Gå til innhold

Nedlasting


Daniel Eliassen

Anbefalte innlegg

Hei!

Joda, jeg vet om disse hjelpemiddlene som flere antyder skal hjelpe, og det gjør de nok.

Roy hevder at det er treg internettlinje som er problemet.

Det må jeg bestemt avvise.

Prøvde akkurat nå å laste ned sasdc940.zip på 8.8Mb på PCèn tilhørende jobben som står tilsluttet bredband.

Med en nedlastingshastighet på mellom 52,4 kb/sek og 72,8 kb/sek, kan ikke dette kalles tregt.

Det ble full stopp etter at 6.16Mb var nedlastet ved 53,8kb/sek.

Nei, noe er galt med filserveren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hei

Har fått problemer med nedlastingen fra filarkivet. Dette dukket opp nå etter nyttår. Feilmeldingen som gis er:

 

Background:

The gateway could not receive a timely response from the Web site you are trying to access. This might indicate that the network is congested, or that the Web site is experiencing technical difficulties.

 

Hvor ligger feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto på en timeout på 2400sek, hvilket jeg tatt bort nå (Det burde vel egentlige ikke være noe problem uansedt men?) siden det er 40 min det er snakk om idle time.

 

Det eneste som står aktivert nå er: NOOP.

"Noop command dont do anything else then send OK on a request to keep connection alive"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe som er veldig galt. Når jeg skal laste ned noe så kommer denne feilmeldingen opp først:

 

[image]http://home.no.net/hbjorlo/operalast1.gif[/image]

 

Når jeg så klikker på den "Om ingen ting skjer osv"-linken, begynner nedlastingen, men det eneste browseren oppfatter er hastigheten, ikke filens størrelse og derfor heller ikke framdrift eller tid heller. Uansett hvilken fil det er så blir nedlastingen avbrutt og denne feilmeldingen kommer:

 

[image]http://home.no.net/hbjorlo/operalast2.gif[/image]

 

 

Blir du noe klokere av dette Timmy? ""

 

Håper det blir orden på dette... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg også har hatt problemer med nedlasting av filer, spesielt filer med størrelse på.Har nå fire ganger over like mange dager prøvd å laste ned "Grumman F-14B Tomcat" på 31,3 mb, men fått heng helt på slutten. Kan legge til at jeg har ADSL 704/128. Målte nå før jeg prøvde idag og hadde hastighet 721 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lastet ned noe fra FS.NO lenger jeg heller. Har ISDN bare jeg da. Det stopper opp når det er lastet ned endel. Det kan variere. Somme tider er nesten hele filen lastet ned når jeg får heng. Og andre ganger kan det skje bare etter ei lita stund. Det må være noe galt med serveren. Fra Avsim har jeg lastet ned samme filer uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg også har hatt problemer med nedlasting av filer, spesielt filer med størrelse på.Har nå fire ganger over like mange dager prøvd å laste ned "Grumman F-14B Tomcat" på 31,3 mb, men fått heng helt på slutten. Kan legge til at jeg har ADSL 704/128. Målte nå før jeg prøvde idag og hadde hastighet 721 .

 

Kan opplyse om at jeg greide å laste ned fila ved hjelp av et program som heter Internet Download Manager . Finner det på download.com (http://download.com.com/3302-2071-10228936.html?tag=mta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi forsøker å finne ett eller annet mønster i dette så kanskje det hjelper Timmy litt.

 

Kan dere som har problemer teste en eller annen fil som dere vet vil mislykkes og poste disse opplysningene her:

  • Hvilken Browser bruker du?
  • Hvilket operativsystem bruker du?
  • Hvilken ISP har du (Telenor, Tele2 e.l)?
  • Modem, ISDN, ADSL, SDSL + hastighet?
  • Bruker du noen form for router i ditt nettverk?
  • Bruker du noen form for firewall/antivirusprogram?
  • Hvor lang tid går det før nedlastingen stopper opp?
  • Hvor mye får du lastet ned før nedlastingen stopper opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klikka dowloadingen igjen

 

Jeg prøvde å laste ned steinkjærsceneryet av Torgeir Opland på 62,2 mb og den stoppet på 62%

 

Browser: Internet Explorer 6 (versjon 6.0.2800.1106.XPSP2.030422-1633 for å være 100% nøyaktig "")

 

Operativsystem: Windows XP (som sett over "")

 

Internettleverandør: LOS (agder energi)

 

Hastighet: Kabel, 1mbit

 

Antivirus: Norton systemworks 2003

 

Firewall: OfficeConnect Cable/DSL Gateway

Version V2.02.02 (er ikke helt sikker på denne men det er iallefall hardware)

 

Når stopper nedlastingen: Det er forskjellig for hver gang. Denne gangen stoppet den på 42 mb, for to dager siden klarte jeg ikke laste ned visby2 av textureart på 25mb, noe jeg fikk til i går...

 

Håper dette iallefall var litt til hjelp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stopper ikke på skolen/hybelen, men det stopper hjemme i Tromsø.

 

  • Opera / IE
  • Win XP pro
  • Telenor Avidi (hjemme, 512 kbps), noe kommune-greier på skolen (4mbit)
  • Kabel (hjemme)
  • ikke hjemme, men på skolen har vi router
  • ZoneAlarm pro + skolens FW
  • varierer når den stopper, men det skjer som sagt bare når jeg er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hvilken Browser bruker du?
     
    IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633
     
     
  • Hvilket operativsystem bruker du?
     
    Win XP pro SP1/SP2 fullt oppdatert
     
     
  • Hvilken ISP har du (Telenor, Tele2 e.l)?
     
    Tiscali
     
     
  • Modem, ISDN, ADSL, SDSL + hastighet?
     
    ADSL 1024/256
     
     
  • Bruker du noen form for router i ditt nettverk?
     
    Har en Cisco 677i-DIR levert fra Tiscali og en 3Com 8porters OfficeConnect Switch
     
     
  • Bruker du noen form for firewall/antivirusprogram?
     
    Firewall: ZoneAlarm pro 4
    Antivirus: Panda Antivirus Platinum v7
     
     
  • Hvor lang tid går det før nedlastingen stopper opp?
     
    Varierer
     
     
  • Hvor mye får du lastet ned før nedlastingen stopper opp?
     
    Varierer

 

 

Håper dette kan hjelpe.. Prøvde meg på Grumman F14 på litt over 31Mb, og etter 6'tte gangen fikk jeg ned hele...

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår igjen til Dag/Timmy at det bør kjøres ioftpd som er det eneste brukbare serverprogrammet til windows maskiner, jeg har to lisenser på dette programmet, den ene bruker jeg selv og den andre kan jeg donere bort til flightsim.no om det er ønskelig.

Ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår igjen til Dag/Timmy at det bør kjøres ioftpd som er det eneste brukbare serverprogrammet til windows maskiner, jeg har to lisenser på dette programmet, den ene bruker jeg selv og den andre kan jeg donere bort til flightsim.no om det er ønskelig.

Ta kontakt.

 

Ja, det er verdt et forsøk.

Det merkelige er at det ikke vært problem før, og at en kamerat kører samme oppsett på annen server (ikke FS filer) uten problem.

 

Snakkes på MSN så tester vi ioftpd ""

 

Jeg skal sammenstille data i et excelark, så kanskje man kan se der hva som er felles for problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle laste ned den nye Lufthansa 747 med filnavn Opensky744LH.zip, som er blitt lagt inn i filbiblioteket i dag. Den er på 11,9MB. Etter at jeg hadde lastet ned 1,11MB så var det stopp.

BROWSER: IE Med SP1

OPERATIVSYSTEM: WINXP PROFFESIONAL SP1

ISP: Har både Telenor og Tiscali. Ikke noe forskjell på det.

ISDN-Linje

Norton Antivirus kjører i bakgrunn.

Har ingen brannmur på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...