Gå til innhold

Nedlasting


Daniel Eliassen

Anbefalte innlegg

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Timmy. EPSV virker ikke / er ikke enablet. da får man pakketap. har man pakketap, stopper datastrømmen opp.

 

Jeg har ingen EPSV på servern, MEN, "ENABLE TIMEOUT" sto aktivert, og den er nå borte.

 

 

10mbit...

 

Timmy: er den Full eller Half duplex?

 

10Mbit both ways, for 6 mnd siden var 100Mbit, men "noen" fant det ut og satte stopp for det ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det samme problemet er kommet tilbake - hos meg iallefall. Tidligere i dag gikk jeg optimistisk ut og skulle laste ned både Maule og steinkjær. En stor tabbe "" fikk ingen av delene. Problemet var tilbake før jeg hadde fått lastet ned ferdig. Maule stoppet på 80% og Steinkjær stoppet på 90. Og nå får jeg ikke lastet ned filer på noen få megabyte igjen som i går. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.. nå er det 478 flightsim "bevegelser" på servern ""

 

Anyway, jeg tenkte vi tester en ting.

Ta å kikk på linken under, da burde dere komme rett inn på en temporær mappe jeg laget.

 

Se om dere får lastet ned den Maule M-7-260 fila på 60mb derfra ?

Jeg synes det er så utrlig merkelig, eneste forandringen jeg gjort er å bytte fra XP til 2003 server, og i følge Microsoft så har ikke 2003 server noen kompabilitets problemer som skulle kunne årsake dette fenomen. ""

 

ftp://flightsim:test@djay.myftp.org

 

 

Det blir automatisk lagt til HTTP når jeg legger inn med URL funksjonen her.. hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Timmy.

 

hehe, tidligere var det jo bare et fåtall som fikk ned filer fra servern "" derfor hadde du så lav peek. 510 er vel mere normalt når det er et par tusen medlemmer her, pluss at mange utlendinger tar ned filer også. Mange som nevner filpakker som ligger her ute på avsim forumene og slikt. da blir det fort trafikk. Du skulle kjørt en traficcshaper på serveren, slik at serveren aldri går tom for båndbredde.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det jo sies at browsere i alminnelighet er dårlige med å koble ned ftp-forbindelser. De blir gjerne liggende der til man avslutter programmet eller at de timer ut fra serveren. I tillegg ligger jo dokumentasjonen til filene på din server, og hver gang noen klikker innom de hopper jo antall forbindelser opp hos deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. noen som vet hvorfor det noen ganger er nesten 800 "ting" på FTPn, som IDLER ?

 

Det virker ikke som den kobler ned etter at man lastet ferdig, kanskje du Jan Roar vet noe om det ?

 

Er ikke noe problem egentlig, men kjedelig å måtte scrolle nedover lista med 1430 påloggede når man skal ha tak i en enkelt person på lista.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy.

 

Hvilken ftp server kjører du da?

 

prøv å disble reverse lookup og slikt kanskje?

 

du bør også definere hvor mange sekunder man kan være pålogget uten at data sendes. 300 sekunder er vanlig å bruke.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fortsatt ikke lastet ned på ettermiddag/kveldstid. Samme problem, men jeg får jo som regel lastet ned litt iallefall på morgenen når jegg har mulighet til det.

 

""

 

Huh ?

Kun problem på ettermiddag / kveld ? ""

 

 

Timmy.

 

Hvilken ftp server kjører du da?

 

prøv å disble reverse lookup og slikt kanskje?

 

du bør også definere hvor mange sekunder man kan være pålogget uten at data sendes. 300 sekunder er vanlig å bruke.

 

Jan Roar Rød

 

Jeg kjører G6 Bulletproof.

Deaktiverte idle time forrige uke, og da ser det ut som ingen hatt problemer etter det, men istedet så er det konstant 1000-1600 clienter på FTPn, det ser ut som etter en download så fjernes ikke "oppkoblingen" liksom.

 

Aktiverte idle igår tidlig, på 600 sekunder, og nå ser det ut som Daniel fått problem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproof ja. da går jeg utifra at det er en windowsmaskin du kjører servern på. Inn med en linuxdistro og sett opp en ordentlig ftpserver som tåler litt trafikk ""

 

Jan Roar Rød

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Flightsim.no's filserver virker ikke slik den skal. det er nok veldig mange som ikke får til å ta ned større filer der. Det sier i hvertfall veldig mange som har sendt meg e-post etter å ha prøvd å laste ned NORAP2004_1.zip. Noe er veldig galt et sted. kan kanskje være en idé å bytte fra bulletproof til annen server software?

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i løpet av morgen dagen teste 2 løsninger (den ene er ioftpd)

Får se hvordan det går.

 

Er så sinnsykt irriterende at man ikke vet hva som årsaker problemet.

Bulletproof kompabilitets problem med Windows 2003 server er jo grei, men HVA ! ""

Problemet ser jo også ut å drabbe bare de med treg internet.

En kamerat som kjører akkurat samme config som meg, har ikke samma problem.

 

Hmm.. eller.. den timer faktisk ut den også.. etter 20min ca = 3-400 mb.

Forske litt mer på det.

 

Vi får se imorgen hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd flere utallige ganger uten å få hele filen ned på disken.

Den har både kommet til 10% og 90%, men så stopper alt opp.

Har prøvd med både InternetExplorer og Opera, uten at det var noen merkbar forskjell.

Mitt forslag er at man deler denne filen på litt over 65MB inn i flere småfiler slik at man har mulighet til å få ned deler og kanskje prøve på de andre delene senere hvis det ikke går.

Slik forholdene er nå, blir jeg frustrert, jeg som skulle ut å fly VFR over Steinkjer i morgen! ""

Men vi må få orden på dette, for den filen vil jeg ha! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er det en stund siden siste innlegg fra Dag, men jeg må bare melde tilbake at noe må fortsatt være galt.

Har prøvd å laste ned de siste dagene filer mellom 5 og 10Mb fra filbiblioteket. Niks og nei!! Stopper opp etter noe tid. Mellom 30 og 70% gjennstår, så er det slutt. Har prøvd hjemme fra ISDN/XP og på kontoret fra 56k modem/Win 98, med samme resultat. Prøvde senest for 1 time siden. Bruker ikke mere penger lenger på Flightsim.no`s filbibliotek.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Vist du har en treg internett-linje og den har en tendens til å falle ut når du laster ned store filer, vil jeg anbefale deg å laste ned et slik program som husker hvor langt du var kommet i nedlastingen før den ble avbrutt, så fortsetter den videre når linjen er oppe igjen. Jeg har hørt om et program som heter Download Accelerator Plus V5.3, og du finner det her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...