Jump to content

Dag R. Stangeland

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Dag R. Stangeland

  • Birthday 11/30/3
  1. Drangey (den firkanta holmen som dro ned helhetsinntrykket) .
  2. Hei, Nei jeg er ikke med på verken F-4C/D en til A2A eller F-104en. Ser ut som det blire en A eller C modell av sistnevnte. Men kan jo alltids håpe på en G/CF. Jeg er litt lojal mot RAZBAM/IRIS, de har virkelig blitt mer "high end" i det siste. Aerosoft er selvskrevne kompiser da, bare de klarer trykke ut noe som er attraktivt for en kamuflasjemaler. F-14en kan bli det og Hueyen og. De har noe annet på gang også men det kan jeg ikke snakke så mye om. MvH Dag Roger
  3. Hei, Ernst og Jens-Ole; Dere skal ikke se vekk fra at jeg prøver en adaptering av Cloud9 texturene på denne. Det virker som flyet er rimelig bra ja. Syns jeg drar kjensel på visse visse elementer fra C9 modellen så det er mulig de har brukt source files fra denne som basis. Dette var imidlertid en FSDS2 modell som det ikke var helt lett å få over i 3DSM men kanskje de har funnet utav det. Jeg sendte en request på en evalueringskopi av 104Sen til dem for å se hva som skal til for å tilpasse gamle painter. Modellen skal visst re-mappes så det blir nok litt forandringer men jeg tror det er lurt. Ser det er endel texture stretch her og der, spesielt på nedre del av skrog. De har også lovet en 104G så da kan det bli basiser for norske slike samt CF-104er. Vi ser etterhvert. Jeg skal male noen flere RAZBAM A-7er først... tror jeg.
  4. Helt nydelig dette arbeidet. Mvh en fra innsiden :-)
  5. Har ikke konkrete planer om flere blå, jeg er litt i RAF Coastal Command modus for tiden så det er mulig det blir ett par sene 333 (N) Sqn maskiner, ser etterhvert. Har gjort mye research på Brazilianere så det blir nok mer av de.
  6. Ja, den blå kommer i Sp1 som kommer snart, veldig snart. Ellers så er det med en grå/hvit Catalina Mk. IVb (PBY-5) båt fra Sola i 1950. Det er egne modeller med til disse. Dne bå katta blir lik modellmessig som den svarte B64en som er med i grunnpakka men uten bevæpning. Dette muliggjør repaints på etterkrigs SAR maskiner. Den og b64 modellen har også fått de store varmevekslerne/eksoskappene på ytre eksosrør. Mk. IVb ville jeg opprinnelig ha uten bevæpning men denne kommer også med bevæpning. Dette muliggjør mange sene RAF flybåter med radar og bobleturret. Til slutt er det med en ubevæpnet braziliansk modell/paint med flatt tårn. Nå har jeg og Stefan Hoffmann dilla med disse i to hele dager til ende så jeg håper dere blir fornøyd. Takker for ros
  7. Nå har det seg slik at jeg malte de to norske (en Mk.IVb og en PBY-5A, hhv. K-AK og KK-D) for at jeg skulle få ut et par etterkrigsmodeller med bevæpningen fjernet men fortsatt med turret/blisters, dette var grunnen til at jeg malte de to. Noen flere Norske, det er plenty å velge mellom, har jeg ikke planer om. Jeg holder på med en Coastal Command maskin nå og tar sannsynligvis ett par Brazilianere etterhvert (en kommer sannsynligvis i Service Pack fra aerosoft). Noe mer har jeg ikke planer om. Jeg leverte ikke paints/var med på utviklingen/beta tester på dette flyet for å "kapre paints", la det være sagt. De ekstra modellene som sannsynligvis kommer er "applicable" til andre enn norske også.
  8. Heisan, Joda, takker så mye. Kjekt å se at dere liker den. Skal nok male noen flere norske etterhvert, jeg mangler 334 og 338 med standard merker. Har dessuten planer om en recap på 660 med falken/331 merket på halen (60-års jub), som jeg gjorde i Lago-dagene. Vi ser etterhvert. Blir noen utlendinger først.
  9. Heisan, Veldig så denne Twotter-hypen bare stiger og stiger, kjekt at dere liker den. Når det gjelder XJ-K så har den en nokså spesiell historie da, så jeg måtte liksom ha med den. Historien er såpass kontroversiell at det kanskje ikke er bra å skrive for mye om det rundt omkring. Sitter forøvrig på et gammelt "Flytrygging" som omhandler ulyken med flyet og dette er hårreisende lesning. Kjenner også hans som var Flytryggings-inspektør på den tida og han har også fortalt meg litt. Uansett, sånn textur-messig så sleit jeg litt med å få til den rette "swungen" på Sølvmalinga men det ble sånn høvelig bra. Synd at det ikke er integrert specular maps og fresnel ramps på modellen. Det er det på F-seisten :grin: God helg, hilsen
  10. Hei, Ser at 665 var på Rygge-stevnet. Er det noen av forummedlemmene som har gode bilder av begge sider av halefinnen og ellers generellt av flyet? Jeg er med på et aldri så lite payware-prosjekt og kunne tenke meg dette materialet ved tegning av vektorgrafikk. Blir det brukt, blir dere kreditert etc. Bilder/linker kan sendes til dag_the_painter[a]hotmail.com På forhånd takk Edit: Hadde det jeg trengte, noen ganger vet jeg ikke hva jeg har :crazy:
  11. Man får jo inntrykk av at RAF bruker napalm da, når man ser pyroen på Fairford :crazy: Det ble vel forbudt for 100 år siden.... På Sola brukte de tørrmørtel for røykeffekter ved bombing. Ganske så søtt og med litt lei smakseffekt hvis du står for nære med munnen åpen :grin: Generellt foretrekker jeg en times tid på Halkavarre under "Nordavind". Er banen klar på Rygge? Hilsen
  12. Hei, Blir den der Caravellen noe i nærheten av King Air'en, blir den kanonbra. Det tipper jeg. Den King Air maskinen har nesten fått meg over på å fly sivile fly i stedet for alt det militære jeg holder på med..... Hilsen
  13. Begynner nesten å tro at de skal sette verdensrekord i hvor mange F-16 det er mulig å samle på èn flyplass i løpet av ei helg Utrolig typisk at jeg begynner med forelesninger igjen på mandag den 20.' date=' da går jeg vel sikkert glipp av mange ankomster til showet... [/quote'] På 331s 50-års jubileum i Bodø i 1991 hadde de 21 F-16A/B i lufta for å danne tallet "50". Bare "kalde" take-offs men imponerende likevel. Hele stasjonen var ett eneste stort hvin under oppstart/taxing. Ellers tror jeg Luftforsvaret har hatt oveflygninger med 36-flys formasjoner på Klanten/Gardermoen på hhv. 45-års og 50-års jubileene for forsvarsgrenen. Disse bestående av både F-16 og F-5. Ser forøvrig ut til å bli et interessant show på Rygge, ett stort pluss er at både Gripen og EFA/Typhoon skal fly. Hilsen
  14. Well put Anders, denne tråden begynner å gå over i det absurde. Hvis du treffer Sigfried, få ham over på 1'ern og F-104G som samtaleemne ......da går timene :grin:
  15. Joda, godt show! Ikke noe i det hele tatt men forholdene (budsjettene) tatt i betraktning så var dette bra. Høydepunkter var "Kjeller-formation", Tummelisa og Bleriot (tok av på graset mot publikum!), Hunter 2-ship, Pat. Suisse (Hvor har dere det fra at de ikke kjørte full program?) og selvfølgelig F-5ene og F-16ene. Mye pyro og flares hjelper på. F-5ene poppa alt de hadde i en loose vic i climb, flott !! Ellers imponerte RC-heli flyging (sinnsyke manøvre) og den turbindrevne T-birden. Hilsen
×
×
  • Create New...