Gå til innhold

Nedlasting


Daniel Eliassen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått tak i GuildFTPd, men jeg har prövd i 2 dager å fått dette til å fungere, uten hell.

Ser ut som det ikke takler dynamisk IP name. Kun statisk, hvilket jeg ikke kan ha hjemme. ""

 

Thomas, kanskje vi kan diskutere på MSN ikveld ang forslaget ditt ?

 

Prøvde meg på Grumman F14 på litt over 31Mb, og etter 6'tte gangen fikk jeg ned hele...Lars

 

Merkelig at det plutselig fungerer etter 6 forsøk.

Det er jo ikke noen forandringer som er blitt gjort under den tiden, annet enn antal brukere som laster ned flightsim filer kanskje er mer / mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Bra med feedback! Takk.

 

Det jeg fikk vite idag, er at BBB driver å "experimenterer" med porter og sånn på servern sin (for å unngå virus).

Kanskje det kan ha noe med det å gjöre, för som sagt, jeg har ikke gjort noen forandringer på SW her ""

 

skal installere en ny SW parallellt nå, så får vi se om det fungerer bedre. il be back.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig !

HVORFOR har jeg ikke tenkt på det tidligere.

 

Jeg sjekket Event Viwer nå på servern, og den driver med no "system time update" automtisk, og det klarer den ikke.

Samtidlig prøver den med å finne ny IP med DHCP, men klarer ikke det heller (antaglig fordi jeg kjører dynami DSN)

 

Uansedt.

Nå har jeg "clearet" event viewer, og det jeg trenger da, er følgende:

 

NÅR, altså eksakt tid når det blir problem.

Da kan jeg sjekke om dere laster ned samtidlig, og hvilken fil, og om det står noe problematiske saker i event viwer ! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Browser bruker du?

Internet Explorer

 

Hvilket operativsystem bruker du?

Windows XP SP1/2

 

Hvilken ISP har du (Telenor, Tele2 e.l)?

VIKOM

 

Modem, ISDN, ADSL, SDSL + hastighet?

1024/64

 

Bruker du noen form for router i ditt nettverk?

Nei

 

Bruker du noen form for firewall/antivirusprogram?

Norton Antivirus 2003.

 

Hvor lang tid går det før nedlastingen stopper opp?

Varierar veldig.

 

Hvor mye får du lastet ned før nedlastingen stopper opp?

Kjem an på kva tid det stoppar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig !

HVORFOR har jeg ikke tenkt på det tidligere.

 

Jeg sjekket Event Viwer nå på servern, og den driver med no "system time update" automtisk, og det klarer den ikke.

Samtidlig prøver den med å finne ny IP med DHCP, men klarer ikke det heller (antaglig fordi jeg kjører dynami DSN)

 

Uansedt.

Nå har jeg "clearet" event viewer, og det jeg trenger da, er følgende:

 

NÅR, altså eksakt tid når det blir problem.

Da kan jeg sjekke om dere laster ned samtidlig, og hvilken fil, og om det står noe problematiske saker i event viwer ! ""

 

Nå var det tredje gang jeg prøvde å laste ned filen Opensky744LH.zip

Starttidspunkt ca.13.05

Stopptidspunkt ca.13.08

 

Håper du kan finne ut noe av dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut noe ennå?

 

Ikke noe som skjedd på det tidspunktet, men nettverkskortet har alvorlige problemer med DHCP server så jeg, klarte ikke å renew IP adress.

Har sjekket litt, og jeg bytter ut nettverkskortet mot et nytt imorgen / natt når det ikke er noe folk på servern.

 

Skal også bytte plass med en gammel Netgear switch som står der, den skal få lage plass til en Dell PowerConnect 2016 """"

 

Nå er det natta, så håper jeg at nytt nettverkskort gjør susen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...., men nettverkskortet har alvorlige problemer med DHCP server så jeg, klarte ikke å renew IP adress.

Har sjekket litt, og jeg bytter ut nettverkskortet mot et nytt imorgen / natt når det ikke er noe folk på servern.

 

Skal også bytte plass med en gammel Netgear switch som står der, den skal få lage plass til en Dell PowerConnect 2016 """"

 

Nå er det natta, så håper jeg at nytt nettverkskort gjør susen imorgen.

 

Selve nettverkskortet (NIC) har ikke noe med bruken av DHCP. Det er NIC driveren i Windows som bestemmer om NIC'et skal ha fast IP adresse (og subnett) eller få det tildelt fra en DHCP server, og i så fall hvilken DHCP server. Jeg tipper NIC oppsettet ditt er feil, og at NIC'et er OK.

 

Hvordan er tilkoblingen til resten av verden (ADSL, fastlinje, via proxy etc.) ?

 

Hvis du likevel skal bytte NIC vil jeg anbefale å avinstallere driverne til det gamle før du plukker det gamle kortet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det tredje gang jeg prøvde å laste ned filen Opensky744LH.zip

Starttidspunkt ca.13.05

Stopptidspunkt ca.13.08

 

Håper du kan finne ut noe av dette nå.

Kan du teste nå med samme fila ?

 

Selve nettverkskortet (NIC) har ikke noe med bruken av DHCP. Det er NIC driveren i Windows som bestemmer om NIC'et skal ha fast IP adresse (og subnett) eller få det tildelt fra en DHCP server, og i så fall hvilken DHCP server. Jeg tipper NIC oppsettet ditt er feil, og at NIC'et er OK.

 

Hvordan er tilkoblingen til resten av verden (ADSL, fastlinje, via proxy etc.) ?

 

Hvis du likevel skal bytte NIC vil jeg anbefale å avinstallere driverne til det gamle før du plukker det gamle kortet ut.

 

Jeg fjernet gamle driveren, satt inn et nytt kort nå.

Tilkoblingen er som følger:

 

BBB (Bredbandsbolaget 10mbit) -> Veggen min -> Dell PowerConnect 1016 Switch -> dele ut internet til alle PCr.

På servern har jeg en DNS client, www.noip.com som står å går med "djay.myftp.org".

 

Nå så jeg at denne sto på "check for new IP every 30min"

Hmmmm, kanskje noe med denne ?

 

Jeg stiller opp tiden dersom det fortsatt ikke funker etter NIC bytte, kan ikke feilsøke med 2 endringer på samme maskin ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBB (Bredbandsbolaget 10mbit) -> Veggen min -> Dell PowerConnect 1016 Switch -> dele ut internet til alle PCr.

På servern har jeg en DNS client, www.noip.com som står å går med "djay.myftp.org".

 

Nå så jeg at denne sto på "check for new IP every 30min"

Hmmmm, kanskje noe med denne ?

 

 

Det DNS klienten gjør er å kontakte noip.com. Det detekteres fra hvilken IP denne kontakten kommer og IPno databasen oppdateres dersom kontakten kommer fra en annen IP# enn sist. Problemet måtte i så fall være at din tildelte IP (fra BBB) endret seg ofte (iite sansynlig), og at FTP klientene rundt omkring ikke sjekket DNS annet enn ved start av nedlasting og deretter konsentrerte seg om IPno (som da i mellomtiden ble endret). Har du mulighet for å se statistikk over din tildelte IP ?

 

Er det slik at NICet ditt i Serveren (og de andre PCene) får sin IP direkte fra en BBB-DHCP server ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det DNS klienten gjør er å kontakte noip.com. Det detekteres fra hvilken IP denne kontakten kommer og IPno databasen oppdateres dersom kontakten kommer fra en annen IP# enn sist. Problemet måtte i så fall være at din tildelte IP (fra BBB) endret seg ofte (iite sansynlig), og at FTP klientene rundt omkring ikke sjekket DNS annet enn ved start av nedlasting og deretter konsentrerte seg om IPno (som da i mellomtiden ble endret). Har du mulighet for å se statistikk over din tildelte IP ?

 

Er det slik at NICet ditt i Serveren (og de andre PCene) får sin IP direkte fra en BBB-DHCP server ?

 

Jeg kan sjekke i DNS clienten når den oppdaterte IP adresse sist, og til hvilkn den oppdaterte til (med klokkeslett)

BBB bytter ganske ofte, vet ikke hvorfor men.

NIC i servern får IP direkte fra BBB-DHCP, og har servern fått det, så sjekker DSN clienten det hver 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sjekke i DNS clienten når den oppdaterte IP adresse sist, og til hvilkn den oppdaterte til (med klokkeslett)

BBB bytter ganske ofte, vet ikke hvorfor men.

NIC i servern får IP direkte fra BBB-DHCP, og har servern fått det, så sjekker DSN clienten det hver 30 min.

 

Det som kanskje hadde vært interessant å vite er om serverens IP adresse skifter dynamisk, dvs. uten at du restarter serveren. I så fall sier det ganske mye om rutinene til BBB. En DHCP server skal ikke skifte IP adresser sånn uten videre. Den skal til og med (rett satt opp) så langt mulig gi deg tilbake den samme IPen du hadde før omstart.

 

I prinsippet skulle det således være nok å kjøre DNS klienten din en gang etter oppstart (i praksis lånes IPno for en forhåndsdefinert tidsluke, definert i oppsettet for DHCP serveren).

 

Hvis IP skfiter i tide og utide (lite sansynlig..) vil det alltid skape trøbbel pga. tidsforsinkelser i forbindelse med selve skiftet, oppdatering av DNS etc.

 

Kunne kanskje vært interessant å vite hvor lenge IP "lease" varer hos BBB. Hvis du går i egenskaper for oppkoblingen, velger support og details (evt. tilsvarende på norsk..) kan du se tidspunkt for "lease obtained" og "lease expires".

 

Det ville helt sikkert ikke være noe problem for BBB å gi deg fast IP, problemet deres er antagelig at de ikke har nok IPno til alle og baserer seg enten på at alle maskiner på innsiden bruker interne IP serier eller på at en del av kundenes maskiner til en hver tid er avslått (evt. har de IP serier på "lån" i begrensede perioder).

 

Er det ikke engang mulig å søke fast IP ?

(alt ble utrolig mye enklere med fast IP. F.eks. kunne din server svare på "ftp.flightsim.no")

 

Regner med at du vet mye av det jeg "lirer av meg", men det er vel OK, får vi tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp.

 

BBB har 1 times lease, men jeg beholder samme IP til det at jeg starter PCn på nytt.

Man kan ikke få eller søke om fast IP adress, derfor kjører jeg "djay.myftp.org" ""

 

OK, da er det vel i alle fall ikke nødvendig med sjekk/oppdatering av IP hvert 30.min. Ellers er det dårlig gjort av BBB å ikke engang tilby dette til "trengende". Hva med å tilby dem hederlig omtale og evt. litt reklame på Flightsim.no, kanskje de faller for det ? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare tull med nedlastinga igjen. Når man ikke kan laste ned en fil som ikke er større enn 455KB, ja da synes jeg snart at det bør gjøres noe seriøst med dette. Prøvde akkurat nå for litt siden 2. ganger, og en gang før i dag. Alle gangene har det stoppet opp ulikt. Dette gjelder filen ENGM_DYN.ZIP som ble lastet opp hit nå i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, kanskje du burde se over din PC litt der ?

Som sagt, filer som ikke fungert tidligere, fungerer nå bra for andre brukere.

 

Og hvordan i huleste klarer den å stoppe opp når det er liten fil ?!

Hva laster du ned med da, mobilen din ?!

 

Jeg kan bare se at det er du som har problemet, så da kanskje det er på tide å feilsöke din egen maskin litt ?

 

Når var sist du sjekket all "drit" som er installert på PCn din ?

Når var sist du reinstallerte PCn ?

Fjern alle program som ligger å kjörer i bakrund på PCn din, Norton, MSN, ICQ m.m m.m og se hvordan det går da.

Har du prövd fler enn EN gang å lastet ned den fila ?

""

 

Jeg har idag i desse tidlige morgentimer fått en kamerat av meg i norge med et 56k modem å teste.

Gikk så det suser (så mye det kan suse med modem da) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var da svært til utbrudd, Timmy.

Ikke vær så skråsikker på at ingen andre har problemer.

Her er siste nytt!

 

Tirsdags kveld 03.02

HjemmePc i bygda der jeg bor.

 

Browser: IE

Operativsystem: Win XP Home

ISP: Tele2

Modem: ISDN 64Kbs

Router: Nei

Antivirus: Normann

Når stopper det opp: Varierer, her ca. 1 minutt

Hvor mye var lastet ned: (FSUIPC.ZIP på 1,4 Mb) ca. 400kb var lastet ned ved 6,8kb/sek.

 

 

Onsdag 04.02 kl. 12.20

ForeningsPC på fagforeningskontor i byen

 

Browser: IE

Operativsystem: WIN 98 SE

ISP: Telenor

Modem: Modem 56Kbs

Router: Nei

Antivirus: Norton

Når stopper det opp: Varierer

Hvor mye var lastet ned: (B17e_pap.ZIP på 15Mb) 9,1Mb var lastet ned ved 5,23kb/sek.

 

 

Onsdag 04.02 kl. 12.28

JobbPC på kontoret i byen

 

Browser: IE

Operativsystem: WIN NT

ISP: Eget bredbånd på 8Mb til Trondheim.

Modem: Nettverkskort til intranett med egen server.

Router: Ja

Antivirus: E.Trust

Når stopper det opp: Varierer

Hvor mye var lastet ned: (Innherred.zip på 63,7Mb) 15,7Mb var lastet ned ved 53,5kb/sek.

 

Jeg har prøvd disse og andre filer med forskjellig resultat.

Dette er 3 forskjellige maskiner uten noen form for sammenheng. Det eneste felles de har er at de står i Narvik kommune!!!! De inneholder ingen DRITT og det skulle ikke være nødvendig drive å prøve seg frem med å koble ut alt på PCèn. To av disse maskinene har stått i mange år, og det har aldri tidligere vært problemer. Ingenting har enderet seg vesentlig på disse PCène heller.

Har lenge vurdert å bli støttemedlem i Flightsim.no, men det blir det ikke noe av så lenge disse problemene ikke er løst.

Så, stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha....jeg står på jeg, reinstallerer, bytter SW, bytter maskinvare.

Ikke noe som hjelper.

Ser ut som Dag kanskje får ta tilbake filbiblioteket til sin 1mb? linje så kanskje problemet blir löst.

 

Stakkars ADSL folk i Norge sier jeg bare ""

 

 

Testet å laste ned Innherred.zip 3 ganger på jobben, uten problem. Hastigheten var på 600kb/sec ca.

Testet også samme fila fra en tregere linje som befinner seg i Skåne, uten problem.

ENGM_DYN.ZIP gikk som sagt ned helt uten problem fra et 56k modem i Norge idag tidlig.

 

Jeg kan ikke skjønne at det er noe galt med Servern, og jeg vet ikke for å være helt ærlig, hva jeg kan feilsøke mer nå. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å bruke samme linjen som webserveren står på. Da må jeg i såfall få meg en ekstra Ip, inn med en switch og sette i gang den maskinen.

 

Dette er en dårlig løsning siden det vil bli et valg mellom pest eller kolera. Enten vil webserveren virke treg siden ftp vil ta det meste av båndbredden, eller så begrenser jeg båndbredden til ftp slik at det vil gå veldig tregt å laste ned filer.

 

Nei, jeg tror heller vi lar Timmy fikle litt til (Om han gidder da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet er at den servern til timmy ikke står på en fast IP. Folk klikker på en link til nedlastning. deretter connecter dem og nedlastning starter, etter en stund så får servern en ny ip adresse, dermed får de som laster ned trøbbel da den ip adressen de koplet seg til ikke finnes lengre. dermed stopper det opp.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke helt overbevist om at feilen IKKE ligger hos BBB.... Data skal jo tross alt igjennom en del bokser der også..

 

Siden det meste etter sigende er prøvet på Serveren kunne det kansjkje være en ide å rett og slett ta den med seg under armen over til naboen eller en kamerat med f.eks ADSL, oppdatere dyn DNS og få et par av de som har størst problemer her til å teste noen av de største filene. Hvis det da går greit er det jo bare å kaste seg på telefonen til BBB... Hvis problemene er de samme vet man i alle fall da at problemet er lokalt.

 

PS Jeg har ikke problemer med selve nedlastingen (bruker FlashGet), men dersom jeg prøver å laste ned uten aksellerator får jeg aldri ned noe.. Ikke at det dermed er noe problem akkurat - men noe feil er det jo en plass (og jeg har med hånden på hjertet ikke problemer andre steder (har 3Mbit ADSL).

 

Uansett - Takk for innsatsen på vegne av alle som bruker disse flotte sidene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet er at den servern til timmy ikke står på en fast IP. Folk klikker på en link til nedlastning. deretter connecter dem og nedlastning starter, etter en stund så får servern en ny ip adresse, dermed får de som laster ned trøbbel da den ip adressen de koplet seg til ikke finnes lengre. dermed stopper det opp.

 

Hvis IP# endrer seg så ofte må det jo være noe alvorlig galt med BBB sitt oppsett !? Jeg leste at IP lease derfra bare er for 30min. av gangen, og det er jo relativt oppsiktsvekkende. At BBB har så mange kunder i forhold til det antallet IPer de har tilgjengelig at de må sette lease så lavt sier litt, og hvis IP i tillegg ENDRER seg ved "renew" må noe altså være galt !

 

Hvis Timmy har statistikk på at så skjer, ville jeg sendt det avgårde til BBB support med krav om en forklaring.

 

OPS! Ser nå at Timmy har skrevet at IP ikke endrer seg mellom restarter, så da er ikke DET problemet i alle fall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, kanskje du burde se over din PC litt der ?

Som sagt, filer som ikke fungert tidligere, fungerer nå bra for andre brukere.

 

Og hvordan i huleste klarer den å stoppe opp når det er liten fil ?!

Hva laster du ned med da, mobilen din ?!

 

Jeg kan bare se at det er du som har problemet, så da kanskje det er på tide å feilsöke din egen maskin litt ?

 

Når var sist du sjekket all "drit" som er installert på PCn din ?

Når var sist du reinstallerte PCn ?

Fjern alle program som ligger å kjörer i bakrund på PCn din, Norton, MSN, ICQ m.m m.m og se hvordan det går da.

Har du prövd fler enn EN gang å lastet ned den fila ?

""

 

Jeg har idag i desse tidlige morgentimer fått en kamerat av meg i norge med et 56k modem å teste.

Gikk så det suser (så mye det kan suse med modem da) ""

 

For å si det rett ut, så har jeg ingen ting DRITT liggende i bakgrunnen, som kjører. Jeg har Norton Antivirus, og den kutter jeg ikke ut. Ikke har jeg ICQ, MSN eller noe annet liggende i bakgrunnen. Jeg har kuttet ut alt som ikke er nødvendig. Jeg kjører regelmessig defrag, systemfeilsøking og diverse. Og det er ikke alle her i dette landet som har tilgang til Bredbånd eller ADSL. Og når jeg ser at det ikke er bare meg som har hatt problem i dag. Prøvde senere i dag, og da var det på den gamle måten som det var før. Filen gikk ned som ingen ting. Før du kommer med slike utbrudd, så burde du spørre om jeg holder maskinen min i orden, og ikke bare buse ut med at jeg må gjøre ditt og datt. Har tross alt drevet med data siden 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det meste etter sigende er prøvet på Serveren kunne det kansjkje være en ide å rett og slett ta den med seg under armen over til naboen eller en kamerat med f.eks ADSL,

 

Jeg kjenner ikke en levende sjel i nærheten som har ADSL eller tregere nett enn 10mbit, BBB er godt utbredt her i Sthlm ""

 

Prøvde senere i dag, og da var det på den gamle måten som det var før.

 

Og hvilken måte er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde senere i dag, og da var det på den gamle måten som det var før.

 

Og hvilken måte er det ?

 

Jeg klikket på den fila jeg ville ha ned, og da kom jeg inn på den siden der det står start nedlastingen nå. Det kom ikke opp automatisk at jeg skulle laste ned, så derfor klikket jeg på start nedlastingen nå. Da gikk det helt greit. Det er da merkelig at jeg aldri får stopp når jeg laster ned fra andre servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...