Kjetil WombiiActual Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Man kan jo i alle fall håpe på at dette gir mer press på Bingteamet til å få inn bedre bildemateriale. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 På de plassene jeg oftest flyr her til lands så er forskjellen mellom Bing og Google meget store. Ikke minst fantastisk å få plastfolien revet av veiene.. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 9 timer siden skrev Arild_Pedersen: På de plassene jeg oftest flyr her til lands så er forskjellen mellom Bing og Google meget store. Ikke minst fantastisk å få plastfolien revet av veiene.. Det med plastfolien er pussig at dem enda ikke har fått fikset. Det rapporterte jeg inn for over ett år siden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 Den 14.11.2021 klokken 18.02 skrev MagTvei: Reine fra Reinebringen, første er Google. Vanskelig å gå tilbake til Bing.. Ser ut som du fikk meg som "label" - fra Andøya Flystasjon 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 15. november 2021 Del Skrevet 15. november 2021 Kul mod! Ser bra ut med Google, men synes også det ser meget bra ut med Bing. Fargene føles mer livlig og grønnfargen gir et bedre bilde av naturen med Bing. Spesielt det siste fra Lofoten. Detaljene er kanskje bedre i Google, men du verden er Bing bedre hva fargemetning anngår. Min mening! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 15. november 2021 Forfatter Del Skrevet 15. november 2021 53 minutter siden skrev Mads: Fargene føles mer livlig og grønnfargen gir et bedre bilde av naturen med Bing. Spesielt det siste fra Lofoten. Detaljene er kanskje bedre i Google, men du verden er Bing bedre hva fargemetning anngår. Min mening! Tror det bildet fra Reine med Google var tatt med mer skyer enn det med Bing, og har derfor litt dårlig fargemetning. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 16. november 2021 Forfatter Del Skrevet 16. november 2021 Nytt bilde med Google i sol, ble bedre farger da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 20. november 2021 Del Skrevet 20. november 2021 Den 10.11.2021 klokken 14.07 skrev Frank Kristiansen: Utrolig enkelt å sette opp også. Oi. Jeg syntes det var komplisert å installere. Men kanskje jeg fordypet meg for mye i videoene som skulle beskrive installasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 9 timer siden skrev Inge Jenstad: Oi. Jeg syntes det var komplisert å installere. Men kanskje jeg fordypet meg for mye i videoene som skulle beskrive installasjon. Installer Python 3.9 eller siste versjon. Last ned Google Maps replacement og pakk ut denne filen til en mappe på skrivebordet. Høyreklikk på run.bat i denne mappen og kjør som Administrator. Når "MSFS 2020 Google Maps" starter går du til Proxy og fjerner det som evt. står i feltet for Proxy (skal være blankt - Proxy bruker du bare i Kina). Klikk på Run. Start MSFS. Er det tregt/mye trafikk, så kan man forsøke en annen Map Server 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) 11 timer siden skrev Frank Kristiansen: Klikk på Run. Start MSFS. Og da kom denne meldingen opp: I tillegg virker ikke TrackIR. Fra min tid som programmerer, så var alltid (?) våre erfaringer at, ny versjon / nye muligheter / nye feil kommer Endret 21. november 2021 av Inge Jenstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 1 time siden skrev Inge Jenstad: Og da kom denne meldingen opp: I tillegg virker ikke TrackIR. Fra min tid som programmerer, så var alltid (?) våre erfaringer at, ny versjon / nye muligheter / nye feil kommer Det kom ikke opp noen spørsmål om å slippe noe gjennom brannveggen som du kanskje har avvist eller glemt å trykke på? Til TrackIR benytter jeg driver versjon 5.4.2, og den har aldri gitt meg noen problemer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Jo, det kom opp en opsjon på proxy, men den var blank. Ellers ingen advarsel om brannvegg. Skal prøve igjen og nå sjekke at FS2020 er "akkreditert" i brannveggen. Ad Track: aldri harr problemer med den i tidligere versjoner av FS2020. Men prøver denne din driver. Og takk for svar til alle der som engasjerer dere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 22. november 2021 Forfatter Del Skrevet 22. november 2021 Må også slå på trackIR hele tiden i camera nedtrekksmenyen, får prøve driveroppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg testet akkurat nå, og alt fungerer som det skal med versjon 5.4.2 og oppstart av "TrackIR v5" før man går inn i simulatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Vie Pettersen Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Sitat Må også slå på trackIR hele tiden i camera nedtrekksmenyen, får prøve driveroppdatering. Jeg har i key bindings lagt til en tast som jeg kan toggle TrackIR med. Syns det virker ganske bra for meg, men om noen finner en måte som hindrer den i å slå seg av når man snur hodet så vidt utenfor rekkevidden blir jeg takknemlig for det også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 3 timer siden skrev Magnus Vie Pettersen: Jeg har i key bindings lagt til en tast som jeg kan toggle TrackIR med. Løste det på samme måte, men en unødvendig og irriterende bug.... Står forøvrig nevnt i releasenotes for den siste simupdaten. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. november 2021 Del Skrevet 23. november 2021 Den 22.11.2021 klokken 15.00 skrev MagTvei: Må også slå på trackIR hele tiden i camera nedtrekksmenyen, får prøve driveroppdatering. https://flightsim.to/file/23886/autotrackir 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Ikke vet jeg om et var Google Map eller Update 7 som har forårsaket det, men nå har jeg for første gang i FS-historien opplevd Crash To Desktop. 🥵 Til og med TrackIR som jeg har likt SÅ GOODT sluttet å virke. Prøvde både siste versjon og tredje siste versjon av drivere for denne. Uten noen forbedring. Altså; 12 timer (minst) med nedlasting og installasjon! Og siden jeg er pensjonist, og slikt å gjøre og slikt å føre, så tar jeg en full reinstallasjon, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Ferdig installert FS2020 og Google Map installert. Får fortsatt dette feilen med Health check. Og i tillegg to tårn på Gardermoen. Må man fjerne gamle addons med Gardermoen kanskje? Får også et varsel om synkronisering "med skyen" men den forsvinner når jeg trykker "Prøv på nytt". Det skal ikke være enkelt her i verden ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. november 2021 Forfatter Del Skrevet 29. november 2021 (endret) 34 minutter siden skrev Inge Jenstad: Får også et varsel om synkronisering "med skyen" men den forsvinner når jeg trykker "Prøv på nytt". Samme her nesten hver gang jeg starter simmen. Veldig irriterende når jeg starter, og går for å sette på kaffen 😂 Endret 29. november 2021 av MagTvei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 30. november 2021 Premium Medlem Del Skrevet 30. november 2021 Flere som sliter med connection rundt forbi ...server hikkups noen er mere plaget enn andre ..............men langt fra akseptabelt Blir noe frustert når de ikke kan fikse problemene de har før de utvikler videre 😵 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Hvor havner disse oppdateringene med Google Map, mon tro. Ikke på min FS2020\Community der resten av sceneriene fra Flightsim.to havner. La ikke merke til om det kom noen beskjed på skjermen da jeg lastet ned og installerte disse "godsakene". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2021 Den 6.12.2021 klokken 15.10 skrev Inge Jenstad: Hvor havner disse oppdateringene med Google Map, mon tro. Ikke på min FS2020\Community der resten av sceneriene fra Flightsim.to havner. La ikke merke til om det kom noen beskjed på skjermen da jeg lastet ned og installerte disse "godsakene". De blir vel ikke lagret noe sted, evt. bare i en cache eller ram midlertitig? Her er forskjellen tydelig et sted i Lofoten, Bing til venstre. Slo av Google midt i en flight, for å se. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Lastes "geografien" inn i simmen under veis, da? Merkelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 12. desember 2021 Premium Medlem Del Skrevet 12. desember 2021 1 time siden skrev Inge Jenstad: Lastes "geografien" inn i simmen under veis, da? Merkelig! Ja den gjør det..For Oss og Dem med noe raske maskiner går det raskt, for ellers vil det bli litt hakkede. Har jeg lagt merke til på min gamle maskin.☹️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 1 time siden skrev Inge Jenstad: Lastes "geografien" inn i simmen under veis, da? Merkelig! Ikke når man vet at alt av geografi tar over 2 Petabyte med plass 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 23 timer siden skrev Dag Baardsen: Ikke når man vet at alt av geografi tar over 2 Petabyte med plass Man må jo bare håpe at ikke hele Petabyten (1 x 1015) lastes inn på én gang. Da tror jeg det ville bli trangt på disken min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 13. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2021 2 timer siden skrev Inge Jenstad: Man må jo bare håpe at ikke hele Petabyten (1 x 1015) lastes inn på én gang. Da tror jeg det ville bli trangt på disken min Ja og det er jo nettopp derfor må dataene strømmes underveis 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 18. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2022 (endret) I siste oppdatering er det (blant andre) mulig å velge nyere Bing textures: Endret 18. desember 2022 av MagTvei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 19. desember 2022 Premium Medlem Del Skrevet 19. desember 2022 Hvor fant du dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.