Gå til innhold

Flystevne Sola 12-13 juni


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Vet at Quality Airport Hotell Stavanger (eller noe slikt) er brukanes og det ligger ikke så langt unna Stavanger Lufthavn Sola ""

 

Ikke så langt?

 

Altså.. Her snakker vi om 50-100 meter! Du får utsikt over flyplassen!

 

Du kan jo ta en titt på FS med Norkse Flyplasser og se selv.

 

 

Edit : For ta meg den, 5-10 km lange bil turen til Flyplassen jeg også. Gleder meg! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at siden det er 60 års jubileumet til RNoAF, så blir det bare èn dag med flyging åpent for publikum, og den andre blir sikkert en lukket feiring for spesielt innviterte...

 

Ja, Ja, du får tro hva du vil ""

I mai '87 hadde vi arrival/rehearsals på fredagen og fullt program for alle som kunne krype og gå både lørdagen og søndagen. De hadde ikke gått ut og reklamert for stevnet med begge datoer hvis det ikke var adgang for alle, begge dager.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at siden det er 60 års jubileumet til RNoAF, så blir det bare èn dag med flyging åpent for publikum, og den andre blir sikkert en lukket feiring for spesielt innviterte...

 

Ja, Ja, du får tro hva du vil ""

I mai '87 hadde vi arrival/rehearsals på fredagen og fullt program for alle som kunne krype og gå både lørdagen og søndagen. De hadde ikke gått ut og reklamert for stevnet med begge datoer hvis det ikke var adgang for alle, begge dager.

 

Hilsen

 

 

Vil det være arrival/rehearsals på fredagen denne gangen og Dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at siden det er 60 års jubileumet til RNoAF, så blir det bare èn dag med flyging åpent for publikum, og den andre blir sikkert en lukket feiring for spesielt innviterte...

 

Ja, Ja, du får tro hva du vil ""

I mai '87 hadde vi arrival/rehearsals på fredagen og fullt program for alle som kunne krype og gå både lørdagen og søndagen. De hadde ikke gått ut og reklamert for stevnet med begge datoer hvis det ikke var adgang for alle, begge dager.

 

Hilsen

 

Høres liksom for godt ut til å være sant ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

 

Joda, jeg hadde meg en tur å inspiserte området med en i stevnekomiteen i går. Det blir fullt program begge dager og sannsynligvis ankomster/øvelsesflyging på fredagen.

 

JSF (F-35) mente vedkommende var i Europa på denne tiden og regnet den som meget sannsynlig. Team-60 (SAAB 105/Sk.60) fra Flygvapnet er booket. Reds og Frecce Tricolori er fullbooket og kommer ikke. F-104S regnet man som i boks. Ellers er de fleste NATO-land invitert med det de har, så her kan det bli plassproblemer. Det kan bli over 100 fly på static.

Warbirds er det også snakk om men endel godbiter (les Spit, Mosquito etc.) blir nok i dyreste laget. T-bird (T-33) og F-86 regnes som sannsynlige.

Hvor de skulle få F-4 Phantom fra, fikk jeg ikke svar på "" Hadde vært kult med en greker ""

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst bort til Sola den helgen jeg også gitt.. Det er lenge siden jeg har vært på noe større flystevne. ""

Bare siden du nevnte det, finnes det noen flere luftdyktige De Havilland Mosquito's igjen her i verden??

Mener å ha hørt at "den siste gikk ned" for noen år siden nemlig.. Men jeg hører jo så mye rart ""

Thunderbirds kommer vel ikke regner jeg med ""??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...