Gå til innhold

ikke tenk på cocpit besøk hos Sterling!


Baard C

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske hyggelig når jeg spør om å få ta en titt i cockpiten når jeg er ute og flyr og kanskje få noen ord med kapteinen men maken til avvvisende holdning fra kabinpersonalet skal du lete lenge etter. Alt fra 11 september til nye rutiner ble dratt frem. Det ble med at de bare stirret surt på meg.

Sterlings daglige flyvninger til København har jo blitt en suksess men ellers er det ikke mye å skryte av....!

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, som det blir sagt her, bare å prøve og prøve. Det er kapteinen sin avgjørelse, men ofte sier kabinpersonalet nei fordi kapteinen har sagt nei en gang før og de tror det gjelder alltid og for alle besetninger. En annen ting er å ta kontakt på forhånd med selskapet. Prøv å kom i kontakt med sjefspiloten i selskapet du skal fly med, visst du får han til å spørre kapteinen så er du nesten garantert en plass (med mindre det er en virkelig grunn til at du ikke kan være med), for hvem vil vel si nei til sjefen sin? "". Det hjelper ofte også å vise at du har kunnskaper om flyging og slikt, men pass på så det ikke blir briefing med kunnskaper ""

 

Er det forresten noen som vet hva sjefspiloten i SAS heter og hva mailadressen hans er? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air France var også ikke så villige til slike besøk. Men der var det flyvertinna som avslo meg omtrent før jeg hadde spurt... Og det var da jeg gikk ombord. jaja...bare knus drømmen om en intressant flytur du...Di sure gamle dame som hører hjemme på gamlehjem for leeeenge sia! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg reiste med Widerøe EKCH - ENTO Dash 8-Q400 for litt siden, spurte jeg pent flyvertinna, og ho ble nesten forbanna på meg. Ho sa at ho skulle snakke med kapteinen hvis ho fikk tid. Men etter ett kvarter kom ho å sa at jeg fikk lov litte grann, men måtte fort tilbake. Kapteinen var VELDIG hyggelig å forsto at jeg var interessert og kunne litt, så han spurte om jeg ville sitte i cockpit ved landing. (Hva tror du jeg svarte?) Det var tjukk tåke, og kapteinen var klar til å snu til Gardermoen (ENGM), men med nesten "null" sikt, landet vi en myk landing på Torp. Flightcrewet forklarte meg alt fra A-Å om det jeg lurte på.

 

Tror problemet ligger at cabincrew er REDDE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eit par dagar sidan (tirsdag), satt eg på klappsete i eit Widerøe-fly.

Eg hadde sendt eit brev til selskapet i januar der eg fortalte om framtidsplanane mine som flygar og at eg lurte på om det var mulig å få sitja i cockpit på ein flytur.

 

For eit par veker sidan fekk eg beskjed om at eg kunne få vera med crewet ein heil arbeidsdag.

Ruta vart slik:

Bergen-Sandefjord-Stavanger-Aberdeen-Stavanger-Bergen.

 

Utan at det kosta meg eit raudt øre....

 

Så det at det berre er ansatte i selskapet som får vera i cockpit trur eg ikkje stemmer heilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problemet ligger at cabincrew er REDDE!!!

 

 

Hva skulle cabincrew være redd for?

Ser fram til din forklaring.

Å spørre om besøk i cocpit er ikke prioriterte oppgaver så du burde være glad for at hun gjorde det og ikke komme med slik tull som du skriver her.

 

Jeg tillater som regel besøk hvis tiden tillater det,men jeg ville bli skuffet hvis jeg hadde sett en slik fremstilling som her etter å ha gitt tillatelse til besøk.

 

Med hilsen

 

Knut Sverre Syvertsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...