Gå til innhold

Hvem er seriøs om å bli en virkelig pilot??


Nicolai Meservy

Anbefalte innlegg

Heihei..

 

Jeg spinker og sparer for harde livet..

 

Skal ta helikopter utdannelse hos Helicopter Adventures i Florida så snart pengene er på plass.. "[smil]" (Joda, JAR godkjent er den..)

 

Blir vel CPL-A +++ med tid og stunder også.

 

Jeg for min del satser på å fly i USA, Canada og områdene rundt før jeg evt. prøver å få jobb i Norge.

 

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vurderar å ta anten CPL-A eller CPL-H utdanning. Men eg veit ikkje heilt kor. NAC er ein mulighet, men de fins jo også andreflyskoler i Noreg. Mogleg at eg hamnari USA og. Det vil tida vise. Men drømmen er å "fly for living".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Nicolai Meservy:

.......virkelig pilot for et virkelig flyselskap (og som har utdannelsen for det)??

Hm, hva mener du med "har utdannelse for det"? Hvem som helst uansett om man har tatt allmenn eller helse og sosial på videregående kan ta flygerutdannelse.

 

[ 20-08-2002, 14:47: Endret av: Kenneth Lima ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Nicolai Meservy:

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Martinsen:

quote:

(jeg tror det finnes noen som simmer bare for gøyheten sin skyld )

 


Hva er galt med det?
"[blink]"
Jeg har ikke sagt at det er galt det... ikke legg ord i munnen min...

Hvis det ikke er galt evt "galt" hvorfor sa du det du sa da? Må jo utdype den uttalesen din litt mere, siden det blir stilt spørsmål til den "[smil]"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Olafsen:

Heihei..

 

Skal ta helikopter utdannelse hos
i Florida så snart pengene er på plass..
"[smil]"
(Joda, JAR godkjent er den..)

 

Jeg for min del satser på å fly i USA, Canada og områdene rundt før jeg evt. prøver å få jobb i Norge.

 

Mvh,

Thomas

Da er vi 2 her og!

Skal jammen meg prøve å komme meg dit, spinke og spare.

Men nå skal jeg jobbe 1 år til, så militæret, så skal jeg se om jeg kanskje skal til USA "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede reiser over til NAIA førstkommende sommer eller sommeren 2004, har vært på opptaksprøver så det er i orden, nå er det stort sett finansieringen det står på.

Holder på med PPL nå, snart solo klar, så jeg håper jeg kan sitte med 150-200 timer når jeg reiser over.

 

Ønsker alle lykke til med fly utdannelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da jeg meldte meg inn i dette forumet, hadde jeg, som mange andre her, en drøm om å bli trafikkflyger.

To år senere sitter jeg her ved NAIA og er snart ferdig med PPL etter 1 og 1/2 måned... "[smil]"

 

FS.no har bare forsterket ønsket om å realisere drømmen, og lærte masse nytt gjennom forumet og i FS2k2, som jeg nå overfører til real life...

 

Ser det er mange her som tenker seg over hit...

Utrolig morsomt, selv om det er mye jobbing, hvis man skal bli ferdig på 6 mnnd.

 

Thomas: Når i september kommer du? Hvis du ikke har noe mot at jeg spør; hvorfor? No offence!

 

Mvh

Morten

Student Pilot, NAIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal først prøve meg i luftforsvaret, hvis det ikke går så blir det enten NAC eller NAIA. Har hørt at på NAIA så får man nesten dobbelt så mye flytid som på NAC for mindre penger!!! Stemmer dette??

 

Drømmen er jo å tjene penger på å fly!! Men har og en liten ide i hodet om å bli bush-flyger for Mission Aviation Fellowship en eller annen plass i huttiheiti.. det finnes steder der fly er en stor nødvendighet, ikke bare en sinnsykt bra måte å reise/transportere ting på! "[blink]"

 

Lykke til alle sammen!

Og, vil dere vite hvorfor fuglene synger, så ta et seilflykurs!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Per Magnus Østhus:

Har hørt at på NAIA så får man nesten dobbelt så mye flytid som på NAC for mindre penger!!! Stemmer dette??

seilflykurs!!!

Etter utdannelsen på NAIA 6-8mnd, så kan du få jobb på NAIA som CFI i 16-18mnd.. Så du kan gå ut med ca. 1500hrs fra NAIA.. NAC er vel bare 250 el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...