Baard C Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 Jeg er ganske hyggelig når jeg spør om å få ta en titt i cockpiten når jeg er ute og flyr og kanskje få noen ord med kapteinen men maken til avvvisende holdning fra kabinpersonalet skal du lete lenge etter. Alt fra 11 september til nye rutiner ble dratt frem. Det ble med at de bare stirret surt på meg. Sterlings daglige flyvninger til København har jo blitt en suksess men ellers er det ikke mye å skryte av....! Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 Siden 11 september har jeg aldri kommet frem. Så jeg har gitt opp. Jeg hater Bin Laden! (Hvis det var han da... ) Siter
TOS Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 jepp berre til å prøva. Eg og Arild Oldervoll satt i cockpit heile turen fra gate på Flesland til Gate på Gardermoen.... Dog etter avtale på forhånd... Siter
Tord Øvrebotten Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 Har nok pratet med Arild om det du Ja, bare å prøve. Det er det jeg har gjort. Jeg har ikke flydd med Norwegian enda. Men hos Braathens, SAS, KLM, Malev, EuroCypria og Pegasus har jeg ikke fått lov. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 Jo, som det blir sagt her, bare å prøve og prøve. Det er kapteinen sin avgjørelse, men ofte sier kabinpersonalet nei fordi kapteinen har sagt nei en gang før og de tror det gjelder alltid og for alle besetninger. En annen ting er å ta kontakt på forhånd med selskapet. Prøv å kom i kontakt med sjefspiloten i selskapet du skal fly med, visst du får han til å spørre kapteinen så er du nesten garantert en plass (med mindre det er en virkelig grunn til at du ikke kan være med), for hvem vil vel si nei til sjefen sin? . Det hjelper ofte også å vise at du har kunnskaper om flyging og slikt, men pass på så det ikke blir briefing med kunnskaper Er det forresten noen som vet hva sjefspiloten i SAS heter og hva mailadressen hans er? Siter
H O Skrevet 24. juli 2003 Skrevet 24. juli 2003 Det er broren til Mette Marit, vet bare at han heter Høiby.. Siter
Tollak Mikal Kaldheim Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Når blei han skjefspilot da ??? Siter
Vidar Martinsen Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Når blei han skjefspilot da ??? Det lurer jeg også på.....aldri vært noen sjefspilot han. Tror noen baserer fakta på Se og Hør sine kunnskaper.... Siter
SH Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Han er vell base sjef for piloter med base på OSL, men ikke sjefspilot Siter
Christian Jones Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 hvis du reiser med british airways kan du bare glemme alt som heter cockpit besøk. Men det er vel kanskje ikke så rart da. Siter
Fredrik Wold Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Air France var også ikke så villige til slike besøk. Men der var det flyvertinna som avslo meg omtrent før jeg hadde spurt... Og det var da jeg gikk ombord. jaja...bare knus drømmen om en intressant flytur du...Di sure gamle dame som hører hjemme på gamlehjem for leeeenge sia! Siter
Aleksander Berge Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Da jeg reiste med Widerøe EKCH - ENTO Dash 8-Q400 for litt siden, spurte jeg pent flyvertinna, og ho ble nesten forbanna på meg. Ho sa at ho skulle snakke med kapteinen hvis ho fikk tid. Men etter ett kvarter kom ho å sa at jeg fikk lov litte grann, men måtte fort tilbake. Kapteinen var VELDIG hyggelig å forsto at jeg var interessert og kunne litt, så han spurte om jeg ville sitte i cockpit ved landing. (Hva tror du jeg svarte?) Det var tjukk tåke, og kapteinen var klar til å snu til Gardermoen (ENGM), men med nesten "null" sikt, landet vi en myk landing på Torp. Flightcrewet forklarte meg alt fra A-Å om det jeg lurte på. Tror problemet ligger at cabincrew er REDDE!!! Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Tror problemet ligger at cabincrew er REDDE!!! Trur heller det at selskapet normalt har som policy å ikke ha andre enn ansatte i selskapet på klapp, Widerøe har iallfall en slik policy vil jeg tru og den kom etter Torghatten-ulykka.. Men unnsat finnes det jo overalt da Siter
Sveinung Petterson Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 For eit par dagar sidan (tirsdag), satt eg på klappsete i eit Widerøe-fly. Eg hadde sendt eit brev til selskapet i januar der eg fortalte om framtidsplanane mine som flygar og at eg lurte på om det var mulig å få sitja i cockpit på ein flytur. For eit par veker sidan fekk eg beskjed om at eg kunne få vera med crewet ein heil arbeidsdag. Ruta vart slik: Bergen-Sandefjord-Stavanger-Aberdeen-Stavanger-Bergen. Utan at det kosta meg eit raudt øre.... Så det at det berre er ansatte i selskapet som får vera i cockpit trur eg ikkje stemmer heilt. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Regelen er der den, men nå søkte du jo skriftlig om unntak, og fikk det.... Siter
Aleksander Berge Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 For eit par veker sidan fekk eg beskjed om at eg kunne få vera med crewet ein heil arbeidsdag. Ruta vart slik: Bergen-Sandefjord-Stavanger-Aberdeen-Stavanger-Bergen. Utan at det kosta meg eit raudt øre.... Rene julaften! Siter
knut s syvertsen Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Tror problemet ligger at cabincrew er REDDE!!! Hva skulle cabincrew være redd for? Ser fram til din forklaring. Å spørre om besøk i cocpit er ikke prioriterte oppgaver så du burde være glad for at hun gjorde det og ikke komme med slik tull som du skriver her. Jeg tillater som regel besøk hvis tiden tillater det,men jeg ville bli skuffet hvis jeg hadde sett en slik fremstilling som her etter å ha gitt tillatelse til besøk. Med hilsen Knut Sverre Syvertsen Siter
Aleksander Berge Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Jeg bare sier at, hun ikke trengte å være så sur. Kapteinen var overhyggelig med meg, mens den kabinansatte så på meg som om jeg var en kriminell! Siter
Øystein Sømme Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Jeg har heller ikke hatt problemer med å få komme i cockpit.. Var med SK1865 fra SCG til CPH for en del måneder siden. Kontaktet SAS customer relations i god tid først. Siter
Aleksander Berge Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Var med SK1865 fra SCG til CPH for en del måneder siden. Mener du SVG - CPH? Ja, det er jo utroli gøy! Skal til Antalya til lørdag, men det blir vel litt kort varsel, eller? Siter
Øystein Sømme Skrevet 26. juli 2003 Skrevet 26. juli 2003 Ja tror nok det blir litt kort varsel.. Jeg kontaktet SAS to måneder i forveien, og jeg tror de trengte den tiden de fikk. Ooops, jeg mente selvfølgelig SVG Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.