På lange fine rullebaner brnyttes skjelden autobrake. Da benyttes kun thrutreverse og manuelle bremser for å redusere farten. Autobrake brukes når man trenger maksimal bremseffekt, som regel ved våt bane eller andre forhold som skulle tilsi at det ikke er nok å benytte seg av vanlige prosedyrer. Vet faktisk ikke hvordan dette fungerer i SAS, men i Braathens foregår det hvertfall slik som nevnt ovenfor.
Tror ikke dette ville blitt gjort hvis det hersket den minste tvil om at det ville kunne komme til å gå ut over sikkerheten. Hadde det vært i en annen bransje kunne jeg kanskje tenke meg at sikkerheten ville sunket litt, men i flybransjen er det som kjent sikkerhet som går foran noe annet og det finnes strenge regler for ting og tang, pluss at flyet ikke får luftdyktighets beviset hvis det hersker den minste tvil om sikkerheten.
word!
Hvis den ikke hadde talerken op toppen er det hvertfall ingen awacs. NATO har en 707 som de driver å reiser rundt med. mulig det er i sammenheng med joint winter.(?)
Grunnen til at de ikke landet er trolig at de ikke vil betale landingsavgiften de får hvis de toucher bakken. greiere da å ta ett par go arrounds for å holde antall landinger nede.
Har ikke kartet foran meg, så jeg kan ikke svare deg på hvordan du skal utføre prosedyren, men jeg kan hvertfall svare deg på ditt andre spørsmål.
LEDBO 2D eller STT 3D er navnet på STAR'en, eller SID'en for den saks skyld.