Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Tja hvorfor ikke Per K. Men når vi først er i Bodø så kunne det vært moro og spist noe annet enn Peppes. Ei skikkelig Fesksuppe eller noe kunne frista en innlands gjøk. Men uansett, jeg og kona tar turen opp på tirsdagen og blir ei uke så rop ut hvis noe skjer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Man har jo flymuseet som sagt. Ikke flyrelatert kan Saltstraumen nevnes hvis man håper på fiskelykken, men så skal man gjerne ha bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Flymuseet er spikret, men i og med at madammen skal være med så tenkte jeg mer på noe som ikke er flyrelatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 -Turområdene ved Rønvikfjellet og Hunstad hvis det er slikt man liker. -Kjerringøy med sine kritthvite strender og gammelt handelssted. -Saltstraumen med verdens sterkeste malstrøm og vanvittig gode fiskemuligheter. -Nordlandsbadet med egen spa avdeling (for madammen) -Kald pils med de lokale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. juni 2012 Premium Medlem Del Skrevet 6. juni 2012 Mange gode forslag fra Daniel. Ellers har vi jo spesialdesignede kjøpesenter for medflyvende madammer :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 I motsetning til en del av dem som skal oppover så skal ikke jeg det da, men jeg skal derimot nedover Kommer fredagen og drar etter planen på søndagen etter at showet er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Takker for gode tips, da skal vi vel alltids finne noe å gjøre etter showet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Egil Johnsen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Er enig med Øyvind. Ville ha vært morsomt med nordnorks fisk. Trålet derfor oregano.no, og ble litt skuffet. Mange Pizza, burger og pastapushere. Men noen lyspunkt var det. Bryggerikaia virker som et OK sted, som blant annet har nordnorsk fiskesuppe (se meny som pdf i linken). Men jeg har ingenting imot å møtes på Peppes eller hva det nå enn blir, men det blir etter at jeg har spist. Når det gjelder flymuseet, så kan vi få guidet tur. Guidet tur koster 800,- pr. gruppe. Jeg kan tenke meg at vi kan få god glede av en guidet tur, siden alle har en stor interesse for fly (samme nivå). Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg kan personlig anbefale Orion. Har aldri gått sulten derfra, og de har meget god mat. De serverer Pizza, Biff, Hamburger, Pasta, Kebab, Kylling. Det meste. Bryggerikaia er så vidt jeg har hørt sabla dyrt for middag. Koster 270kroner for Biff og chips f.eks Jeg stemmer personlig for Orion. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 Det blir en liten forsmak på Fredag ikke mat da, :grin: men mange av de som skal fly under airshowet ha trening.Sakset fra ScanAir forumet: Tidene er som følger, men endringer kan skje: 1026 F/A 18c Swiss Airforce 1050 Jas Gripen Swedish Airforce 1110 Patrouille Suisse 1140 SK 105 Austrian Airforce 1215 F/A 18c Finnish Airforce 1245 Frecce Tricolori 1410 F16 Belgian Airforce 1638 Jurgis Kayris SU26 1707 RAF Hawk Blir neppe mye jobbing på meg den dagen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Blæh, jeg lander ikke i Bodø før rundt tre, og da er det bare Jurgis og Hawken igjen. Syns forøvrig det er litt synd at den belgiske F-16 skal fly så tidlig begge dagene, jeg er selvfølgelig på plass når de åpner, men regner med at svært mange ikke kommer før utover dagen, og syns det er synd at de går glipp av dette displayet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2012 På Lørdagskvelden kan man nyte ei utepils eller to og miniflyshow i "midnattsola" Bodø AirShow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg både gleder og gruer meg nå, skal man stole på værmeldingene så langt frem i tid så kan Bodø Airshow bli en kald fornøyelse, med dagtemperaturer under ti grader... Tror jeg skal pakke med meg noen vinterklær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Kristiansen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg trenger heldigvis ikke dra så langt bor 10 minutter unna flyplassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg trenger heldigvis ikke dra så langt bor 10 minutter unna flyplassen Din luring! :grin: Æ har 9! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg skal å spotte i morgen, hvis 25 er i bruk, blir det ved flymuseet. Hvis 07 blir d ved Wideroe. Patrouille suisse, Dc-6 og p-38 kommer i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg skal å spotte i morgen, hvis 25 er i bruk, blir det ved flymuseet. Hvis 07 blir d ved Wideroe. Patrouille suisse, Dc-6 og p-38 kommer i morgen. Pass på forsvarets kameraer! De ser deg og sender MP etter deg.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Simen; Det har blitt sagt at de ikke vil være veldig strenge på fotoforbudet denne uka, og de har jo til og med merket opp steder hvor man kan ta bilder uten problemer. Men, på den andre siden, det er aldri godt å si hva MP finner på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Joa, men da drar jeg bare frem Facebook på mobilen og viser til det Vegard har skrevet Edit: Langstranda er håløs å ta bilder fra Stream er oppe: http://www.ustream.tv/channel/live-atc-bod%C3%B8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Din luring! Æ har 9! Slår dere begge, bor på flyplassen (flystasjonen). Ikke at det alltid er like gøy... Fikk sett og fotografert Patrouille Suisse idag, samt de fire svenske trainere som var innom idag, men de er tatt fra flystasjonen, så ikke så populært å legge ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Til dere som evt skal fly opp med eget fly til Bodø, så er det innført PPR hele denne uken. YXAXXXX GG ENZZXXBN ENBOZTZX 111107 ENBOZTZV (BO0094/12 NOTAMN Q) ENOR/QFAAP/IV/NBO/A/000/999/6716N01422E005 A) ENBO B) 1206111200 C) 1206181200 E) PPR REQUIERED FOR ALL GENERAL AVIATION TFC DUE TO AIRSHOW. CALL BODOE TWR +47 75542950 OBTAINED PPR NUMBER MUST BE FILED IN FPL.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Kristiansen Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Slår dere begge, bor på flyplassen (flystasjonen). Ikke at det alltid er like gøy... Gledesdreper... :pp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Joda, men nærheten hjelper ikke mye når flyshowet holdes på andre siden av stripa, er et stykke rundt nemlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Kristiansen Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 haha, skal vell klare å kjøre de ekstra 2 minuttene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Ser virkelig fram til helgen! Vi blir å fly Værnes Flyklubb sin SAAB Safir oppover, forhåpentligvis på fredag om været blir bra. Retur på søndag, så om dere ser en knallgul Safir med registrering LN-FMU på display, så er det bare å ta kontakt med karen i lys kort lugg som peker og viser.. :grin: Hvis det forøvrig er noen som kunne tenkt seg en liten tur opp i Safiren etter stevnet på lørdag, send meg en PM. Vi deler kostnadene. Begrenset antall plasser, jeg regner med at to turer for holde på à 1 time, altså 4 heldige som kan få bli med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Nais Ivar! Det er meldt bra vær til helgen med opp til 17-18 varmegrader.Ja du hørte riktig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Ivar, og forøvrig alle andre som har fly tilgjengelig til helgen: Mikroflyklubben arrangerer "Midnightsun event" der vi skal fly til Steigen etter stevnet på lørdag. Blir grilling og sosialt samvær der, før retur natt til 17. Sakset fra Salten mikro: Salten mikroflyklubb organiserer flyging fra Bodø til Engeløya i Steigen, for luftfartøyer som vil fly under midnattsolen. Vi flyr til Steigen på lørdagskvelden etter at Bodø air show dag 1 er ferdig. ETD 2000 lokal. Det blir grilling og sosialt samvær på Engeløya før vi flyr tilbake til Bodø under midnattsolen natt til 17. juni. Kart og bilder av stripa på Engeløya finnes her. Ser nå at over 30 fly har meldt seg på turen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Da har Italienske Frecce Tricolori landet med stil! Ankom i tett lowpass formasjon,noen runder over byen.Right downwind leg rwy 25, her hang de som ei perle på ei snor før de "brake off" for landing! Imponerende skue.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Ser på Facebook at de sveitsiske Hornetene har ankommet Bodø også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Johan, stilig! Desverre er ikke banen på Engleøya godt egnet for Safir flygning da vi holder oss på asfalt med denne flymaskinen, men takk for tipset! Blir nok en lokaltur rundt Bodø/Fauske* tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.