Gå til innhold

En fin aften på Kjevik


Anbefalte innlegg

Ble så lei av min egen klaging over SDK at jeg fikk det til. Var en klassisk feil som mange tutorials ikke dekker, og som noen vil huske fra tidligere MSFS og scenery, nemlig at det skal være scenery/global/scenery\ og ikke scenery\global\scenery i config pathene. Legg merke til slash og backslash. På tide å ta seg en tur til den flyplassen Ernst nevner og sjekke whiskeyutvalget.

fs01.jpg

  • Like 10
  • Thanks 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Laphroig en stund, men etterhvert døpte jeg den om til "Sjøvann", ramsalt den der. Lagavulin når jeg får tak i, lokalt her går det i Glenlivet. Alle gode årganger, og snappet endel av de nettopp i taxfree'n på Kjevik, som jo og er en brukbar årgang, men ikke så salt som Laphroig😄

PS;

Byttet bilde i første innlegg da jeg har alle modellene inne nå, men ikke peil på hvordan fikse nattlys om dagen da alt er ukjent terreng, så her vil det ta tid ja. Slo og av live AI trafikk og gikk tilbake til sliderne - stor lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bedre ut nå ja, men så er det å vente på eksterne design verktøy, ordner seg nok etterhvert. Når det kommer, kan jeg fikse alt i en smell; afcad, plassering av modeller osv og bare compile. Com - Pile - of - Shit ofte, sånn er designlivet. Har restartet ENLI prosjekt 35 ganger hittil, ENCN 10 ganger.

EDIT: Lagt til nytt bilde. Modellene er nå med PBR texturer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe AoN nei, gjør ikke alt ground arbeid på nytt (kan ikke portes over, spesielt custom merking). Ønsker heller ikke lenger stå for en gigantpakke. Det blir en og en flyplass, med god tid i mellom de, og de jeg selv har lyst til å mekke på. Kommer det payware så er det den jeg går for (med unntak av nettopp ENCN som nå er et læreprosjekt).

PS; Legger til ny screenie:

fs01.jpg.fc7974efdd18b66b0b3738dad31ae2c0.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 14.54, Andrew Thomsen skrev:

Ikke noe AoN nei, gjør ikke alt ground arbeid på nytt (kan ikke portes over, spesielt custom merking). Ønsker heller ikke lenger stå for en gigantpakke. Det blir en og en flyplass, med god tid i mellom de, og de jeg selv har lyst til å mekke på. Kommer det payware så er det den jeg går for (med unntak av nettopp ENCN som nå er et læreprosjekt).

PS; Legger til ny screenie:

fs01.jpg.fc7974efdd18b66b0b3738dad31ae2c0.jpg

Veldig bra!

 

Ang apron lys. Jeg har en smørbrødliste lang som et vondt år, men om du er igang med modeller og lys skal jeg fatte meg i korthet: har du kunnet laget og delt noen natriumlykter samt noen mindre kollisjonslys? Sånn for veier og flyplasser med eldre utstyr, samt høyere radiotårn o.l.. Evt bare noen semi-usynlige objects med rikrig farge og styrke som man kan feste der det passer. Det hadde vært ultragildt med noen felles norske assets. :D 

Endret av WF971 3/4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste; har nå kontroll på all nattbelysning. Jeg ble lurt trill rundt fordi "klokka" i MSFS ikke fungerer korrekt har meg blitt fortalt. Det gjenstår å dempe ned alle feilene som tilhørte FS SP2 som og ble med over til det der oppskrytte P3D greiene, og mange feil gjenstår vel og i de der FS2020 greiene, hele forumet kan vel bekrefte den saken, men OK fremskritt!

fs02.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket heldigvis nok etter 5 uker til sjøs til at jeg fikk det nye tårnet inn. Men så er det dette å lage nye taxiways for å bli kvitt den fæle fuel greia og få parkeringer rett. Er nybegynner mht dette i editoren. Eksperimenterte nettopp med ENLI og fjernet simpelthen alle taxiways. Da forsvant fuel stasjon der og, samt blå kantlys og taxestriper. Og heldigvis ble betongen liggende. ENLI er jo nedlagt, så nix lys der, og stripene er det ikke noe igjen av. Så mulig jeg laster opp ENLI med gmax modeller før ENCN, som krever litt mer tid og en whiskey😇.

20201110130442_1.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er rødmerkingen tilbake for fullt. Den var nesten utvisket da jeg fløy derfra for fire uker siden, men da jeg kom hjem Onsdag var det nymalt, og fargen er akkurat som på bildet. Mange takk til Kjetil Garpestad for den globale rødfargen, blir obligatorisk her i gården. Laster opp en oppdatering om noen dager.

cn01.jpg

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...