Gå til innhold

Nå skal det streames ATC!


Sander Johansen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Etter å ha sett den store interessen det er her på forumet angående Internett streaming av ATC, så har jeg og Gert Gundersen endelig fått godkjenning (sjefsflygeledere GM og Oslo ATCC + personellet) for å starte live streaming "rett i fra kilden". Jeg vet dette er en dum dato å snakke om sånt, men faktum er at vi fikk dette "i fanget" for et par timer siden. Gert og jeg har sammen med teknikerne våre snart allt klart for winamp streaming, men vi trenger noen kjappe svar her. Saken er at vi vil ha dette live før påske, da både Gert'n og jeg snart tar påskefri. Vi får (foreløbig "") anledning til å streame 3 frekvenser, men vil gjerne vite hvilke som er favorittene.

Vi har alle Oslo Control og Approach frekvenser + Gardermoen's TWR og ground frekvenser (ikke deice, som sikkert er en favoritt "" )

 

Siden dette blir litt "quick and dirty" så setter vi opp en webside med linkene til de 3 "senderne", så får vi prøve å lage det litt mere profft over påske.

 

Hvis ikke vi får noe særlig respons i løpet av ettermiddag/kvelden så bestemmer vi selv...hvis vi gidder å stresse før påske......

Kom igjen med "3 ønsker" !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vel, ledelsen i fjellet her har jo lenge vært klar over den "uautoriserte" streamingen som har foregått den siste tiden, og på den bakgrunn og med hensyn til at det blir enklere å holde kontroll over hva som distribueres på internett, er dette sterke argumenter for at vi selv skal styre sendingene. Etter krav fra sikkerhetsledelsen må vi desverre legge inn bortimot 2 minutters forsinkelse på sendingene, noe som de færreste vil merke.

 

Det kommer til å bli en enkel registreringsprosess gjennom websidene våre for dem som ønsker å benytte tjenesten.

 

I utgangspunktet blir det da approach-frekvensene - 119.97, 120.45 og 131.35 som streames.

 

-Gert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis det er serriøst, så er jeg veldig interessert, skjønner ikke at folk begynner å snakke om andre ting, her har vi muligheten til å få streamet skikkelig ATC, og da sier vi jo selvfølgelig ja!

 

Selv vil jeg gjerne at ENGM Ground, Tower og Director skal bli streamet, siden det er på disse frekvensene vi har mest "action" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...