Ola Haldor Voll Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Jeg har spurt, helt legitimt; "Hva skjer med FS fremover? Får vi en oppdatering som ordner problemene dere skapte?" Det er tross alt bare dager unna å være en måned siden jeg ble fratatt muligheten til å fly. Tok 10-15 minutter, så ble tråden låst, og kort tid etter, sletta. 🙄 Jeg er sikker på at de ikke prøver å være banditter som tar folks penger over en lav sko, men når et produkt man har kjøpt, slutter å fungere på grunn av deres egne feil, det gjør meg en smule forbanna.. Feilen var uunngåelig for mange av oss, fordi vi ikke kunne velge om vi ville oppdatere - vi måtte. Et sånt system, har jeg ikke sansen for. 2 1 Siter
Niels Overgaard Hansen Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Det allerværste de gør er, at "placere" skyld og dårlig samvittighed hos kunden. Allerbedst kan man få lov at føle sig som en uvidende tosse. SUK. Nemt kunne det være klaret ved simpelthen at være ærlig og svare på dit spørgsmål? Alle kan jo "bomme" også FS teamet. 2 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Velkommen til software-verdenen. Der har du null rettigheter og er evig prøvekanin. Jeg vente meg tidlig til dette da jeg startet med Zinclair ZX-80 og deretter alt som kom siden. I dag er det slik at når jeg er til sjøs og Windows oppdaterer seg (min feil) - så virker ikke lenger endel steam apps, og jeg har ikke båndbredde til å fikse det i nordsjøen. Har slutta å irritere meg over det, helgarderer meg i stedet med simmer som jeg vet funker offline... er gardert med hele fire togsimmer hvorpå minst to alltid virker offline - og det gjør at man kan lene seg tilbake og le istedet for å ende opp med hjertefeil 😛 1 Siter
Niels Overgaard Hansen Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Godt eksistentielt udgangspunkt - Der er altid noget positivt,🙂 i det/ ved det negative 1 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. august 2021 Forfatter Skrevet 27. august 2021 Kom i kontakt med en 3D artist hos Asobo ved en ren tilfeldighet, og nevnte dette problemet. Han sa han ikke vanker på forumet til vanlig, så han hadde ikke hørt noe om at det problemer i det hele tatt. Jeg forklarte problemet, viste til det offisielle forumet og at mange sliter med CTD. Han ble sjokkert - for dette er jo noe som burde vært "all hands on deck". Vi får vente i spenning. 3 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Installerte oppdateringen som kom i går. Nå krasjer den før jeg i det hele tatt kommer til noe som ligner på loading. Jeg kommer til "Checking for updates", der hviler den 3-5 sekunder, før det blir fullstendig krasj til desktop. 😔 Siter
Dag Baardsen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Kikk i Event-Viewer (eventvwr.exe) og gå inn på Windows Logs -> Application. Se om du finner noe der som har med MSFS å gjøre (Source-kolonnen) og lim resultatet fra General-vinduet her så kan vi kikke litt på om det er noe åpenbart. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 (endret) Det er som det alltid har vært, og som mange andre rapporterer om. Ikke noe nytt eller unikt med andre ord. Faulting application name: FlightSimulator.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x00000000 Faulting module name: ucrtbase.dll, version: 10.0.19041.789, time stamp: 0x2bd748bf Exception code: 0xc0000409 Fault offset: 0x000000000007286e Faulting process id: 0x4dac Faulting application start time: 0x01d7a48589901f09 Faulting application path: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.19.8.0_x64__8wekyb3d8bbwe\FlightSimulator.exe Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\ucrtbase.dll Report Id: 0bcb0bc0-69d7-46ae-8971-ca292a7c9c83 Faulting package full name: Microsoft.FlightSimulator_1.19.8.0_x64__8wekyb3d8bbwe Faulting package-relative application ID: App Den interessante biten er vel Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\ucrtbase.dll Det er skrevet mange innlegg om "dette funka for meg!" når de har hatt samme problem med eksakt samme ucrtbase.dll, men det er så individuelt og virker for meg, tilfeldig, hva som er løsningen for forskjellige folk. For noen hjalp det å installere xbox appen, andre reinstallere simmen, noen har reparert installasjonen, mens andre har rett og slett reinstallert Windows. 🤷♂️ Jeg har prøvd mange av disse tipsene selv, uten å komme noen vei. Endret 8. september 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Ø.C.H. Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Skjer det samme på den andre PC-en testinstallerte MSFS? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Kan gi det en test om litt. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Den andre PCen henger på "Checking for updates". Siter
Dag Baardsen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 At ucrtbase.dll får "skylden" for dette i eventloggen kan nok være tilfeldig. Har du prøvd å koble fra alt av hardware unntatt mus og tastatur og startet da? Det hender det er hardware som blander seg inn. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 (endret) Jeg har ikke kobla til noe særlig annet siden sist update gikk til dundas. Har ikke orka å koble opp yoke/throttle/joystick før jeg vet at jeg kommer inn i simmen. Nå har jeg koblet fra alle software lisens-dongler, ekstern minnekortleser, 3D mus og streamdeck. Det eneste som er koblet til nå er mus, tastatur, skjerm, strøm og nettverk. Det samme skjer fortsatt.. Kommer til "Checking for updates" og så krasjer MSFS. Samme dll fil som nevnes i loggen. Jeg får heller ikke opp noe valg om "safe mode" etter CTD, som de nevner i innlegget om siste update. Endret 8. september 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Frank Kristiansen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Du kjører ikke noe VPN i bakgrunnen som kan gi deg problemer? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Jeg kobler på VPN til jobb av og til. Har ikke tenkt på at det kunne være et problem. Koblet fra nå, men ser ikke ut som det gjør noen forskjell om jeg er koblet av eller på. Siter
Frank Kristiansen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Vet ikke hvor dårlig stilt det er med installasjonen din, men hvis du har mulighet så kan du forsøke å fjerne (flytte) Content.xml, FlightSimulator.cfg og UserCfg.opt fra C:\Users\Username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache og se om dette trigger en ny konfigurasjon av simulatoren. Jeg har ikke prøvd dette selv, så det blir evt. på egen risiko - men hvis du allerede har 2 installasjoner så kan det jo være en mulighet å teste dette på en av dem. Siter
Morten Nelson Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Jeg kommer litt lengre enn deg, men ikke så veldig mye. Av og til krasjer FS når mens jeg loader, av og til får jeg lov til å fly i 5-10 minutter før det er slutt. Alt av tips som jeg klarer å finne har blitt testet uten hell. Hos meg er det clr.dll som er involvert når spillet plutselig dør Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Den 8.9.2021 klokken 13.23 skrev Frank Kristiansen: Vet ikke hvor dårlig stilt det er med installasjonen din, men hvis du har mulighet så kan du forsøke å fjerne (flytte) Content.xml, FlightSimulator.cfg og UserCfg.opt fra C:\Users\Username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache og se om dette trigger en ny konfigurasjon av simulatoren. Jeg har ikke prøvd dette selv, så det blir evt. på egen risiko - men hvis du allerede har 2 installasjoner så kan det jo være en mulighet å teste dette på en av dem. Utvid Gjorde det nå - blir bedt om å laste ned 127GB på nytt. Regner med det er på grunn av "content.xml". Legger den tilbake og ser hva som skjer seinere, ungene må i seng her først! Siter
Frank Kristiansen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Den 8.9.2021 klokken 16.19 skrev Ola Haldor Voll: Gjorde det nå - blir bedt om å laste ned 127GB på nytt. Regner med det er på grunn av "content.xml". Legger den tilbake og ser hva som skjer seinere, ungene må i seng her først! Utvid Nei, det har ikke noe med Content.xml å gjøre. Den kan man fint slette. Det er bare en opplisting av hva som finnes i Community og Official mappene. Sannsynligvis skyldes dette UserCfg.opt. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Dersom du fjerner usercfg.opt så glemmer msfs hvor filene er installert. Når du får beskjed om 127GB oppdateringen trykker du bare "browse" og finner FS2020 mappa. Da skal den finne filene så du slipper å laste de ned på nytt. 1 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. september 2021 Forfatter Skrevet 8. september 2021 Ok, da har jeg kjørt i gang MSFS etter å ha flytta på de nevnte filene over, styrt MSFS til mappa der Official-mappa ligger. Fortsatt instant crash, fortsatt ucrtbase.dll som krøller til. 1 Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Skader ikke med litt humor blant all tweaking og frustrasjon, hvem av disse er dere? 2 1 Siter
BJM62 Skrevet 8. september 2021 Skrevet 8. september 2021 Er ikke redd for å inrømme at jeg er nok mest Scenic flyer og noe MSFS target group, selv om jeg ikke helt kan stå for alt som står der! 😁 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 (endret) Kom over en i går som hadde "prøvd alt", som har samme feilmelding som meg. Han tvinger simmen til offline mods med å nappe ut nettverkskabel/slå av nettverksadapteret når man under oppstart får "checking for updates". Jovisst tror du ikke det funka. Men da er man jo like langt da om man vil fly med venner. Hva dette betyr eller kommer av kan jeg bare spekulere i. 😵 Straks jeg koblet meg på nett igjen for å poste innlegget, krasja Flightsim igjen... Endret 9. september 2021 av Ola Haldor Voll 1 Siter
Frank Kristiansen Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 Høres jo nesten ut som det er en eller annen brannvegg-regel som kicker inn og ødelegger oppkoblingen. Har du prøvd å midlertidig deaktivere antivirus og brannvegg under oppstart av simmen? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 (endret) Jeg har ikke lagd noen regel selv. Sjekket, og Flightsim er automatisk lagt inn i Outbound rules, og er satt til "allow connection". I inbound rules var det en hel haug med oppslag. Har sletta i begge ender og fyrer i gang nå, så får vi se. Edit: Neida, samme som før. Krasj.. Endret 9. september 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Arild_Pedersen Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 Du har sikkert lest denne tråden? https://forums.flightsimulator.com/t/crash-on-initial-loading-screen-works-offline-but-not-online/412627/32 Virker veldig nært dine problemer. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 Leste i tråden nå. Veldig likt problem, men løsningene som er foreslått gjorde ingen nytte hos meg. Er veldig takknemlig for at dere hopper inn her og prøver å hjelpe meg å finne ut av dette! Siter
Ø.C.H. Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 Er ikke lett å bli klok på dette.. Litt søkt forslag, men kan det være noe med selve nettverk/ruter? Hva med å sette opp hotspot dersom du har iPhone (Android har kanskje noe tilsvarende) og sjekke om du kommer inn via mobilnett? Siter
Arild_Pedersen Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 (endret) Tenkte litt på det samme med hotspot. Evt. å resette ruter for å se om det kan hjelpe eller reinstallere nettverkskortet på nytt Endret 9. september 2021 av Arild_Pedersen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.