Gå til innhold

Chr. L

Premium Medlem
  • Innholdsteller

    227
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    1

Chr. L vant sist dagen den 4. februar 2022

Chr. L hadde det mest likte innholdet!

Om Chr. L

Nylige profilbesøk

745 profilvisninger

Chr. L's Achievements

170

Nettsamfunnsomdømme

  1. Neida, Paula er et kvinnenavn, i motsetning til f.eks Maria, som også kan være et mannsnavn i spansk- og portugisisktalende land. Jeg mistenker også klipp og lim-feil. På slutten av setningen står det likevel "wish *her* buena suerte". Det skal nevnes at det ikke var noe bemannet tårn i den tiden der det skulle være eksamen, det var kun mannlig ATC både på approach og på center. Kanskje det ble utsatt. Helt enig!
  2. Her er det en gyllen anledning til å ønske en av det jeg antar er blant få nye kvinnelige controllere varmt velkommen til denne hobbyen. I dag mellom 16 og 18 Z på Mallorca: https://my.vatsim.net/events/lepa-twr-s2-exam-16 Jeg har tenkt å ta turen.
  3. Må bare støtte sistnevnte innlegg. Kan aldri i verden gå tilbake til skjerm. Bruker VR til både fri flukt og IFR (og alltid på VATSIM).
  4. Uten at jeg selv har lastet ned denne: det virker som om dette er et produkt alle bør unngå. Ville heller satset på dette: https://pmdg.com/pmdg-737-800-for-microsoft-flight-simulator/
  5. Godt oppsummert! De gangene jeg har støtt på deg som ATC så har du alltid vært tålmodig, pragmatisk og ikke minst hyggelig. Det gjør VATSIM til et supert sted!
  6. Flott! Jeg syns det var skummelt selv, da jeg første gang tok steget ut i VATSIM-verden. Morsomt nok, første gang jeg gikk online med ATC var fra Flesland med en CJ4, da skulle jeg til ENVA. Fikk raskt etter takeoff beskjed fra departure om å sette snuten mot øst, men klarte på merkelig vis å sette heading mot vest istedet. Tror dialogen som fulgte var omtrent slik: "Ehh, Rooster 331 - what are you doing..?" "...eh, øhh, err, ooouff, apologies - what was the heading again?" Da jeg skulle klareres for 09 på Værnes gikk det ikke bedre. "Cleared dct BAMPU", "??". Tror jeg logget av på final, da lå jeg på godt over 5000 fot. Men jeg tror at jeg har blitt litt flinkere de siste to åra.
  7. Gratulerer med å ta steget! Så fort du får litt taket på det kommer du ikke til å ville vende tilbake til en flightsim-hverdag uten å være tilkoblet VATSIM. Nei, det er ikke noe problem, selv om jeg har hørt enkelte petimeter-Petter-e gi inntrykk av at dette er skiikkelig forbudt. - selv når det omtrent ikke er annen trafikk. Som Jonas skriver, kjør på med snarveier, men gi beskjed om hva du planlegger, og hold oppsyn med trafikken i 30-50 nms omkrets ved hjelp av VATspy, feks. Jeg pleier også å respektere clearance limits på STARS, dvs at jeg aldri gir meg selv direct til waypoints som er nærmere rullebanen enn denne clearance limiten, i tilfellet Bergen er vel dette GILVA (4000 fot). Det vil si, av og til er jeg skikkelig rampete, og hopper nærmere, men ikke si det til noen, hehe.
  8. Det er lov å håpe 🙂 I mellomtiden må vi bare stemme dette problemet opp på forumet.
  9. Det har vel ikke vært eksplisitt lovet å ordne opp i frosset hav i foreliggende SU, så vidt jeg husker? Men er enig i at det er kjipt med gjenfrosne fjorder langs med den golfstrømoppvarma kysten vår. Jeg setter en tier på at dette er og fortsatt kommer til å være langt nede på lista over ting som skal gjøres.
  10. Vel, i skrivende stund laster jeg ned SU12.
  11. Det stemmer, herr Bakke er litt forvirret her. Dette er SU 12 og ikke noe annet enn 12.
  12. Absolutt ingen problemer med real time weather, hverken igår eller idag. Har kun fløyet i Skandinavia, da. Har opplevd svært lite problemer med MSFS real time weather siden slippet av simulatoren, annet enn en noe usakelig turbulens på final og voldsomme dropp midtveis over Atlanterhavet.
×
×
  • Opprett ny...