Gunnar van der Meeren Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Da - etter 6 år med utvikling, er Milviz sin Kingair 350i endelig sluppet. Alt er simulert i denne modellen. Virkelige piloter og instruktører for Kingair har vært med i hele utviklingsprosessen. Det er i det hele tatt et stort team som står bak denne. Jeg har laget 3 av de 4 teksturene som kommer med denne utgivelsen. Riktignok er teksturene laget for flere år siden, men disse har nå vært gjennom en PBR prosess. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Pent, finnes det Lufttransport texturer også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Utrolig flotte teksturer! Har flydd noen turer med denne maskinen nå, og den er virkelig flott laget. Dessverre litt problemer som må nøstes opp, men det kommer vel en service pack etter hvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 1. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2020 Om ikke servicepakken er kommet, så er den rett rundt hjørnet. Betateamet har fått den allerede. Dette er en kompleks modell, og den fungerer kun med P3D v4.5 og Windows 10. Jeg hadde min Win10 i kompatibilitetsmodus, noe som førte til ekstremt drop i FPS. Etter at jeg slo av denne modusen, flyter den silkemykt. Så er det ikke laget flere teksturer enn de 4 som denne kommer med. Den kommer med et komplekst paintkit, og det går mye tid til å sette sammen teksturene på tradisjonell måte. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 2. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 2. januar 2020 Link til Milvizhttps://milviz.com/flight/products/KA350/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Var litt skeptisk på om jeg skulle kjøpe denne, men jeg angrer ikke et sekund på at jeg endte opp med å gjøre det. Hatt mye gøy med den hittil. Håper det kommer luftambulanse og Bergen Air Transport repaints. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 3. januar 2020 Måtte bare ha den 😜 Har så vidt kommet meg i lufta med den men virker veldig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2020 Med Gunnar som malemester vet vi at modellen ser bra ut, og med MILVIZ som utgiver er forventningene til resten skyhøye . Selv tygger jeg litt på om den passer i min hangar, så det smøres med litt tålmodighet....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 4. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) Brukte King Air mye i FS9 - Aeroworx sin versjon var datidens beste turboprop simulering. Hadde nok kjøpt denne om ikke FS2020 var på trappene. Nå prøver jeg å "bruke" opp samlingen med fly og scenery i Prepar3D - har enda en haug med fly og flyplasser jeg ikke har brukt skikkelig... Endret 4. januar 2020 av Svein-Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2020 Sitat Hadde nok kjøpt denne om ikke FS2020 var på trappene. Ja, det er veldig tydelig at mange har satt seg på gjerdet, og ser med lengsel etter FS2020 .Foreløpig har jeg ikke klatret opp på gjerdet, men merker at investeringslysten til P3D4 er dalende. Riktignok er det et par godbiter av flymodeller som må inn i hangaren, så nå avhenger det bare av hvor lenge vi må vente på FS2020. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 Flotte bilder. Men trass det, sitter nå og på gjerdet, handler kun til Train Sim og avventer alt som har med flysimulator å gjøre, inkludert utvikling fra min side. Ingen vits å kjempe mer om man får landskap som faktisk ligner landskap etterhvert... som jeg lenge har sett i AFS2. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 4. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2020 20 minutter siden, Andrew Thomsen skrev: Flotte bilder. Men trass det, sitter nå og på gjerdet, handler kun til Train Sim og avventer alt som har med flysimulator å gjøre, inkludert utvikling fra min side. Ingen vits å kjempe mer om man får landskap som faktisk ligner landskap etterhvert... som jeg lenge har sett i AFS2. 47 minutter siden, Ernst K.Furuhatt skrev: Ja, det er veldig tydelig at mange har satt seg på gjerdet, og ser med lengsel etter FS2020 .Foreløpig har jeg ikke klatret opp på gjerdet, men merker at investeringslysten til P3D4 er dalende. Riktignok er det et par godbiter av flymodeller som må inn i hangaren, så nå avhenger det bare av hvor lenge vi må vente på FS2020. Man fikk jo en forsmak med AFS 2, og det var vanskelig nok å gå tilbake til Prepar3D etter det. Selv med full pakke ORBX kjenner man igjen teksturene etterhvert . Samme åker og gårdsbruk dukker opp med jevne mellomrom, og da detter man litt ut av boblen - ihvertfall jeg. Men selve grunnmuren i P3D er 3D objekter, og ikke mist AI: Vær, biler, båter, fly osv. som skaper liv i simulatoren. AFS 2 ble litt som å fly over et bilde. Dog blir det spennende å se hvordan Norge blir i den nye simulatoren - Bing sine satellittbilder imponerer ikke. ORBX i P3D ble ikke bra (synes jeg) - og jeg flyr sjelden i Norge - holder meg til ORBX regionene for Nord-Amerika - de virker mye mer realistisk av en eller annen grunn. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) Jeg bruker nu mest tid med AFS 2 og endel av det blir i nedlastede Lofoten som er flott. Det dekker også Narvik, Harstad og Andenes og flyter fint på min gamle pc ☺ Endret 4. januar 2020 av Asbjorn Knutsen 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 4. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2020 10 minutter siden, Asbjorn Knutsen skrev: Jeg bruker nu mest tid med AFS 2 og endel av det blir i nedlastede Lofoten som er flott. Det dekker også Narvik, Harstad og Andenes og flyter fint på min gamle pc ☺ Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) 7 minutter siden, Svein-Frode skrev: Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting? https://flight-sim.org/filebase/index.php?filebase/41-aerofly-fs-2/ Det består av flere pakker, mener det er 11 hvis jeg husker rett. Endret 4. januar 2020 av Asbjorn Knutsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cropduster81 Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Denne ser fantastisk bra ut, men jeg kaster meg ikke på med mindre det er lovnad om en utgave som vil komme til MSFS2020 og kraftig rabatt for å kjøpe begge utgaver. Er lei av å betale for "samme fly" flere ganger. PMGDG 737 har jeg nå kjøpt i totalt 3 versjoner til full pris :). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2020 Noen bilder fra dagens flight ENZV ENML ENZV ENML.mp4 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Flott fly! Liker spesielt at dem har egen motorsimulering av PT6 motoren. Håper denne kommer til FS2020 etterhvert 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 På 4.1.2020 den 17.02, Svein-Frode skrev: Det har jeg ikke prøvd - og siden Andøya er med må det gis en test i løpet av helga! Har du en link til nedlasting? Den beste oversikten over alle freeware til AFS2 jeg har funnet - er denne: https://michael-basler.net/Flight_Simulation/AeroflyFS2_Scenery/AeroflyFS2_Freeware_Scenery.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. januar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2020 Vær så vennelig å hold artikkelene til de relaterte simulatorene i riktig forumdel AFS2 har ikke noe her å gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 11. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2020 Jeg har forsket litt på PBR og prøvd å sette meg inn i hvordan dette er bygget opp. Teksturene mine til Milviz sin King Air 350i er laget tradisjonelt for rundt 3 år siden. Siden har jeg gitt dem fra meg, og de har blitt påført ved hjelp av PBR (Physically Based Rendering). Dette gjør det lettere å behandle ulike typer overflatematerialer. Jeg har savnet litt mer skinn i metalldelene, og jeg har oppjustert teksturene noe. Jeg kan vel forørig si at det er 13 store og komlekse filer som utgjør hovedteksturene til denne modellen. Det tar lang tid å få alt dette til å fungere sammen med mitt aldrende system. I tillegg har jeg fått veldig mye å gjøre etter at jeg gikk inn i lokalpolitikken på heltid. Jeg kan derfor ikke love så mange nye repaints (i alle fall ikke i et kort tidsperspektiv). Her er noen bilder fra litt modifiserte metallteksturer kjørt under litt forskjellige lysforhold (sees kanskje ikke så godt på bildene, men er ganske tydelig i simulatoren). det er bedre reflekser i de ulike materialene. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 12. januar 2020 Del Skrevet 12. januar 2020 Meget bra, Gunnar 🙂 Hvis iver og tid etter å male denne maskinen kommer tilbake, hadde LN-AWD vært ønsket; men LN-KYV får tåle å fly litt ad hoc charter også 🤓 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 1. februar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. februar 2020 Service pakken er kommethttps://milviz.com/forum/viewtopic.php?f=105&t=11651 HF2 beta 1.0.6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 1. februar 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. februar 2020 HF 2 virker lovende ingen feil påtruffet på første flight etter servicepack inn ..:-) Tidligere så fusket autopilot gikk i ukontrollert sving så en måtte hoppe inn å fly manuelt ellers gikk maskinen i spinn motor bare klikket men nå var ingen av de problemene der lenger 😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, Robert Hulthin skrev: HF 2 virker lovende ingen feil påtruffet på første flight etter servicepack inn ..:-) Tidligere så fusket autopilot gikk i ukontrollert sving så en måtte hoppe inn å fly manuelt ellers gikk maskinen i spinn motor bare klikket men nå var ingen av de problemene der lenger 😀 Godt å høre Robert. Dette er en av tingene som har blitt fikset etter møysommelig testing.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. april 2020 Premium Medlem Del Skrevet 9. april 2020 UPDATE: 👍 KA350i Version 1.1 Official RC4 (1.1.1) is now in testing. Hopes are high that this will be the one. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. april 2020 Forfatter Del Skrevet 9. april 2020 Kan ikke tro annet enn at denne er like om hjørnet nå. Den forrige versjonen (RC3) hadde bare ørsmå justeringer. Det har vært jobbet iherdig med å få alt perfekt. Nå skal jeg hente denne, så får vi se.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. april 2020 Premium Medlem Del Skrevet 9. april 2020 Ja heldig du som kan bare hente 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. april 2020 Forfatter Del Skrevet 9. april 2020 Jeg ser at Collin skriver at denne blir siste versjon for testing med mere noe uventet og alvorlig skulle bli oppdaget. Tviler på at testteamet får overraskelser nå. Så den er nok ikke langt unna... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 9. april 2020 Forfatter Del Skrevet 9. april 2020 Da har jeg installert RC4, og det ser nå ut til at det blir denne som dere får... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.