Truls Petter Elven Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Les mes her for de som ikke har fått det med seg... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=204281 Heldigvis gikk alt bare bra da Siter
Dag Johansen Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Det var samme uværet som tok knekket på flightsim.no... De mistet vistnok høyderoret og måtte forsøke å lande ved hjelp av trimmen. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Kjedelig det, Dag!! Siter
Thor Magne Hasselø Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=30130 Bilde av LN-HTA Siter
Stig Losnedahl Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Noen som vet om dette finnes som AI-fly noen steder? Gjerne med Kato Air paint.. Jeg fant rutene, riktignok sommer men likevel, hos MRAI. Stig Siter
Gjest Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=204289 Det gikk ikke så bra. Siter
Andreas Eriksen Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Uvær er det, gjett om. I før idag telte jeg minst 8 lyn Siter
Henrik Melbostad Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Ja, det gikk jo veldig bra.. eh.. styrmannen og en pax ligger på intensiven med alvorlige skader.. styrmannens tilstand er ustabil.. Sjekk fakta før du poster! Siter
Rune Rodahl Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Hmmm.. slår meg som en pilotprestasjon at dem i hele tatt klarte å komme seg ned i èn relativ bit... hvis dem bare hadde trimmen til å justere pitch med! Ser forresten på ett bilde at deler av styrbord trimtab også mangler...Hadde det ennå vært vindstille så er det nok ikke noe problem, men med de vindkastene vi har her i Bodø i dag ser jeg på det som en prestasjon like fullt! Var forresten på plassen 20 minutter etter impact, så ikke så koselig ut nei... Siter
Michael A B Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Du finner Kato Air sin Do228 i ny og gammel paint i filbiblioteket under diverse fly fra FS2002. Disse bruker jeg som AI-fly for Kato, og det funker fint da de ikke er så detaljerte. Siter
Aleksander Berge Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Er redd for at dette kan bety slutten for Narivk Lufthavn, Framnes. Etter at Kato Air overtok etter Widerøe på Narvik-ruten, har passasjertallet stupt i fritt fall. Så sier Avinor at de vil muligens stenge Narvik pga dårlig trafikkintekter og lønnsomhet. Så skjer dette. Tror ikke så utrolig mange vil reise med relskapet den nærmeste tiden.... Siter
Fredrik Bachke Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Noen som vet om dette finnes som AI-fly noen steder? Gjerne med Kato Air paint ligg i flibibloteket... (jeg har laget) *stolt*.... så bilder av flyvraket på NRK kl.15.00.... UTROLIG AT DET GIKK BRA!! at det betyr slutten på ENNK tror jeg ikke.... de har et til D.228 (LN-BER) også har de kjøpt et nytt.... så det går nok bra!! Siter
Truls Petter Elven Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Ja, det gikk jo veldig bra.. eh.. styrmannen og en pax ligger på intensiven med alvorlige skader.. styrmannens tilstand er ustabil.. Sjekk fakta før du poster! Er det meg du sikter til Det jeg mente var at det var bra det var ingen som omkom. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Er nå Kapteinen som var skadet, ser det er flere ulike opplysninger ute å går.. Er også at Flygersjefen i KatoAir er en gammel WF-kaptein (uten sammenheng forøvrig) Siter
Simen F Røiseland Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Virkelig trist det der. Det blir litt spesielt når LN-HTA styrter når det ikke var mer en to uker siden jeg fløy med det Jeg syns KATO er et flott selskap og det er veldig synd når slikt skjer. De får nok en vanskelig tid nå fremover Siter
Øyvind Bergum Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Jeg går VK2 flyteknisk i bodø. Vi har klasserom rett under tårnet på luftfartsmuseet. Vi hadde undervisning i disse i dag da dette skjedde. Jeg satt å så ut ruta da flyet kom hompende ned og kræsjet. Fikk øye på det i det, det gled inn på stripa. syn å se et fly bli maltraktert... Før det traff stripa så gikk det i jorde rett før stripa og tok med seg en av løpelysene tror jeg. Før dette skjedde hadde det prøvd å lande en gang, men måtte gå rundt sa en i parralellklassen som hadde sett det. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Så sier Avinor at de vil muligens stenge Narvik pga dårlig trafikkintekter og lønnsomhet. Samferdselsministeren sa på Dagsrevyen i kveld at det ikke kommer på tale å la Avinor stenge noen flyplasser. Ikke at det er noen garanti, men et relativt sterkt signal er det nå likevel. Siter
Stig Losnedahl Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Noen som vet om dette finnes som AI-fly noen steder? Gjerne med Kato Air paint ligg i flibibloteket... (jeg har laget) *stolt*.... så bilder av flyvraket på NRK kl.15.00.... UTROLIG AT DET GIKK BRA!! at det betyr slutten på ENNK tror jeg ikke.... de har et til D.228 (LN-BER) også har de kjøpt et nytt.... så det går nok bra!! Duh! Skal smekke meg selv, snart. Jeg letet rundt omkring og glemte selvfølgelig å sjekke her. Takk for tips, og ikke minst takk til deg som har laget painten Har Norwegian, Widerøe, Braathen, SAS og nå Kato Air. Er det andre som flyr ruter i/til-fra nordnorge og som er tilgjengelig som AI-fly? Stig Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Oj, er LN-BER hos Kato Air??? Den har jeg flydd med.. Da den fløy mellom Geiteryggen og Gardermoen, for noen år tilbake.. Da i Guard Air sine farger.. Dornier 228 er skikkelig rå synes jeg Uten å spore av for mye.. Siter
Fredrik Bachke Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Oj, er LN-BER hos Kato Air??? LN-HTA Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Tragisk ulykke dette her, men det kunne jo gått mye værre når høyderoret faller ut. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Oj, er LN-BER hos Kato Air??? Jepp. det er den etter en liten gjestopptreden i Arctic Air I følge fartøyregisteret så er også LN-AAO i Kato sine hender, men om dette stemmer det veit jeg ikke. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Jeg så idag at det står en Do228 i en hangar på Torp... Sikkert en Arctic-maskin.. Skal kikke nærmere på den imorgen.. Siter
Gunnar Flak Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 LN-AAO ble slettet fra det norske registeret 1. oktober, og luftdyktighetsbeviset utløp 17. juni: LN-AAO Largus Aviation AB P.O.Box 14237 S - 104 40 STOCKHOLM Sverige Dornier Luftfahrt GmbH DO 228-201 8108 5980 ldb utløp 17.06.2003 slettet 01.10.2003 Jeg tok dette bildet av flyet da det stod hvitmalt på Torp i juni: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=47116 Siter
Stian Rolandsen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Det kan by på problemer for KATOair. LN-BER står i brønnøysund og er utleid til statoil hvis jeg ikke tar helt feil. LN-BER brukes dersom det forulykkede LN-HTA er ute av drift pga teknisk eller kontroll og vedlikehold. Men nå spørs det når LN-HTA er ute av drift å aldri mer kommer til å fly, om det ikke får økonomiske konsekvenser for selskapet når de blir nødt til å bruke LN-BER på rutene Røst-bodø bodø-narvik, og slutte å leie det ut til statoil. Men selskapet har vell forsikringen i orden så det er jo mulig de for orden på sakene, men det kan jo ta sin tid. Vi får se hva som skjer! Jeg blir ikke å slutte å bruke de når jeg skal til hjem til røst, jeg stoler fult og helt på flytypen og ikke minst pilotene som er av den nokså dyktige sorten. Siter
Rune Rodahl Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Etter det jeg har hørt, så står den andre Dornieren til Kato og får nye motorer, den som havarerte i Bodø var reservemaskinen deres.... hmmm... Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Sjekket ut flyet jeg så, og kan bekrefte at LN-BER står her på Torp for motor-oppgradering... ...og det kunne se ut som om den fikk en større sjekk mens de var igang... Siter
Stig Sandnes Skrevet 5. desember 2003 Skrevet 5. desember 2003 Satt i klasserommet, uten lærer de to første timene (120 minuttene etter kl. 0800) og lyttet til scanneren. Utolig som det lynte også, var light rain, lett haggel / små haggel og thunderstorm.. Hørte Kato Air melde mayday til App.. eller om det var tårnet.. Sa i alle fall "Bodø tower og noe mayday" -greier... etter det gikk i bakken ble det fryktelig stille på frekvensen(e).. og ATIS opplyste at RWY var stengt.. liten stund etter dette var det ute på nettavisene.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.