Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 12. desember 2020 Premium Medlem Skrevet 12. desember 2020 Velkommen til "Snowman International Airport"! Da har jeg og @BattlePopcorn endelig ferdig med første utkast av ENDU Bardufoss og kan lastes ned her: LAST NED FLYPLASS De kreves også ett flyfoto for at ting skal se riktig ut, det kan lastes ned her: LAST NED FLYFOTO Vi har kalt oss for Airside Designs slik at vi har ett felles navn å gi ut add-ons under. Håper det smaker Bilder: Spoiler 12 14 Siter
Kim Kristensen Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Den så jo mildt sagt imponerende ut, bra jobba, har dere planlagt noen andre flyplasser etterhvert? 1 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Wow, dette her så meeeeget bra ut! Fantastisk arbeid må jeg si! Dette her skal prøves før jeg legger meg 😀 1 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Kjempebra jobb med både bygninger og aprons! 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 12. desember 2020 Premium Medlem Skrevet 12. desember 2020 Steike bra Gutta 😁😜 1 Siter
Steffen Andre Hustveit Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Imponerende! Ikke gjort på 5 min heller dette.. Bøye seg i støvet! 👍👍 1 Siter
Varvik Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Oi sann, dette ser jo helt fantastisk ut 😃 1 Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 12. desember 2020 Premium Medlem Skrevet 12. desember 2020 Tusen takk, det smakte fortreffelig ☺️🥂🙏 1 Siter
Premium Medlem Chr. L Skrevet 12. desember 2020 Premium Medlem Skrevet 12. desember 2020 Flott arbeid! Tok en rask rundtur i 339-en nå, ser helt strålende ut. 1 Siter
Dag Baardsen Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Utrolig bra - likte også sceneryet. Ser ut som flyplassen er senket endel sammenliknet med originalen. I alle fall kom det fly og parkerte ca. 20 meter over meg da jeg testet sceneryet Denne blir en ny favoritt! 1 Siter
Dag Baardsen Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Da er vi på vei for å teste scenery og ILS på ENDU! 2 Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Jeg flyr Cessna 172 ut fra Bardufoss så jeg kjenner flyplassen høvelig greit. Skal komme med noen tilbakemeldinger. Har bare testet kjapt så langt og ser meget bra ut. Noen småting som jeg kan gi tilbakemeldinger på siden jeg er lokalkjent 3 Siter
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Premium Medlem Skrevet 13. desember 2020 Tusen takk for tilbakemeldingene folkens! Settes stor pris på! 2 Siter
northernpilot Skrevet 13. desember 2020 Skrevet 13. desember 2020 Imponerende arbeid! Har vært der noen få ganger på MSFS, og terrenget i omgivelsene spesielt rundt Andsvatnet har vært irriterende urealistisk - som har gjort at jeg ikke er der ofte. Det jeg umiddelbart savner er at flyene utenfor UTSA (UiT) som etter min mening burde vært erstattet med skoleflyene C182/Zlin og Saab Safari hos LFS, muligens får satt noen gamle PA31 ute i grøften og får ordnet fuelanlegget. Hadde vært moro om man også kunne fått inkludert f.eks Coop Extra, Vinmonopolet, hotellet og rundkjøringen - da dette er ofte det man ser på finalen på R10. Godt jobbet, og tusen takk! 3 Siter
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 13. desember 2020 Premium Medlem Skrevet 13. desember 2020 Tusen takk for fantastisk arbeid! Vi er heldige som kan nyte godt av det! Jeg er ofte der oppe pga familie. (Var tidligere medlem og fløy LN-DAY i flyklubben for noen år siden) Skal opp dit igjen nå til jul og kan eventuelt prøve å ta noen bilder. Kommer ikke fritt ut på plassen lenger dessverre, men kan prøve å knipse litt om ønskelig. Kan dog være litt mørkt på denne tida🤣 Send pm om det er noe spesielt det er ønskelig med bilder av. Godt jobba 😀👍 Siter
BattlePopcorn Skrevet 13. desember 2020 Skrevet 13. desember 2020 Tar gjerne imot bilder så skal jeg oppdatere modellene som jeg får tid til. Litt usikker på hva jeg trenger, men om man klarer å sende bilder generelt av alle bygg. Gjerne av hele bygget og andre bilder litt nærmere "detalje bilder" siden mesteparten er basert på de få google bildene jeg fant samt få bilder jeg hadde ved flaks, da jeg gikk på Flyfag der. Så om folk kommer med en handful av bilder der samme hvilke bygninger så er det bare strålende. Jo mer jo bedre. Bardufoss er ikke for øyeblikket i hovedfokus, men skal prøve å ta meg tid. 1 Siter
Geir Teigo Skrevet 24. desember 2020 Skrevet 24. desember 2020 Syns de nyutviklede flyplassene deres er skikkelig smashing. Er det benyttet ny teksturer eller er det arvegods fra P3D? Mitt inntrykk er at alt som lages nå er crispere og klarere enn hva vi så i P3D, og syns det er synd om vi begrenser oss til p3D-kvalitet. Jeg vet ikke hvordan dere arbeider, men er litt tvilende til gjenbruk i denne sammenheng, men hvordan henger det egentlig sammen? Siter
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 24. desember 2020 Forfatter Premium Medlem Skrevet 24. desember 2020 6 timer siden skrev Geir Teigo: Syns de nyutviklede flyplassene deres er skikkelig smashing. Er det benyttet ny teksturer eller er det arvegods fra P3D? Mitt inntrykk er at alt som lages nå er crispere og klarere enn hva vi så i P3D, og syns det er synd om vi begrenser oss til p3D-kvalitet. Jeg vet ikke hvordan dere arbeider, men er litt tvilende til gjenbruk i denne sammenheng, men hvordan henger det egentlig sammen? Alt på ENDU Bardufoss er nytt Men MSFS får P3D arvegodstet til å se bedre ut enn det ville gjort i P3D 1 1 Siter
Andrew Thomsen Skrevet 25. desember 2020 Skrevet 25. desember 2020 Det er ofte heller ingen vits å bruke f.eks 4096 texturer til bygninger, såfremt det er snakk om bare rette vinkler. I AoN er de texturene jeg har laget selv (og det er mange) - kun 1024 x 1024. Skal man dekke en voldsomt stor flate kan det ha en hensikt å gå opp i texturstørrelse, men simmen liker best at man heller deler et langt bygg opp i seksjoner. Gjorde dette på ENGM terminal pirene, en 1024 textur x 5 for å dekke cirka 500 meter. Det var og noen på FSdeveloper som prøvde seg med 2048 texturer for ground merking. Der ble resultatet *styggere* enn med 512 x 512 texturer, trolig fordi større texturer da blir nedskalert. På AI fly nedskalerte jeg Boeing 747 4096 x 4096 texturer til 2048 x 2048, og klarte aldri å se forskjellen. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Jeg føler det er lettere å lage teksturer nå enn før da man måtte få det fotorealistisk med kun en tekstur, forutsatt at man ikke har rene høyoppløselige bilder fra alle vinkler. Både på grunn av større polygonbudsjett og PBR. Med f.eks vinduskarmer i _Normal og overflateegenskaper i _Comp så ser selv en helt flat bakgrunnsfarge bra ut. Personlig har jeg hittil brukt ett 4096 ark til hver terminalbygning. Det koster en del plass når det konverteres til DDS, men det blir lettere å få vinduer riktig og det gjør det veldig mye lettere å få skarpe kanter på _Normal og _Comp teksturene. Til gates på Flesland har jeg brukt en felles 1024 (som egentlig hadde klart seg fint med 512) og et separat felles ark med tall. Enig i at 512 ser ut til å være sweet spot for bakketeksturer. Får bare mer og mer respekt for den enorme jobben du har gjort i Airports of Norway, Andrew, jo mer jeg fordyper meg i dette arbeidet. Må også si igjen at ENDU er virkelig bra, og det er tydelig at det ligger mye arbeid bak her med alle detaljene, f.eks i trappene. Siter
Geir Teigo Skrevet 27. desember 2020 Skrevet 27. desember 2020 Takk for fin info om noe jeg ikke vet noe om😀 jeg er uansett superimponert over det meste som lages. Ser jo at det pøses ut nye flotte sceneries av nye utviklere (altså dere) og når vi ser så god kvalitet fra dere som ikke har vært i bransjen en mannsalder, så her jeg i mitt stille sinn tenkt at det er lettere å få til gode ting nå enn tidligere. Jeg tar tydeligvis delvis feil. stå på Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.