Gå til innhold

knut s syvertsen

Members
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Siste besøk

Om knut s syvertsen

  • Bursdag 30. nov. 3

knut s syvertsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Der var et pitch call vi hadde, men det har vi ikke lengre. MVH Knut Sverre
  2. Hei. Tok disse da jeg var med for å hente WDH Da ble det jobbet på flyet MVH Knut Sverre
  3. Hei. Ja det stemmer.Det er et akkumulert trykk så en kan bruke parking brake til bremsing x antall ganger hvis en mister hydraulikk. Eller så takker for kommentarer. Har noen flere bilder fra Goosebay. Skal se om det er noe å legge ut. God helg Knut Sverre
  4. Hei. Noen bilder fra turen med å hente LN-WDH hjem. Turen startet fra Toronto Toronto sett etter avgang På vei mot Goosebay Final Goosebay På bakken etter ca 3 timer 3:23 timer igjen til BIRK. Vi brukte 4:26 airborne På Reykjavik Utsikt fra hotellrommet Reykjavik etter avgang Over Flesland på vei til Torp. Airborne ca 2:55 En kjempe fin tur. MVH Knut Sverre
  5. Hei. Det er tallene som står i mine bøker om 300`n under vekt og balanse. Men max vekt i alle "compartment " er 998 kg Knut S Syvertsen
  6. Hei. Du kan ha max 998 kg/ 2200 lbs i cargo på DHC8-300 max load compartment section 1 ,3 and 4 998 kg max load compartment section 3 453 kg max load compartment section 4 453 kg Du får gjøre om til lbs selv Mvh Knut S Syvertsen
  7. Hei. Dere kan se en av de "gamle" Q400 på Torp i morgen. Skal fly LN WDA kl 1030 i morgen til Exeter MVH Knut S Syvertsen
  8. Hei. Det var artig å se Brasilia`n igjen Kan fortelle at Widerøe-NorskAir oppererte 3 EMB 120 mesteparten av tiden.NorsAir var oppe i 5 EMB 120 en kort tid, hvor vi fly på Gardermon og leirin. NorsAir (NC) har opperert 6 EMB 120 (LN KOB,C,D,E,F og PT SIJ (leaset fra fabrikken)), og en F50 fra Busy Bee. MVH Knut Sverre Syvertsen 5000+ på EMB 120
  9. Hei. Fant denne på bombardier.com http://www.bombardier.com/index.jsp?id=3_0&lang=en&file=/en/3_0/pressrelease.jsp%3Fgroup%3D3_0%26lan%3Den%26action%3Dview%26mode%3Dlist%26year%3Dnull%26id%3D7364%26sCateg%3D3_0 Mvh Knut S Syvertsen
  10. Hei. Fikk til sendt denne linken som sier litt om hvor stor flytrafikken i USA er. http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=3386474 Med ønske om en fortsatt god sommer til alle Knut Sverre Syvertsen
  11. Ja det er en fin groundspeed og her går det unna. Når det gjelder bilder og video er det ikke my oppdateringer. Kan ta med kamera noen dager å ta litt bilder. Hva slags bilder ønskes? MVh Knut Sverre Syvertsen
  12. Det blåste meget bra fra vest i går kveld. Brukte bare 46 minutter airborne fra Aberdeen (ABZ) til Sola (SVG) i Q400 i går. [image]http://i89.photobucket.com/albums/k224/knutss/DSC00091.jpg[/image] MVH Knut S Syvertsen
  13. Hei. Tenkte jeg skulle komme med en fasit på tiden dere lurte på. Fly den i dag med Q400 og brukte fra BGO til TOS 2:08 og 2:00 på retur. Til sammenligning brukte jeg med 300 2:35 og 3:00 på de samme strekkene. En god sommer til dere alle. MVH Knut Sverre Syvertsen
  14. Hei. Ser at mange her tror de ville greie det , men tror ikke jeg, selv om det er mye kunnskap ute å går blandt en del Fs flyvere. Det er stor forskjell på det å fly et fly og kjenne alle dets krefter til å sitte godt forankret på bakken hjemme på rommet forand pc. Så selv om en mestrer allslags vær og forhold så er dette bare en simulator som står "stille" på et bord. Men en kunne jo ha masse flaks... MVH Knut Sverre
  15. Mye riktig her i svarene. Enkelt tar du 3 X høyden i 1000 fot så før du distanse i nm. En kan også bruke time to go dvs tiden du vil bruke til fixet og kalkulere descend etter det. Jeg har brukt 3X høyden i alle år og har ikke blittigjen der opp. Når en ligger på en ILS / VOR DME passer det fint å ta Groundspeed x 5 for å finne descenden Med hilsen Knut Sverre Syvertsen
×
×
  • Opprett ny...