Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet i går, 09:18 Premium Medlem Del Skrevet i går, 09:18 På morrakvisten i dag (20.11)var endelig serverproblemene løst, og man kunne endelig få sjekket MSFS24. Førsteinntrykket er generelt positivt, og jeg ser mange muligheter framover, men for min del kommer det til å ta tid. Grafikken er litt bob bob, og i starten ikke synlig bedre enn i 20, men her er det mange måter å stille inn det visuelle. Flyfeelingen derimot kjennes langt bedre default enn vi er vant med fra default-flyene i 20. Og det samme kan sies om lydkvaliteten. Nå har jeg bare prøvd C172 og Beaver, men her fikk jeg gode vibrasjoner. Endelig kunne jeg fly Beavern med et fortjent glis, så da gjenstod det bare å teste landing og take off på sjø ! Tror jeg kan påstå at sjøflyegenskapene er betraktelig bedre, men jeg forventer likevel at tredjepart-utviklere kommer med forbedringer. Spesielt det visuelle har en del å gå på. Flyvningen ellers var en positiv fornøyelse, og heldigvis fungerte ror og throttle som jeg er vant med, men alle forsøk på å sette opp trim, propellerkontroll, bremser m.m. fungerte IKKE hos meg. Menyen i oppsettet er grei, og det er lett å finne alle innstillinger, MEN alt var borte så snart jeg var i lufta !?!? Her må jeg nok gruble mye mer. Det blir nok en lang vei tilbake til å bli like fornøyd som jeg er med MSFS20, men jeg er klar til å ta fatt på utfordringen 😁 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet i går, 11:08 Del Skrevet i går, 11:08 Ja dette ser lovende ut! Kommer nok til å slette 2020 ganske snart! Prøvde FlyingIron Spitfire, og den ble mye vanskeligere å ta av med, minnet om DCS! Har banna litt over kontrollinnstillingene her idag ja! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet i går, 12:42 Del Skrevet i går, 12:42 Til og med copiloten ble bedre 😂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet i går, 12:46 Del Skrevet i går, 12:46 Etter problemer i går kveld fikk jeg gjort en kort test i dag. Førsteinntrykket er veldig bra. Men må få justert og optimalisert grafikk innstillinger, kontroller og mye annet. Flyfølelsen ble jeg mest imponert over. Det er et solid løft. Helikopter virker også å være forbedret betydelig, men ikke fått testet skikkelig. Vannfysikk ble jeg dog ikke mektig imponert over. Det er muligens småforbedringer fra 2020, men langt fra noe ala det vi har i XP12. ATC er også like ræva som før, men unntak av noen små forbedringer her og der. Blir uansett spennende fremover, ser lovende ut dette! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Første test med H125, virker forbedret ja, men er ingen ekspert på helkopter.. Endret 23 timer siden av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23 timer siden Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23 timer siden 1 time siden skrev MagTvei: Til og med copiloten ble bedre 😂 😅….synes ho ser noe tvilsom ut i øyan 🥴 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Førsteinntrykk uten å medregne server kaoset i går, er bra. Startet fra SKI lufthavn, som da var uten custom ENSI og det så... tja.... så som så ut. Så den må inn. Det hvor det ikke er photogramatry, er det fortsatt AAALT for mye skog og alt for høye trær. Så ikke kjempe imponert over det grafiske. Men kjente mye mer på flyfølelse med at C172en svaiet en del i vinden og turbulensen. Det var uvant og gøy. Bare prøvd en flik av FS2024, så mye igjen. Første inntrykk ER bra. Men hadde kanskje håpet på litt mer grafikk der jeg bor... Ski irriterende at photogramatry deler Ski i 2... en med og en uten. Huset mitt så faktisk verre ut nå enn i Fs2020. Hadde vært nice med photogramatry for hele Akershus og kanskje østfold også.... aller helst hele norge... men men.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 14 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt: 😅….synes ho ser noe tvilsom ut i øyan 🥴 Ja... ser ut som hun har innsett at man kommer til å kræsje, men forsøker å holde hodet oppe... 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Bra oppsummert. Førsteinntrykket er bra. Har lagt inn et par flyplasser i communitymappa, bl.a ENBO. Det meste fungerer, litt lysproblemer på innflyging.. VR fungerer også tilfredstillende, og med litt «mokkel» er hardware og spad.next på plass. Fs2020 er allerede historie, nå ser vi framover. Spennende tider:) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Noen som har funnet ut hvordan man kan fjerne han fisketuristen av an copilot i flyene? Tenker da på innvendig i feks Airbus? Grensesnittet trenger noe tilvenning. Har fått satt opp alt av kontroller slik jeg vil ha det, men det tok en god time. Underveis har jeg nok rota til veldig mye for å kunne gjennomføre de forskjellige oppdragene. Skal sies at 99% av min bruk er freeflight. Ellers nogenlunde fornøyd, men ser at for oss airlineridiotene så trenger ikke MSFS20 forlate disken helt enda. Gir det et par patcher så er det nok good for oss også. Noen bugs her og der. Som at man blir kastet inn i cockpit når man åpner camerasettings i external view. Flyter veldig bra med forholdsvis høye settings. Med litt tweaking og patching blir nok dette å flyte som smør. For en tid å drive med denne hobbyen 😁 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Når det gjelder SDK-en så har jeg ikke fått testet så mye ennå, men førsteinntrykket er at den går mye mye raskere og er mer responsiv enn tidligere. Skal bli interessant å prøve....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Nå er endelig simmen på disk her i hus (LA PC'en SMELTE)! Dog, leste (kanskje i beruset tilstand) at man enkelt kunne overføre kontroller-innstillinger fra 2020 direkte til 2024? Det er jo et rent h**vete å sette opp TCA AIrbus Throttle og Joystick når man ikke får opp axer og den slags.. Endret 17 timer siden av Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15 timer siden Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 15 timer siden Sitat Det er jo et rent h**vete å sette opp TCA AIrbus Throttle og Joystick når man ikke får opp axer og den slags.. Yepp ( sukkh), har saumfart nettet etter gode forslag, men det virker som at nesten alle sliter med det samme ? Kanskje vi må tilbake til FSUIPC eller SPAD ?? Har endelig klart å sette opp snarveier for understell, flaps og trim, men der stopper det. Kan ikke fatte at ASOBO virkelig mener at det skal være så vanskelig 🤔 . Her må det ekstraordinær tålmodighet til . Heldigvis er det noen lyspunkt underveis ....... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) 2 timer siden skrev Mads: Nå er endelig simmen på disk her i hus (LA PC'en SMELTE)! Dog, leste (kanskje i beruset tilstand) at man enkelt kunne overføre kontroller-innstillinger fra 2020 direkte til 2024? Det er jo et rent h**vete å sette opp TCA AIrbus Throttle og Joystick når man ikke får opp axer og den slags.. Er ikke mulig å overføre fra 2020. Jeg måtte sette opp etter screenshots fra 20. Men som du er inne på så var det et rent... Jeg klarer ikke forstå hvorfor de har måttet endre på så mye av grensesnittet på oppsett av akser, men det er nok en god forklaring et eller annet sted der ute på weben. Brukte FSuipc til mye i 20 og venter på at den skal komme til 24 for å kunne fjerne en del av frustrasjonen. For brukere av FSuipc, sjekk litt nede i denne tråden. Er lagt ut en versjon som skal virke med 24, men ikke testet fullt ut enda. https://forum.simflight.com/topic/99115-feedback-first-msfs2024-experience/ Endret 14 timer siden av Stian Rolandsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Gikk av banen i Molde fordi pedalene ikke fungerte. Cessnaen taxer fint på vannet og stoppet ikke før jeg traff land. Early days, så dette går seg til. Synes fjellene syd for MOL var litt små? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Førsteinntrykket er egentlig bra for min del. Synes de har fått med en del grafiske detaljer i byene som vi ikke hadde tidligere. Og foreløpig flyter det rimelig greit med de valgte grafiske innstillingene. Dette blir bra tror jeg 🙂 Dette oppsettet av kontrollere er helt håpløst. Jeg er vant med FSUIPC, og tror jeg prøver den varianten dersom det er kommet en versjon som kan brukes for fs24. Særlig oppsettet av Honeycomb bravo har jeg aldri fått til i FS-menyen. Men i FSUIPC har jeg et oppsett som fungerer godt i fs20. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.