Starmoen i kveld, men vi besluttet no go pga. været. Tar en ny avgjørelse i morgen formiddag, så kanskje vi ses allikevel? ""

 

Gratulasjoner fra

Michelle og Victoria

Sola flyklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage så meget for at jeg trekker opp en nedstøvet tråd, men jeg vil bare bemerke at jeg etter lang dødtid endelig har gjenopptatt flygingen igjen og hadde min første solotur i går ettermiddag "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang trekker jeg opp en nedstøvet tråd, og jeg beklager på det sterkeste for det. Men nå har jeg altså bestått skilltest (oppflygning), så nå gjenstår det bare å vente på at sertifikatet skal dumpe ned i postkassen "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...