Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 15. des. 2020 i alle områder
-
3 points
-
3 points
-
Da har jeg oppdatert ENBR på flightsim.to til versjon 1.2.2. https://flightsim.to/file/1946/enbr-bergen-airport-flesland Blender 3D bygninger: Ny og gammel terminal, Tårn, Widerøe teknisk hangar. Fungerende jetways på ny og gammel terminal. Korrigert parkering for å passe med nye bygninger. Korrigert service.xml med posisjoner for bakketjenester. Fått inn marshal for dirigering på de fleste gates og ramps.3 points
-
2 points
-
Så får vi også håpe at det snart blir orden på overgangene mellom vann og land. Disse ble godt herpet under en av oppdateringene nå i høst.2 points
-
Da er det bare å spille på stua folkens. https://news.xbox.com/en-us/2020/12/10/microsoft-flight-simulator-coming-to-xbox-series-xs-summer-2021/1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Kan nesten se huset mitt i bildet nr. 3, nr. 7 også forsåvidt selv om jeg bare besøker der.1 point
-
Leste en plass der noen refererte til en live stream med utviklerene, der de snakket om at de ønsket å ta for seg skandinavia i en world update. Klarer dog ikke å finne tilbake til innlegget. Men vi kan jo håpe!1 point
-
Virker som om det begynner å skje ting på mesh/dem-fronten? https://forums.flightsimulator.com/t/tools-for-creating-terrain-dem-mesh-etc-here-is-the-link/3322191 point
-
1 point
-
Det er ikke ofte jeg deler video her, men denne dokumentaren synes jeg var bra1 point
-
Kjøpte den også i dag og er bra fornøyd så langt. Hadde tenkt å legge ut et mini-review i et eget innlegg, men det passer greit å legge det ut her. Jeg syns egentlig Carenado har gjort en svært bra jobb her. Holdt meg unna Cessna 182T idet den ikke ble særlig godt mottatt. Det visuelle er det absolutt ingenting å utsette på. Her er det nok av detaljer både innvendig og utvendig. Jeg la spesielt merke til bruken av PBR og hvordan omgivelsene reflekteres i ulike overflater. Cockpiten er både detaljert og funksjonell. Her er det lite som er «inop» slik som i default fly. Carenado bruker MSFS sin default GNS530 som er buggy men god nok til enkle funksjoner som direct-to, oversikt over nærmeste flyplasser, enkle flight plans o.l. Jeg prøvde ikke noen GPS approaches. Døren på copilotsiden og luken i vinduet på pilotsiden kan åpnes, noe som selvfølgelig er helt unødvendig for å simulere flygning, men kanskje har litt å si for immersion. Oksygen kan skrus på, og cockpit-belysning er overraskende bra. Med tanke på avionics er M20R godt utrustet, idet den leveres av Carenado med følgende custom komponenter: Custom KFC 150 autopilot Custom KX165 NAV2/COM2 Custom KR87 ADF Custom BK KT76C transponder Custom BK KN64 DME Bortsett fra ADF som jeg ikke har testet, ser de andre ut til å fungere upåklagelig. Jeg vil også legge til at det er flott å ha en steam gauge cockpit som gir litt variasjon fra alle glasscockpitene. Cockpiten gir en real 90-talls følelse! Det som kanskje overrasket meg mest med M20R er hvor bra den flyr. Dette var i mange år mitt favoritt-GA i XP11. Jeg synes Carenado sin MSFS-versjon overgår X-Plane varianten. Noe som ikke sier rent lite, gitt hvor bra Laminar Research har utviklet blade theory modellen. Men i dette tilfellet syns jeg Carenado utnytter MSFS’ simulering av aerodynamikk på en svært god måte. Stalls og spins er nesten skremmende bra modellert. Her får man plutselig og brutal vinge-dropp og går rett inn i en spinn. Noe som stemmer ganske bra med beskrivelser av Mooney som «unforgiving». Ifølge POH kan flyet miste opptil 2000ft høyde ved stalls, noe som kommer godt fram i MSFS. Ground handling er bra, men flyet virker litt «twitchy» på bakken. Jeg har ikke flydd en ekte Mooney, men her trenger man ikke mye motorkraft for å komme seg rundt på bakken. Dette er et ganske raskt enmotors piston takket være en 280hk motor som tillater opptil 2700rpm for «continuous operation». Dette resulterer i omkring 190knop, gitt at man bruker riktig mixture setting. Og apropos det: her kan mixture fin-tunes, noe som definitivt ikke er tilfelle i de fleste (alle?) default fly. Det er en grunn til at flyet blir kalt «luftens Porsche». Flyet er responsivt, raskt og rett og slett veldig morsomt å fly. I motsetning til X-Plane versjonen, som var plaget av en buggy ground effect, er dette flyet ganske greit å lande i MSFS. Forutsatt at man holder god kontroll på fart - det tar tid å få farten ned fra 190knop. For at dette skal gå litt raskere er flyet faktisk utstyrt med en «speed brake». Høyeste rated ceiling er 20,000ft. Her får man 1300fpm i starten. Over 12,000 slår man på oksygenet. De siste par tusen fot oppnår man 7-800fpm. Ising kan bli en real utfordring, og flyet er ikke godkjent i «icing conditions» - det har kun en basal windshield anti-ice i tillegg til pitot heat. Jeg finner ikke mye som trekker ned her. Det største irritasjonsmomentet for meg var knotete click-spots, der altitude/VS-knappen definitivt var verstingen. Lyder virker også bra - her får man raskt lyst til å slå av den hvinende drivstoffpumpa. Man må ut med noen hundrelapper for dette flyet (309kr) - men er man interessert i general aviation anbefales det på det sterkeste. Må beklage all bruken av engelske ord og uttrykk. Har skrevet endel på engelske forum, og det ble litt tidkrevende å finne tilsvarende ord på norsk i alle tilfeller. Håper likevel at omtalen kan være nyttig. Lenke til POH: http://www.softoutfit.com/static/refs/poh.pdf1 point
-
Jeg har en plan om å oppgradere min Norway Mesh X, men enn så lenge er visst ikke dem-import med i sdk....1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00