per berge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Du skal slettes ikke se bort fra det. NAX har vel etter hva jeg har skjønt hatt sukses med Dubai ruta og det er nok mange av de reisende på den flighten som også frekventerer Oslo-Islamabad. Forøvrig så regner jeg med att Kjosern vet bedre enn noen her på forumet hvor han bør fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Er så glad jeg valgte å kjøpe aksjer i Norwegian jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ja de har nok vokst sakte men sikkert tenker jeg. Skulle ikke vært noen dumming du veit du Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det spørs om han kjøpte på 150 kr eller på det laveste. 787 Grounded Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Kjedelig for Boeing og 787-kundene, lurer på hvor mye mer trøbbel de vil komme over. Dog greit å få en liten update på hva alle testflyene driver med for tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 http://www.hangar.no/permalink/49124.html 787 måtte nødlande i texas pga. kraftig røyk ombord EDIT: (text på norsk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 ... Se Aslaks post, to poster over din... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Helt riktig Aslak. Norwegian eier ikke et eneste fly. Og har heller ikke planer om å kjøpe noe som helst. Da måtte nok aksjonærene, eierne, spytta inn noen mil. der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Helt riktig Aslak. Norwegian eier ikke et eneste fly. Og har heller ikke planer om å kjøpe noe som helst. Da måtte nok aksjonærene, eierne, spytta inn noen mil. der også. Norwegian eier jo; LN-DYD, LN-DYE, LN-DYA, LN-DYB, LN-DYC, LN-DYH, LN-DYI, LN-KHA, LN-KHB, LN-KHC og LN-KKX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Helt feil. LN-DYA DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39162 LN-DYB DY1 Leasing LLC Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39163 LN-DYC DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39164 LN-DYD DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39002 LN-DYE DY1 Leasing LLC Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 39003 LN-DYH Banc of America Leasing Ireland Co. Limited Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 40865 LN-DYI Banc of America Leasing Ireland Co. Limited Norwegian Air Shuttle ASA Boeing Commercial Airplane Group 737-8JP 40866 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Ok, da tar jeg feil, men har jo lest mange steder at DY-serien eies av Norwegian. :confused: Hva med -KKX -KHA -KHB -KHC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Rett skal jo være rett, så sånn sett forstår jeg diskusjonen, men til syvende og sist er det vel egentlig ikke så veldig interessant å se på finansieringsform isolert sett. Eller er det det, jeg bare spør? Hvis det var for å linke opp mot lønnsomhet kunne jeg skjønt det, men slik jeg har forstått den økonomiske situasjonen virker det bare rart å ha en holdning som er "pshh, Norvegian eier ikke en gang flyene sine, da måtte investorene spyttet i betydelige midler der også". For meg høres det da ut som Norwegian burde fortsette å lease fly, eller mener dere at de ville gjort det enda mye bedre hvis de eide dem selv, og at det er enda mer uforståelig at SAS ikke går bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Det har kanskje blitt noe misforståelse på eie og leie av fly ut av det som har stått tidligere i media. Men det spiller vel faktisk liten rolle om Norwegian leier eller eier egne fly. Med den suksessen Norwegian har og har hatt, så gjør dem tross alt riktige handlinger både å posisjonere seg i markedet og lønnsomhet. - Det som er viktig for oss å få frem er at det er bedre å eie fly enn å leie, sier Skånvik til E24. http://e24.no/boers-og-finans/article3738226.ece Vi har ulike finansieringsalternativer, deriblant US ex-im finansiering på 85 % av listepris. http://www.boarding.no/art.asp?id=27939 Norwegian hentet første selveide fly hjem http://www.boarding.no/art.asp?id=37892 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 står på Wikipeida at de har 12 eiet fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Ja de eier iallefall 5 av classicene, det er vel dem som har montert winglets de eier selv mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kan tilføye at LN-DYI og LN-DYH er leaset. Dette ble endret kun dager før levering av disse flyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brage Ringheim Dybdahl Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Eg er ganske sikker på at Norwegian eig DY-serien... Evt bortsett frå LN-DYI og LN-DYH. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Ganske sikker på at de eier alle flyene sine, og samt at de egentlig maler de røde i tuppen for og hindre at vi skal se at det er gull de er bygd av, spesialbygd for de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hehe, gull ja, da faller jo miljøvennligheten deres i fisk, mtp hvor tungt gull er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.