Gå til innhold

To typer simmere


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Hei folkens. I fare for å generalisere for mye har jeg likevel lagt merke til et grovskille mellom simmere: De som er opptatt av systemsimulering og 3d cockpit, og de som er opptatt av flyets ytre. Antar at disse flyr en del med ekstern view.

 

Hvilken gruppe faller du inn i?

 

Personlig er jeg veldig opptatt av 3d cockpit og systemsimulering, men det er kjekt at flyets ytre ser og oppfører seg bra. Jeg flyr sjeldent i ekstern view.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

System simulering med masse eyecandy i 3D cockpit. Alt som heter Payware som ikke er fullstendig simulert provoserer meg noe inni granskauen.

 

Flyplassen, bakketeksturer, skyer, vann, mesh osv osv SKAL være heeeelt opp mot det du ser i virkeligheten ellers blir det ikke no særlig glede med simmen.

 

Det skal være så opp mot realiteten som overhodet mulig å få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyplassen, bakketeksturer, skyer, vann, mesh osv osv SKAL være heeeelt opp mot det du ser i virkeligheten ellers blir det ikke no særlig glede med simmen.

 

Det skal være så opp mot realiteten som overhodet mulig å få det..

 

 

Heller veldig mot det, men frister og sette en tredje kategori inn her, nemlig oss som sitter og klør oss i holdet og tweaker for å få best mulig flyt. Altså tweaker mer enn man flyr :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både pose og sekk er vel forsåvidt det optimale. :cool:

 

Flyr selv aldri med utvendig view og kan godt finne på å fly default livery. Så da er det vel dermed ganske klart hva jeg prioriterer av de to. Men samtidig syns jeg det kan være gøy å se replay feks av en landing/take off, og da skader det ikke om flyet også har et pent naturlig ytre.

 

Det er jo en ganske smal nisje vi alle er med om, men samtidig tror jeg det er veldig mange nyanser og forskjellige betraktninger rundt realisme/ hva som er realistisk, og hva som er viktig. Selv er jeg veldig opptatt av realisme på en del områder, bla stort sett alt som handler om å fly flyet, mens jeg er nokså likegyldig på en del andre områder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns begge deler er viktig, derfor er det heller få fly i FS som jeg syns er virkelig gode. Enten er den eksterne modellen feil, eller så er ikke alt simulert slik det burde være. Det er også en av grunnen til at jeg ikke er noe særlig glad i kampfly i FS, det er rett og slett altfor lite som er simulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller mest mot å få naturen og omgivelsene så rett som mulig! :) Glad i systemer, men krenger kanskje mest mot VFR i fine scenery fremfor 5 timer lang tur med 4,5 timer over skyene! :)

 

@Tom: Aldri lei av FS :grin:

 

@Magnus: Jeg tror også jeg hører til en gruppe som liker FPS! Vi liker alle FPS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer opptatt av realistisk simulering fremfor realistisk grafikk. Cockpiten må være veldig bra å se på da, ellers blir det ikke noe gøy.

 

Enig med Mads, man kan vel aldri gå lei av FS? :grin: Det selvfølgelig ikke like gøy som det var i 2005, men det er fortsatt spennende for meg å å fly 737en med realistiske prosedyrer, fra Norge til europa og prate med ATCer fra forskjellige deler av verden :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals
System simulering med masse eyecandy i 3D cockpit. Alt som heter Payware som ikke er fullstendig simulert provoserer meg noe inni granskauen.

 

Flyplassen, bakketeksturer, skyer, vann, mesh osv osv SKAL være heeeelt opp mot det du ser i virkeligheten ellers blir det ikke no særlig glede med simmen.

 

Det skal være så opp mot realiteten som overhodet mulig å få det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysene på flyplassen i mørket. Gatene. Generelt viktig at flyplassene er realistiske. Viktig med sånne detaljer som at det står SAS, Norwegian og Widerøe rundt omkring i Norge, mens i Bangkok finner vi Thai og større selskaper. Altså at det ikke står plassert Widerøe-fly på flyplassen i New York :grin:

Viktig at lydene på flyet faktisk ligner. At man kan kjenne flyatmonsfæren når man drar på jumbojeten bortover Kastrup en sen vinterkveld i mørket. Når to subhøyttalere pluss en haug med andre høytalere gjør jobben sin med lyden på full guffe :)

 

Det er vel selve flyopplevelsen som gjør meg så interessert i dette. Det spiller ingen rolle om jeg styrer speedbrake med knapper på yoke, selv om det egentlig ikke er sånn det er på ordentlig :P

 

Når det kommer til scenery så elsker jeg fotoscenery, men det er generelt ikke så farlig. Bare man ikke har ørkenlandskap i Norge! På en annen side så er det jo fantastisk vakkert å vende flyet over Oslo på final approach til Gardermoen en sen høstkveld. Å se lysene fra byen. Det synes jeg er vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså fersk på FSX, (det går mest i modellfly), men må si jeg liker både realismen med å slå på ting før start etc, samt ett fint scenery å se på når jeg cruiser i 3500 fot med Baron B5 :)

 

Bare synd jeg må slite med en 2 år gammel laptop, så jeg kan ikke skru opp kvaliteten noe særlig.... :(

 

Men artig læll!!! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...