MagTvei Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 https://flightsim.to/file/820/fix-for-lake-elevation-in-southern-norway 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foxtrotlima Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Det virker lovende - noen som har testet? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. september 2020 Forfatter Del Skrevet 27. september 2020 Ja, det er mye bedre i sør-Norge nå, han har heldigvis planer om å fikse nord-Norge også. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Hvem er det som står bak flightsim.to? Mye bra stoff der. Burde vel satse litt på "Buy me a cup of coffee". Det fortjener de. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Øystein Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Setter skikkelig pris på det bra arbeidet som er gjort. Vippset litt penger via flightsim.to. Lett å gjøre for dem som skulle ønske det. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 22 timer siden, MagTvei skrev: Ja, det er mye bedre i sør-Norge nå, han har heldigvis planer om å fikse nord-Norge også. Den dukket opp nå, og fungerer glimrende 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Hvor langt nordover rekker den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 11 minutter siden, MagTvei skrev: Hvor langt nordover rekker den? Står 75, men jeg tror det skal være 65. Bildet han har lagt ved viser Bodø og sørover. Fungerte veldig bra rundt ENST, så jeg fjernet min egen fix 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 (endret) Ser bra ut opp til Bodø ja, Lofoten ikke bra fortsatt, men dette lover godt! Endret 28. september 2020 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, MagTvei skrev: Ser bra ut opp til Bodø ja, Lofoten ikke bra fortsatt, men dette lover godt! Flyr akkurat Røros - Kjeller, og det ser meget bra ut i innlandet 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2020 Link er brahttps://flightsim.to/download/fix-for-lake-elevation-in-mid-norway/946 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Så en liten "glitch" - og andre må gjerne teste det samme. Fløy inn nordfra over Mjøsa, og inntil ca. 10-15nm før jeg kom til Hamar, så kunne jeg se en haug med topper som etter hvert jevnet seg ut. Dette oppsto bare der, og jeg observerte heller ikke noe ut til sidene av flyet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) Lofoten å nordover, jatakk begge deler. Ser ut til at Røst akkurat kom med utifra kartet. Hatten av for dette. Endret 28. september 2020 av Per-Arne Paulsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2020 55 minutter siden, Per-Arne Paulsen skrev: Lofoten å nordover, jatakk begge deler. Ser ut til at Røst akkurat kom med utifra kartet. Hatten av for dette. Testet og i orden 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Der kom Nord-Norge også, på https://flightsim.to/file/959/fix-for-lake-elevation-in-northern-norway 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Øystein Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Testet Sør-Norge nå ikveld og det er en helt fantastisk add-on. Terrenget ser normalt ut nå 😀. Håper Asobo følger med på arbeidet til henrikx. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Rett og slett helt genialt 🙂 Tok samme turen fra Alta til Kautokeino som jeg klarte å irritere meg grønn over tidligere, og kan opplyse om at jeg ikke så en eneste feil i høyden på innsjøer og vann - elvene er nok dessverre et annet kapittel, men der tror jeg rett og slett bedre høydedata må til for å få til en forbedring. Opplevde imidlertid samme "glitch" som tidligere ved at det blir topper rundt 10-15nm rett forut som forsvinner når man kommer nærmere. Kan dette skyldes at det er satt verdier et eller annet sted for når dette skal bli synlig? Men helt utrolig bra addon - som nok har reddet det meste av flyopplevelsen min i Norge 😄 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 56 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Rett og slett helt genialt 🙂 Tok samme turen fra Alta til Kautokeino som jeg klarte å irritere meg grønn over tidligere, og kan opplyse om at jeg ikke så en eneste feil i høyden på innsjøer og vann - elvene er nok dessverre et annet kapittel, men der tror jeg rett og slett bedre høydedata må til for å få til en forbedring. Opplevde imidlertid samme "glitch" som tidligere ved at det blir topper rundt 10-15nm rett forut som forsvinner når man kommer nærmere. Kan dette skyldes at det er satt verdier et eller annet sted for når dette skal bli synlig? Men helt utrolig bra addon - som nok har reddet det meste av flyopplevelsen min i Norge 😄 Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat. Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert, uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 2 minutter siden, Morten skrev: Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat. Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert, uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang. Der jeg testet (Hamar og Kautokeino) så dukket disse opp rundt 10-15nm foran meg, men forsvant i god tid før det så slik ut som på bildet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 4 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Der jeg testet (Hamar og Kautokeino) så dukket disse opp rundt 10-15nm foran meg, men forsvant i god tid før det så slik ut som på bildet ditt. Ser det samme her, enkelte steder i Sunnmørsalpene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 10 timer siden, MagTvei skrev: Ser det samme her, enkelte steder i Sunnmørsalpene. Anbefalingen fra han som har laget det var en omstart av simmen, så da tester jeg det...i morgen... 🙂 Prøv evt. også å gå ut og inn i simmen (Esc). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 19 minutter siden, Morten skrev: Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat. Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert, uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang. Jeg skal se om jeg kan fikse det, mistenker at det kan ha noe med polygon-prioriteringer som er i konflikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foxtrotlima Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Fått testet litt nå, ENSD-ENOV-ENAL og er mektig imponert! Donasjon på vei 😀 Eneste glitch er som nevnt over spikes i terrenget på avstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 (endret) Virker som det hjalp å sette en z foran filnavnet på de tre filene til henrikx, (f.eks. zhenrikx-southnorwayfix) for å gi dem laveste prioritet, har ikke sett noen spikes etter det her! Eller kan det skyldes omstart av alt? Endret 29. september 2020 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 23 minutter siden, MagTvei skrev: Virker som det hjalp å sette en z foran filnavnet på de tre filene til henrikx, (f.eks. zhenrikx-southnorwayfix) for å gi dem laveste prioritet, har ikke sett noen spikes etter det her! Eller kan det skyldes omstart av alt? Huh? Har filnavnet noe å si? Trodde man kunne ha hva som helst? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 Du har rett, de dukket opp igjen fra Lillehammer og sydover ☹️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Har lest at ting lastes alfabetisk fra community mappa, om dette stemmer eller ei vet jeg ikke. Isåfall betyr det samme prioritet som i x-plane for de som har vert borti det. Skal teste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Hadde samme spøkelser med AS ENVA, så midtnorge fixen er satt på vent her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Øystein Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Betyr det at Sør-Norge fiksen funger fint alene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Samme problem her, dette med Aerosoft`s ENVA instalert. Slettet den og avventer eventuelle endringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.