Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 04. jan. 2022 i alle områder
-
9 points
-
Ambisiøs tittel 😅 , men siden æ hadde noen bilder av en norsk F-35, kunne det være artig å sammenligne denne med FS-utgaven. IndiaFoxtEcho sin modell har blitt veldig bra, så det skal bli spennende å bli bedre kjent med den etter hvert, og kanskje ekstra spennende når man også får et hangarskip i tillegg . Den tydeligste forskjellen fra real til sim, er at de norske F-35 har en "kuppel" på halen ( ...som rommer bremseskjerm?? ), ellers har Dino gjort en meget grundig kopi av virkeligheten. Jeg valgte selvsagt å starte fra Bodø AB, hvor F-35 egentlig skulle hatt sin base...........😎7 points
-
Jeg har skrapet sammen alt jeg har funnet på internett via diverse nettsteder for bilder av Norske lufthavner (hovedsaklig 737-size) så de kanskje kan brukes referanse foto for noen håndlagde sceneries. Noen av dem har litt varierende bildekvalitet, og noen av bildene kan være en smule utdaterte. Jeg er ikke kjent med disse flyplassene IRL 😁 ENHD, Haugesund Karmøy (Veldig bra foto): https://drive.google.com/file/d/1E8-tUulbvunO8LtNyiSpwlhps4DL6OHO/view?usp=sharing ENNA, Lakselv Banak (Greit med foto): https://drive.google.com/file/d/1PviyZ499CJmOevNaQsRHxr-VS4CCY2FI/view?usp=sharing ENKR, Kirkenes Høybuktmoen (Helt ok bilder, mangler bra bilder av tårn osv.) https://drive.google.com/file/d/12ga2g8i1Nc1j_ck0XyLmHgyYNd8GuES7/view?usp=sharing ENZV, Stavanger Sola (Helt ok bilder, mye dårlig oppløsning): https://drive.google.com/file/d/1aGvxuTDhXHnQpdz3PIfzqQQfbY2RV7s-/view?usp=sharing ENKB, Kristiansund Kvernberget: (Ganske bra bilder, muligens litt mangelfullt): https://drive.google.com/file/d/13kMysU0NXWynBnExghyR3XDx9F7t3lUH/view?usp=sharing ENEV, Harstad-Narvik Evenes: (Ganske bra, mangler nok litt): https://drive.google.com/file/d/1XltDQCdCgKAL3TeScolaSUcGGu8wZ0AS/view?usp=sharing Må også bare komme med en disclaimer; jeg eier ikke (alle) bildene. Det er kun bilder som er funnet på offentlig media3 points
-
Ja, DCS er jo suverent best på militære fly, men akkurat nå er både F-104 og F-35 bedre i MSFS 👍3 points
-
Flott video! Men Aerosoft burde gjøre noe med realismen. Å starte motoren med "fuel on" vil gi umiddelbar hotstart og full brann i motorene. Hadde håpet at noe så grunnleggende som dette var på plass da jeg mener dem sa det for lenge siden på forumet til Aerosoft. Håper derfor dette er en fra en tidlig beta. Asobo burde forøvrig få på plass propell animasjoner som ser ut som noe fra rundt 2022 og ikke 1999. Er også problemer med animasjoner under oppstart der ting går i ulike stadium slik som i FSX. Småting, men det står liksom ikke helt i stil med resten av simmen som har topp moderne grafikk. Rapporterte dette inn for lenge siden så er bare å sette seg ned og håpe på at det blir fikset2 points
-
Lightningen kler Bodø, og det stemmer at bremseskjermen er i podden, vistnok unikt for de Norske Lightningene.2 points
-
Ja, herlig å høre AFCAD igjen! Det blir en avsporing fra temaet, men det var ikke få timer guttegjengen satt samlet rundt skjermen for å lage AFCADs til norske flyplasser.2 points
-
AFCAD er en forkortelse jeg ikke har hørt på flere tiår, tror jeg2 points
-
Prinsippet er det samme uavhengig av om du har digitale eller analoge instrumenter. Er i utgangspunktet to måter å gjøre dette på. Det ene er å leane motor til du hører at motoren begynner å gå ujevnt (dette er ikke simulert i MSFS). Deretter gjør du ca 3 omdreininger i motsatt retning (heller ikke simulert i MSFS, men du kan gjøre blandingen bittelitt rikere etter å ha fått turtallsdrop og røff gange på motoren). Andre metoden er å leane motoren til du får maks temperatur på EGT. Noen fly kan ha temperaturbegrensninger men såvidt jeg vet ikke Cessna 152 som er i simulatoren. Dette er ofte markert med en strek på EGT instrumentet om du har analoge instrumenter. Enkelt forklart så blir lufta "tynnere" i høyden slik at forholdet mellom luft og bensin blir slik at motoren får for MYE bensin og for lite luft og dermed går dårligere samt at du får lavere turtall. Når du leaner motor så reduserer du egentlig bensintilførsel slik at motoren får mer luft for å kompansere for "tynnere" luft og dermed økt effekt. Vær også obs på at når du leaner motor så øker også temperaturen på EGT (Exhaust Gas Temperature).2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
https://secure.simmarket.com/indiafoxtecho-f-35-lightning-ii-msfs.phtml?fbclid=IwAR09UwDxKZpaRfE6CSLJYbiq-CU9-dEy08t9YJzlwS0U0scXpnINn-TkXNY1 point
-
Planen var å ikke bruke mye tid på dette, siden jeg har for mange andre prosjekter (inkludert VDGS på Flesland), så jeg skal prøve å holde meg til en stram tidsplan.1 point
-
Foreløpig unikt for de Norske, Finnene ønsker visst også bremseskjermer på de maskinene de har bestilt1 point
-
1 point
-
Vil utvilsomt bli en stor hit. Prisen er heller ikke avskrekkende.1 point
-
Sant nok, men for min egen del har jeg null interesse av F-104. F-16 og F-18 med alt av våpensystemer og sensorer fungerer som fult brukbare substitutt for F-35 som jeg regner med ikke har en eneste sensor eller våpensystem simulert? Sprekere er dem også om jeg ikke husker feil. Iallfall F-161 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Skal være tilbake nå..... UPDATE - Live Weather Issue - A server side fix has been deployed – You should now be able to experience MSFS using the Live Weather feature.1 point
-
1 point
-
1 point
-
INFO fra Aerosoft nå: Release is set for Jan 19th at €29.95 (plus VAT when applicable).1 point
-
1 point
-
1 point
-
Sola som ligger på Flightsim.to er mer en AFCAD i sin nåværende tilstand enn en handcrafted airport. Ja, den har noen handcrafted byggninger men selve hovedterminalen er en forbedret default byggning. Den kvalifiserer derfor dessverre ikke for øyeblikket til å ligge her, men kanskje en gang i fremtiden Sandane er listet opp med lilla, som nevnt betyr at den har en freeware option som er like bra eller bedre enn payware og er linket og anbefalt om man trykker på Sandane. Lista og Vardø er nå lagt til, takk for innspill. Skader vel ikke å kanskje ha en hyggeligere tone neste gang? 😊1 point
-
Interiør bryr meg i grunnen midt bak, om det ikke er i en hangar og jeg kan sette fra meg prop'en der, da kan det godt stå noen stillaser og et par søppelbøtter. Viktig å kjenne seg igjen VFR-messig i bygninger, landskap og gjerne rwy/twy-markings, ellers er det overordnet at alt "flyteknisk" fungerer som det skal. Å kjøre drona innendørs for å se hvilken håndveske ventende passasjerer har, er ikke min greie1 point
-
Personlig synes jeg det har blitt for mye fokus eyecandy om dagen. Vi bruker jo timesvis for å modellere interiør til minste detalj.. Men det er jo det som blir hypet og selger bra. Selv synes jeg det viktigste er performance, og at ting som taxebaner og f.eks ILS approacher stemmer med virkeligheten og charts.1 point
-
1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00