Gå til innhold

Ny fligthsimmer


Evelyn Wærnes

Anbefalte innlegg

Velkommen!

Siden du knappest har installert FS2002 enda, så vil jeg anbefale deg å starte opp med det som finnes i FS pakken og gå igjennom "learn to fly" ""

Det har ingen hast med å laste ned fly og legge inn scenery og AI ruter de første par ukene vil jeg tro. Etterhvert som du kommer borti problemer du ikke finner svar på selv så er det mange her som er behjelpelige med å hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei.. Løp og kjøp 767 PIC og sett realismen til 100% .. Les ingen manualer, men fyr throttle til max og trekk så hardt du kan i stikka.. ""

 

Eller, kjøp deg PSS Airbus og trykk/trekk i de forskjellige knobs helt frem til du mestrer airbus'en også..

 

Alle disse rådene var jo egentlig ment som spøk, men velkommen skal du ihvertfall være ""

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjærtelig velkommen skal du være Evelyn! ""

Du kommer til å få mange lærerike og morsomme timer med fs2002. (fligh simulator 2002)

Sånn som noen nevnte ovenfor. Les manualen, så blir det mye lettere. Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg satt ned realismen i fs2002,, helt til du lærer deg hvordan du styrer et fly. Det er kult å fly,, så stå på! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og Velkomen!

Om det ikje er for frek....kor gammal er du? Er litt enklare å vite kva ein skal skrive når ein kjenner alderen til vedkommande ""

Eg vil og sei som nemnt lenger oppe her... start med default. Lær deg det grunnleggande, og avanser seinare ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og Velkomen!

Om det ikje er for frek....kor gammal er du? Er litt enklare å vite kva ein skal skrive når ein kjenner alderen til vedkommande ""

Eg vil og sei som nemnt lenger oppe her... start med default. Lær deg det grunnleggande, og avanser seinare ""

 

Nææmen Torstein da! "" Prøver du å skjekke opp jenta. (he-he) """" Siden du lurte på hvor gammel hu var. ( Må liksom vite det før du prøver deg på a) """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare ønske deg hjertelig velkommen til forumet jeg også. Håper du får mange hyggelige flytimer og mange kselige stunder her på fs.no. Men pass, deg, det er STOR fare for å bli avhengig! ""

 

Ellers, vil jeg bare si det samme som de andre. Ta flyskolen som følger med FS (Flight Simulator) og les teorien (ligger på en av CD'ene).

 

Et par fremmedord til:

 

ATC-Air Traffic Controll, flygelederen(e). De som gir deg klarering til å ta av, lande ol.

 

IFR-Instrument Flight Rules. Betyr at du bruker instrumentene i flyet til å fly og er ikke så "fri" på en måte, ATC gir deg flere instrukser om hvor og hvordan du skal fly. Kan fly uten sikt i det hele tatt (f.eks. i tåke og skyer)

 

VFR-Visual Flight Rules. Betyr at du ikke er så avhengig av instrumentene i flyet når du flyr og er mye mer "fri". Sikkert det du begynner med når du tar dine første flytimer. Krever at du kan se bakken hele tiden. For å navigere fra flyplass til flyplass her flyr man fra kjennemerke til kjennemerke på bakken. F.eks. følger veier, kjente landemerker osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben! Hvor er du ifra? Du er 15, snart 16, det betyr at du er på alder med lillebrorsan, han bor i Fetsund et eller annet sted. "" Du vil nok trives her, og så snart du finner ut av det med FS2002, så må du hit og laste ned fly, med mindre du har penger til å kjøpe payware! Jeg kan anbefale Frolovs Dash 8, den er veldig bra! Ellers finner du vel ut av det med hvordan du skal fly. Da jeg starta med flight sim, så var jeg 15-16 år. Jeg kunne ikke noe om å fly et fly, så jeg stod rett og slett på bar bakke. Det jeg gjorde da, var å ta Boeing 737'ën som var i simmen, tok av og fant et flatt sted, og landa der(!). Vil ikke anbefale deg å gjøre det samme, for det er bedre for et menneske å lande på rullebanen enn ved siden av, du vet aldri når terrenget kan være lumskt! "" Lykke til videre med flyging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...