Tom Knudsen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Skal konkurrere mot Boeing og Airbus http://www.dinside.no/856356/asia-vil-utfordre-boeing-og-airbus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Dette kan jo bli interessant å følge med på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 De lager biler også. Bla den første SUV noensinne som fikk 0 poeng i test. Jeg tror jeg holder meg unna Made In China airliners. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Mulig de kan lage fly. Men de må hente disginet ifra MCDonnals, Boeing og Emberea. Man kan vel kalle dette piratkopier av alt eksisterende fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kina har jo laget kampfly i en årrekke, så litt peiling har de nok, men vi får vel bare vente og se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Må si den Embraer'n ser lekker ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brage Ringheim Dybdahl Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Har ikkje mange av kampflya kinesarane har laga nærmast vore piratkopiar av andre kampfly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Mitsubishi har jo fått det til før da.... :grin: [video:youtube]fbH6e1cPVkI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 De lager jo biler allerede, og de er ikke kjent for akkurat å levere noe overbevisende resultat i testene de gjennomgår. Så nei, tror jeg holder meg til Boeing og Airbus. Det eneste kineserne har klart hittil er å lage kopier, og nei jeg kan ikke si at de gjør det på noen spesielt imponerende måte. Akkurat når jeg skal i lufta eller på landeveien så føler jeg for å holde meg unna Made in China produkter.... Og bare for å nevne det så må jeg si at jeg undres over hvordan det vil gå med Volvo framover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Hehe, lurer på hvor mange deler i de pcene dere trykker på som er laget i kina. Min er hvertfall "designet i California" mens den er "monternt i Kina".. Har troen på at Kina kan få det til jeg. Driter vel i om designet ligner andre fly. Når begynnte flyselskap å velge fly utifra design? Så lenge flyet er konkurransedyktig så betyr det vel ingenting? Dog tror jeg ikke vi kommer til å se noe kinesiske fly i europeisk luftrom på en stund. Hadde jeg hatt sjansen, hadde jeg tatt en tur med C919 eller ARJ21. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Mitsubishi har jo fått det til før da....Mitsubishi er japansk, derfor har de fått/får de det til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Elverum Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Kina var det tredje landet som sendte folk ut i verdensrommet, med egen teknologi. I motsetning til mange andre land har de faktisk et aktivt romprogram. At de samarbeider med andre land for å lage "egne" eller lisensproduserte fly er helt normalt. Med 1,3 milliarder hoder, har de nok å ta av. Hvis ikke så henter de inn andre med store hoder og hvite frakker, slik USA og Russland gjorde etter andre verdenskrig. Hvis de bestemmer seg for å konkurrere mot Boeing og Airbus, gjør de det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 De har kjøpt Volvo uten at det ser ut til å ha hjulpet: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10011756 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 RC helikoptre fra Kina har så historisk dårlig kvalitetssjekk, at brukeren *må* gå over alle detaljer med skrutrekker, etc. Og er man heldig, får man noen flytimer til slutt...før div. plastdeler bryter sammen. Ser ut som de har funnet opp en plast som er ekstra sprø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Småflaut at bilder som lages den dag i dag gjør det dårligere enn min Mercedes fra -97! Og det er helt tydelig at de ikka har lært noe av volvo, blir jo spennende å se framover da hvordan det går med Volvo når det kommer til trafikksikkerhet. Husker at jeg en gang kjøpte et sli RC-fly som var laget i Kina, og gjett hva, ingenting på det fordømrade flyet passet eller fungerte sammen! Ei heller var det mulig å styre flyet no særlig, så akkurat flyegenskaper har de allerede bevist at ikke er deres sterke side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Siden Kina lager bl.a rc fly/helikopter av dårlig kvalitet, så blir den ekte varen også dårlig kvalitet? Grunnen til at Kina varer ofte er dårlig er at 3. og 4. part vil ha det billigst mulig, og da får man det man kjøper. Vil du ha kvalitet - ja da velger du noe dyrere. Men siden disse kinesiske flyene ikke er produserte ennå, så kan man ikke si at de blir dårlige. Og jeg tviler på at det er porøs hardplast disse flyene kommer til å bli laget av. Jeg har faktisk troen på at dette kan bli bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Grunnen til at Kina varer ofte er dårlig er at 3. og 4. part vil ha det billigst mulig, og da får man det man kjøper. Vil du ha kvalitet - ja da velger du noe dyrere. Så du mener at flyselskapene ikke vil ha flyene så billig som mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ingen ting nytt dette. Kinesere produserer akkurat det du ber om. Vil du ha billig dritt så får du det. Vil du ha topp kvalitet så får du det også. Hvis noen tror at Kina er et teknologisk u-land bør de nokk åpne øynene. Se her http://www.atimes.com/atimes/China/FI03Ad05.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Nei, men de vil ikke ha de så billige at kvaliteten reflekterer prisen. Og jeg å tro at Kina vil markedsføre flyene på så måte at de blir fremstilt, eller er av dårlig kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Mitsubishi har jo fått det til før da.... Mitsubishi er jo også leverandør av vesentlige deler av Boeing 787. Blandt annet den 30 meter lange wing-box'en i komposittmaterialer, som kanskje kan sies å være flyets viktigste strukturelle del. Ellers er jeg enig med Tor, ting fra Kina kan være så mangt, og mer en bare billig jalla man lett forbinder dem med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Egil Johnsen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Det flyet som kina skal lage heter COMAC C919, og skal konkurrere med B737 og A320 familien. Jeg tror at kineserne vil kunne konkurrere med vestlige flyprodusenter. Husk at Japan på 70-tallet laget dårlige kopier av middelmådige Europeiske biler. I dag er de fult på høyde med det beste bilene som Europa lager. Link med bilde og videosnutt av C919. Etter min mening så kan vesten bli overkjørt av Kina hvis vi ikke satser mer på realfag på alle nivå i utdanningen. Dette gjelder også Norge. Mvh Egil Johnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Med mindre Kineserne gjør ting veldig annerledes med deres kommersielle flyindustri vil C919 neppe utgjøre en trussel for Boeing og Airbus. De vil i alle fall ikke kapre mange kunder i den vestlige verden. Om en ser på ARJ21 (som COMAC har i flight testing nå) så ser en hvor tydelig stor forskjell det er mellom å lage komponenter (som Kina i stor grad gjør i dag) og det å integrere alt dette til et produkt. COMAC har også liten erfaring med design av vitale deler på maskiner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.