Gå til innhold

DC-10 Simulatoren kommer til Norge


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Husker du DC-10 simulatoren som skulle gis bort i USA? Nå har jeg fått følgende gladmelding:

 

Vi er nå 3 stk som jobber i dette prosjektet. Det er Jan Fjeld, Fred Solli og Geir Ove Finnstad.

Vi har inngått en samarbeidsavtale med Skedsmo Videregående sole, Flylinja som skal huse vår DC10 simulator. Eventyret er i startfasen og info om prosjektet vil bli å finne på Oslo flysimklubb sine sider fra tirsdag 23 mars. Beklageligvis har vi pga. datakrasj mistet mailadressen til dere som meldte interesse ved forrige henvendelse. Send oss et nytt mail slik at vi får orden på mail lista vår igjen.

 

Mailadressen er den samme som før, dc10lnorge@hotmail.com

 

Vi er overbevist om at dette blir en positiv tilgang i flightsim miljøet og vi håper å se så mange som mulig av dere i Captain seat på vårt nye leketøy. J

 

Vennlig hilsen Jan, Geir Ove og Fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten det jeg trodde, men kartet mitt hadde kun Skedsmokorset og ikke Skedsmo. Men da er det jo veldig flott plassert ikke så langt fra Gardermoen. Og til Gardermoen bør jo alle kunne komme seg enten man er plassert et eller annet merkelig sted i Norge eller i Danmark/Sverige.

 

Jeg sier igjen: En kjempejobb gutter, gleder meg virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Skedsmo , Skedsmo videregående skole i Lillestrøm?

 

Skedsmo, Lillestrøm, Strømmen etc.

Kjært barn har mange navn. "" Neida.

 

Skedsmo ligger ved Lillestrøm. Det går vel tog rett til Lillestrøm fra OSL hvis jeg ikke husker helt feil... (Eller må man inn til Oslo S. med flytoget og så ta lokaltog ut til Lillestrøm? "" Begynner å bli lenge siden jeg tok flytoget "") Og det går sikkert buss også.

 

Kjempeflott arbeid å få simmen til Norge! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skedsmo ligger ved Lillestrøm.

 

 

Det riktige blir vel å si at Lillestrøm ligger i Skedsmo, som jo er navnet på kommunen.

Men Skedsmo VGS ligger riktignok i Lillestrøm.

Avionikklinja har tilhold på Kjeller flyplass....de hadde det iallfall tidligere.

 

 

Det går vel tog rett til Lillestrøm fra OSL hvis jeg ikke husker helt feil... (Eller må man inn til Oslo S. med flytoget og så ta lokaltog ut til Lillestrøm? ""

 

 

Det første er helt riktig.

Det går tog fra OSL til Lillestrøm.

Både Flytog (dyrt) og NSB tog (halve prisen) "".

Husk imidlertid at kun annenhvert Flytog stopper på Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi er desverre litt forsinket når det gjelder info mm. Beklager dette men det er mange detaljer og ting som skal på plass her. Har mottat en del mail, og vi vil svare på disse så fort vi har relevant informasjon å komme med. Ber om forståelse for dette. :-)

 

Det er fortsatt mulighet for å vise sin interesse her. Dere som mailer in vil bli kontaktet først og også få inbydelse til infomøter etterhvert.

 

Mvh Jan Fjeld

Prosjektleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hva skal jeg si er ihuga simulator freak, ikke så mye peiling på data, har jobba 4 år på skedsmo som lærer, men er nå i braathens, en ting jeg lurer på når det gjelder den simulatoren, er , hvordan i all verden kan den holdes vedlike med service osv. hvem skal skaffe deler når instrumenter går i stykker, det tror jeg kan bli vanskelig etter hvert etter som dc-10 en er et gammelt fly. noen som har tenkt på det????? men ellers god ide så lenge den er oppe å kjører, men dette koster mye penger!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hva skal jeg si er ihuga simulator freak, ikke så mye peiling på data, har jobba 4 år på skedsmo som lærer, men er nå i braathens, en ting jeg lurer på når det gjelder den simulatoren, er , hvordan i all verden kan den holdes vedlike med service osv. hvem skal skaffe deler når instrumenter går i stykker, det tror jeg kan bli vanskelig etter hvert etter som dc-10 en er et gammelt fly. noen som har tenkt på det????? men ellers god ide så lenge den er oppe å kjører, men dette koster mye penger!!!!!!

 

Her er du inne på noe vesentlig, men kan forsikre deg om at dette er et av mange aspekter i denne casen som vi er klar over, og som vi planlegger. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens.

 

Vi er litt på etterskudd når det gjelder informasjon, dette er ikke fordi det er uoverkommelige problemer, men vi jobber på spreng i kulissene med dette prosjektet så vi har prioritert og komme over alle milepelene i dette prosjektet.

 

Jeg tror at i løpet av 7 dager vil det forhåpentlig komme hyggelig informasjon for dere som er interesert fra vår prosjektsjef Jan.

 

Med ønske om en fin uke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

TTT = Ting Tar Tid. Så også for dette prosjektet, men nå begynner det faktisk å gå mot en løsning. Ser nå ut som om vi reiser over til USA i uke 18 for å være med på demontering mm.

 

Ankomst blir slutten av Mai eller begynnelsen av Juni.

 

Alle som har meldt seg intresert vil bli kontaktet via mail etter møtet vi skal ha på lørdag 17/04

 

Da går vi også ut med info om hvilke muligheter det er for Dere å være med på dette eventyret. Meningen er at alle som vil (les betaler) skal få fly denne maskinen.

 

Vår mail adresse er den samme som før: dc10lnorge@hotmail.com

 

Hvis du ikke har meldt din interesse allerede er det fortsatt mulighet til det nå.

 

Mer info blir lagt ut på Oslo Flysim klubb sine sider

 

Vennlig Hilsen

Jan Fjeld

Prosjektleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir dette opplegget da? Vil det bli sån at hvis jeg ikke har vært med på å finnansiere dette prosjektet så har jeg heller ikke mulighet til å prøve simulatoren? Eller går det an at jeg f.eks flyr ned til oslo, så kan jeg betale (hvis dere da tar betalt) prøve den?

Lykke til videre med prosjektet deres ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo godt at simulatoren må komme til et sted og et miljø som kan ta vare på den og der befolkningstettheten er størst, men Andreas har et poeng. Vi som bor i "Langvekkistan" og besøker Østlandet kanskje annet hvert år bør jo kunne betale en fornuftig timepris for å prøve den. Det blir for høy timepris dersom vi kanskje må betale 5-10.000 pr. år i medlemskap (jada, beløpet er tatt ut av løse luften ""), selv om dette er et "godt formål". ""

Men for all del, dere må få tid til å få den til Norge, montert den og få alt det praktiske rundt dette i orden før dere kan vurdere slike aspekter. Vi følger med dere og ønsker dere all mulig lykke i dette fantastiske prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da godt å høre, slik at simulatoren ikke bare er forbeholdt en liten krets med "pengesterke østlandsfolk" som kan bruke denne ofte. Men skjønner samtidig at "eierne" kanskje får fortrinnsrett og så får vi andre sporadiske brukere bestille time og betale i forhold til bruken. Gleder meg til dette blir en realitet, og det er litt synd at man ikke bor litt nærmere og kan delta i dette spennende prosjektet.

 

Edit: og til Timmy som svarte omtrent samtidig så var mitt spørsmål mer ment som: Er denne simulatoren bare ment for de som kjøper seg inn som medeier, eller kan også andre betale en fornuftig timepris for å prøve vidunderet. Det koster ikke mer enn omlag 2500 T/R med billigbillett til Gardermoen, men det jeg mente var at det ville bli langt dyrere enn "proffe" simmer dersom man i tillegg skulle betale en høy eierandel (gjerne pr. år). Sånn var det med den saken ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo godt at simulatoren må komme til et sted og et miljø som kan ta vare på den og der befolkningstettheten er størst, men Andreas har et poeng. Vi som bor i "Langvekkistan" og besøker Østlandet kanskje annet hvert år bør jo kunne betale en fornuftig timepris for å prøve den. Det blir for høy timepris dersom vi kanskje må betale 5-10.000 pr. år i medlemskap (jada, beløpet er tatt ut av løse luften ""), selv om dette er et "godt formål". ""

Men for all del, dere må få tid til å få den til Norge, montert den og få alt det praktiske rundt dette i orden før dere kan vurdere slike aspekter. Vi følger med dere og ønsker dere all mulig lykke i dette fantastiske prosjektet.

 

Hva har du for alternativ ?

Betale SAS for en tur i Simulatoren så får du se hva det koster.

Da tror jeg nok du kommer deg til Oslo fra langtvekkistan for en billigere penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...