Gå til innhold

Beste Flyselskap


Thomas Vatne

Anbefalte innlegg

Hvilket flyselskap synnes dere er det beste? Etter erfaring?

 

Min favoritt er Singapore Airlines, helt klart, når man flyr til Singapore så er det ingenting som kan sammenliknes. Egen skjerm, og hyggelig service. Hva mer kan spørre om. Selvfølgelig også god mat.

 

Det garantert verste jeg har vært på, på min reise til Singapore er Lufthansa. Eller Luftwaffe om du vil. "Flyvertinnene" er solariumsbrune femenine menn som minner en om Modern Talking. De er utrolig sure, det er ikke lovt til å spørre de om noe, og visst de først sier ja, får du aldri det du spør om. Det kan ta flere timer før de kommer på hva du spørte om. Lufthansa har også de trangeste setene, og TV'er som aldri virker.

 

På andre plass kommer Thai airways, og tredje kommer KLM. Dette gjelder da fra og til Singapore for min del.

 

Det beste lokalt er Maersk, bare pågrunn av bollene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore Airlines ja. Noe av det bedre.

 

Air Canada er absolutt bånn. Etter 3 flighter London-St.Johns er erfaringen dårlig. For lite mat til de bakerste i flyet. En gammel flyvertinne hadde for vondt i armene til å hjelpe en dame med baggen. Underbemannet.

Lite til hjelp i en nødsituasjon.

Ellers er vel lavpriser skyld i dårlig service. Noe må spares inn på.

Nå skal jeg forøvrig fly Varig fra London-Rio igjen. Chicken eller gyselig grønn pasta blir servert der.

Men - hva kan en vente til 55oo kr. tur/retur?

Ø.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm jaja

 

alle har sin mening hehe.

 

SAS gjør jobben sin bra, samme med Braathens.

 

Ang BA så synes jeg de er bedre på korte ruter enn sine langdistanse ruter.

 

AF er greit det og, men i fjor sommer da jeg dro til St.Maarten ble besetningen liksom bare borte på turen over atlanteren, vi måtte hente vann osv selv.

 

Når det gjelder charter så synes jeg faktisk ikke My Travel er så ille jeg, maten har vært bra de gangene jeg har flydd og besetningen har vært i godt humør.

 

Novair, nja tre timer forsinket fra ENGM da jeg fløy med de, løpet av den tiden fikk vi BARE juice, men ellers en grei tur med ok service der og.

 

Når Color Air var på vingene så ble jeg ikke veldig overrasket over det de drev med, maten ble kasta på bordet og grinete besetning.

 

alt i alt synes jeg SAS/Braathens noe av det bedre, og for charter så er ikke MYT ille !

 

[ 14.11.2002, 11:20: Endret av: Stian Svensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Haavard D. Solberg:

KLM

HVA?? "[stort

Det kan du vel virkelig ikke mene? "[Rullende

 

Etter min mening så er det nok Korean Airlines KAL som er det beste, veldig god service på både korte og lange turer!

Det var en gang vi skulle fly hjem(Seoul-Heathrow-Oslo) og der hadde vi glemt å forsikre plassene våre 5 dager i forveien, så vi fikk ikke komme med på den turen, men i staden ga de oss Buissnes class(B747) Seoul-Paris-Oslo!

 

Ikke værst! "[blink]"

 

[ 14.11.2002, 14:42: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Singapore Airlines.

 

Å dømme et selskap ut i fra en enkelt episode synes

jeg er feil. Skyld i ulykken i Taipei var nok snarere

slett flyplass administrasjon og dårlig vær.

Man lar ikke lysene sto på når rullebanen er stengt. At

en av de verste tyfonene det året kom over Taiwan gjorde

ikke situasjonen bedre. Å sette spørsmålstegn til

sikkerhetskulturen i SIA ut i fra dette som ellers ikke har hatt særlig andre alvorlige ulykker er nok litt for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På langdistance har jeg kun prøvet United, KLM, China Southern, og Singapore airlines. På kordistance er jeg nærmest ligeglad. "[smil]"

 

United er OK, Amsterdam - Washington beflyves med 777 hvor man har egen LCD skærm, så det er ikke så galt igen. Men når man så skifter til indenrigs i USA (San Fransico eller Portland for mit vedkommende) så går den da helt galt for dem. Man skal betale $5 bare for at se filmen.

 

China Southern (Amsterdam - Beijing) er stort set som United på udenrigs med venligere personale (man kan jo ligeså godt nyde at man er udsat for de Kinesiske propagande kanoner).

 

KLM er da de bedste i denne verden - altså de bedste til at stoppe flest mulig ind i så gamle fly som overhovedet muligt. En ren rædsel, som jeg desværre har måttet gå igennem 3 gange i år (Amsterdam - San Fransisco). Når det går rigtig godt for dem kan de ikke engang få video maskinen til at virke, men sidder man på vinduespladsen er det jo egentlig ligemeget da man kun kan se 3/4 af skærmen. "[sur]"

 

Og så er der Singapore Airlines (Amsterdam - Chicago) - tjaa. Hvad kan man sige... 25 film on demand, en stor stak CD'er on demand, Nintento Gameboy spil, multiplayer spil, ordentlig benplads, perfekt service (OK, det hjalp at flyet kun var 1/2 fuldt) - affald blev samlet ind øjeblikkeligt, de udleverer en menu der forsøgte at få flymaden til at være interessant (ja, latterligt, men det får det hele til at virke som om de ønsker at yde en service). Og så kostede det næsten 30% af hvad KLM forlangte, uden ekstra beløb fordi der ikke var en weekend involveret (Tirsdag -> Lørdag).

 

Der er kun ét problem med Singapore Airlines - Nu ved jeg hvor forfærdeligt det er at flyve med KLM, så nu vil jeg rigtig hade den næste tur til San Fransico! "[sur]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd til Hellas i mange år. Kan ikke si at de gode selskapene skiller seg så mye fra hverandre. I år skal vi fly KLM. Min første fly tur gikk ifra Kastrup ti Athen med Syrian Arab Airlines (737), året etter fløy vi Iraq Airways (727), Alia Jordanien Airlines (Lockhead 1011?) Dette selskapet mener jeg å huske at var bra. Så blir det litt dårligere igjen Balkan Airways (tupolev ca samme utseende som 727) Aeroflot (Tupolev) Interflug (Tupolev) Olympic Airways (737-200 i 1987, fløy nok samme 737-200 i 2001) SAS (Airbus?) Braathens (737) Premier (Airbus A-319/20 fikk snakke med pilot, siden jeg lurte på om de hadde fått høre årsaken til at flyet fra Gulf Air styrtet A-319/20) Swiss (Airbus 319/20 og 757) De som fremstår som best for meg er Swiss, Sas, Braathens og Premier. "" Ok er Olympic og Alia (Fløy Alia i 83 og 84 de har vel forfalt litt) Resten trenger jeg vel ikke si noe om ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med:

 

-Braathens

-SAS(likte ikke det tullet med bag'en i København og oppfølgningen senere ,men men...)

-KLM (tja... maten var ikke den beste ,men servicen var bra)

-LOT (deilig mat og mye benplass)

-Norwegian (hmmm > flyvertinnger ? "" )

-American Airlines (Servicen var OK)

-Quantas (Hyggelige flyvertinnger)

-British Airways (Greie folk)

 

....

 

Anbefaler ikke:

-Al Italia (gamle fly og uhyggelig besetning)

-Northwest (ehh...)

-Aeroflot (elendig mat og flyvertinner som knapt kan snakke engelsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt fornøyd med SAS... Bra mat, bra service, og fine fly over dammen =)

Premiair er jeg også fornøyd med... Kabin mannskapet ser sure ut og jeg er ikke fornæyd med de.. Pilotene er hyggelige =)

Southwest er veldig enkelt og greit! Hyggelige flyvertinner! Pilotene er også veldig greie =)

Alaska er også veldig enkelt, men service er på topp og de er veldig hyggelige.

KLM var jeg fornøyd med... Gode service, hyggelige flyvertinner og OK mat!

 

JAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre beste må jeg nok si er: 1. SAS = god service, fine og romslige fly, hyggelige crew men maten er til å diskutere...

2. Qantas = toppen på inneriksreiser men beiplassen var litt for liten (BA 147 tror jeg)

3. Ansett = hyggelige flyvertinner, god plass og maten var faktisk helt grei for å være "turistkasse"...

 

Det værste flyselskapet jeg har flyd med er Iberia. Elendigt og gammalt fly 727.200, trankt og støvete og vi vikk bare noen sjokoladekjeks på hele turen...

 

Mhv Fredrik ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thai Airways er noe av det beste jeg har reist med.KLM er bra de også.Samt China Airlines. Har reist 3-4 ganger i året

til Østen de siste 17 år så jeg har endel timer i 747en ja.

Lufthansa er vel det dårligste synes jeg. Reiste endel med Aeroflot på 80 tallet,det var den tiden jeg hadde nerver av stål """" Hadde en hyggelig overaskelse i september i fjor, Tok Airbus 340 (SAS) fra Bangkok til København. Virkelig et fint fly,god komfort.Servicen var heller ikke så verst.Dette liker vel Helge å høre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...