Gå til innhold

Bilder


Anbefalte innlegg

Hei På dere! Vil bare diskutere dette.

 

Jeg går rett på sak.

Når vi legger ut bilder og annet fra vår Fs og slikt. Og vi ser på bildene og skriver de var fine."Kjempebra" og Flott o.s.v . Mener man det når man skriver det inn eller bare skriver man det for å skrive.Bare lurte litt.Jeg syntes de fleste bilder er "Fine". Og når jeg skriver det mener jeg det. Men dere syntes og er enig i meg at bildene skal være ordentlige og bra.Ikke bare tull og tøys ,noe som jeg har sett tidligere her.

 

Mvh Christopher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg at flightsim.no nå overflømmes av screenshots, og det blir mindre og mindre "faglige" diskusjoner.

 

Det hender jeg slenger inn en kommentar inni mellom visst det er noen virkelig fine bilder, men normalt holder jeg kommentaren for meg selv. Ser det er noen som kommenterer 80-90% av alle bildene, og vel, etter min mening er det litt vel voldsomt. Å kommentere et bilde eller poste et innlegg bare for å få opp antall poster er noe av det tåpeligste jeg vet om. Antall poster for en person sier jo INGEN ting om den personen, utenom at han/hun mest kanskje er avhengig av fs.no og er der flere timer for dagen (sånn som meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dette vil eg seia at eg er enig. Eg heller kommenterar ikkje kvart einaste bilete. Sjølve så postar eg både titt og ofte, men reknar ikkje med noko særleg mange kommentarar. Og om dei seier bileta er fine så reknar eg med dei er det, og seier dei noko ann så ser eg på det som kritikk som er meg verdig så sat det er ført eit brukande språk.

 

Dersom folk skriv "Styggt bilde" og ikkje noko meir så er det irriterande, men eg henger meg ikkje opp i det. Men derimot om det står "Kanskje ikkje verdens beste bilete, men det var fint. Neste gang kan du prøve ....." så tar eg slike ting til etteretning og ser på det som eit venskapeleg tips frå ein person med samme interesse som meg og som truleg veit kva han snakkar om ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:"green"]Tilbage til emnet![/color]

 

Jeg synes faktisk også efterhånden at fs.no er mere og mere screenshots og folk med problemer samt folk der leder efter en fil (der ofte ligger i filbiblioteket).

 

Jeg skriver næsten aldrig noget til shots med mindre det er noget, der lige rammer i min sim-stil. Det kunne fx. være en flyvning i Danmark.

 

Nu tager jeg bladet fra munden (Dansk ordsprog):

Jeg synes der er alt for mange kedeligt shots i den kategori, og alt for mange der ligner hinanden, bare med et andet fly.

 

Folk må naturligvis gerne poste deres billeder. [color:"red"]Men det nærmest irriterer mig, når der er 10 billeder af medium-kvalitet af en flyver i FL310 fra forskellige vinkler. Det er altså set før! [/color]

 

Lidt variation kunne være herligt. Lidt fra cockpittet, en sjov vinkel af tower-view, hvad som helst end 5-10 billeder af… …tjaa, af det samme!

 

Der er enkelte, der poster helt fantastiske shots, og en god del af æren for dette skal deres hardware naturligvis have. Nogle gange sidder jeg med kæben på gulvet og tænker WOW! I samme øjeblik kigger jeg over på sparegrisen.. I næste øjeblik tømmer jeg den og opgiver... :-)

 

Os med gennemsnitlig hardware kan jo aldrig lave screenshots med utrolig flot grafik. Så dem der har udstyr lige som mig (Gf2mx) må jo så finde nogle billeder med spændende motiver i stedet. Men en flyver i FL310 med default textures på jorden... Nej vel.

 

Men på den anden side, så kan man jo heller ikke tillade sig at sige, at det billede ikke var særligt godt. Man kan naturligvis vælge den diplomatiske tilgang som vist ovenfor, og så er det okay. [color:"blue"]Men hvis man stiller sig alt for kritisk har jeg for ofte set, at folk bliver sure. Så lader jeg hellere være med at skrive noget. [/color]

 

En anden ting der virkelig kan gøre mig tvær er når folk ikke overholder 800x*** pixel-regelen. Hvis man fx sidder med en bærbar computer er der ikke meget skærm at give af. Jeg synes at moderatoren burde være mere konsekvent og slette de tråde/postings, hvor det ikke er overholdt.

 

Desuden ved man, at en af de første postings til et shot altid er: Hvilket fly er det? Hvilket scenery er det? Hvor kan det hentes? Er det payware?

En bøn til dem der poster: Skriv hvilket fly, hvilket scenery, hvor finder man det, payware/freeware.

 

Min mening om screenshots på fs.no

 

/Peter

Edit: Et par stavefejl... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du skriver Peter

 

Screenshots er greit, selv om det kan bli noe ensformig og kjedelig med alle skjermskuddene av Airbusene på spanske flyplasser eller bilder av fly på cruise i mørke som jeg også har sett en del av - Men det er en annen diskusjon.

 

Det som virkelig er unødvendig er disse påfølgende tre-ords svarene som kommer som svar til et screenshot-innlegg. Mitt forslag til Dag som administrator er å legge inn et minimumskrav til antall tegn i et innlegg, dette har jeg vært borti på noen andre forum jeg frekventerer, og jeg tror det bidrar til å øke sakligheten og kvaliteten på innholdet i innleggene, siden medlemmene rett og slett må skrive mer for å få legge inn et bidrag i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu tager jeg bladet fra munden (Dansk ordsprog):

Jeg synes der er alt for mange kedeligt shots i den kategori, og alt for mange der ligner hinanden, bare med et andet fly.

 

Folk må naturligvis gerne poste deres billeder. Men det nærmest irriterer mig, når der er 10 billeder af medium-kvalitet af en flyver i FL310 fra forskellige vinkler. Det er altså set før!

 

Lidt variation kunne være herligt. Lidt fra cockpittet, en sjov vinkel at tower-view, hvad som helst end 5-10 billeder af… …tjaa, af det samme!

Amen!

Helt enig, blir alt for mange kjedelige bilder.

Og alt for mange i noen. Det holder med 1-5 bilder, ikke 10-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du skriver Peter

 

Screenshots er greit, selv om det kan bli noe ensformig og kjedelig med alle skjermskuddene av Airbusene på spanske flyplasser eller bilder av fly på cruise i mørke som jeg også har sett en del av - Men det er en annen diskusjon.

 

Det som virkelig er unødvendig er disse påfølgende tre-ords svarene som kommer som svar til et screenshot-innlegg. Mitt forslag til Dag som administrator er å legge inn et minimumskrav til antall tegn i et innlegg, dette har jeg vært borti på noen andre forum jeg frekventerer, og jeg tror det bidrar til å øke sakligheten og kvaliteten på innholdet i innleggene, siden medlemmene rett og slett må skrive mer for å få legge inn et bidrag i en diskusjon.

 

Det er fordi Airbusene og spanske Scenery er veldig populære for tiden og er det forsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er MANGE som skriver "fine bilder" bare for å få opp antallet poster ja.. Hvordan kan det ellers ha seg at mange her har mellom 1000 og 2000 poster på ca 1 år??

Hvor mye nyttig har de egentlig bidratt med?? Tenk over det, og begynn å skriv poster med litt mer "innhold" i...

 

Mvh

 

Det fleste skriver mye seriøs da.Og folk må svare på det de vet.Og mange her inne vet veldig mye om Fs og annet. Og tenk på de som er her på Flightsim.no vær dag får jo med seg det meste og skriver der de skjønner problemet.Så du skal ikke klage på at det er bare å skrive får å skrive.

Hvis du synes bildet var fint.Og kansje vil legge til din kommentar gjør man jo det får å si at bildet var fint eller det vanlige.Derfor du reagerer på "fint" og "flott" er også fordi det er det vanlige å si til bilder.Noe innen den teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nu tager jeg bladet fra munden (Dansk ordsprog):

 

Nei, dette med å ta bladet fra munnen er jo et norsk ordspråk så dette må være noe dere dansker har stjålet fra oss nordmenn..... ""

 

Forøvrig vil jeg bare si "vel talt" til Peter og slutte meg til hans poenger. En ting jeg ville lagt til i listen er et ønske om at folk poster "rene bilder", altså slik de faktisk ser ut i FS, og ikke bilder hvor man har lagt til Photoshop-effekter som "lens flare", "sharpen", "color adjust" mm eller rammer og annet dill-dall. Noe av poenget med å poste bilder må jo være å vise frem spennende motiver fra FS og ikke å vise frem hvor god (eller veldig ofte dårlig) man er i grafisk behandlig med Photoshop eller liknende. Det får være min lille bønn.

 

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det Peter og andre kommenterer; kan bli litt kjedelig til tider. Og skal det brukes Photoshop, prøv noe nytt. Ikke lag effekter for effekten sin skyld; bruk den for å fremheve ideer (f.eks fargefiltre for å gjøre bakken "kald" og lufta "varm" for å gjøre noe "unormalt").

 

Ettersom jeg har minimalt (for å si det mildt "") med addons, blir mine egne screenshots ganske kjedelige mht hva som kan være i billede - prøver da å fremheve det lille som er. Er mao ingen motstander av modifiserte bilder, tvert imot.

 

Og begrens størrelsen og mengden! Eller skriv i topic at dette er svære greier. Skjønt, nå ser jeg screenshots kun på jobb; modem er blitt helt umulig etterhvert.

 

Skriver bare en sjelden gang kommentarer på screenshots; det meste er liksom "gammelt nytt". Men det finnes unntak, og det finnes ennå mange meget bra screenshots og "modshots" å nyte. Stor takk til alle som ofrer litt tid på screenshotsene sine, ikke bare "grab&post" ""

 

Edit: Enig, moderator burde være litt mer aktiv og "kjefte" evnt slette slike tråder med ekstremt store bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Det burde ha vært obligatorisk å skrive scenery, fly og diverse info.

På den måten slipper vi mange unødvendige poster her på fs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende det finnes en ny grad når man kommer over 3000, men så vidt jeg vet er veteran øverste grad.....

 

 

Det får jeg snart se..

Hehe, nei da. Tviler på at det finnes høyere rang.

Ser nesten ikke vitsen i at noen blir kalt for veteran osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...