Otto A. Haaland Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=579563 Woopsie..Hørtes jo nesten ut som noe jeg kunne funnet på å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har ikke disse gjort noe sånt på Gardermoen før også? Det er rart de klarer og gjøre dette egentlig, ta av fra taxebanen.. det syntes jeg er litt rart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 ... å herre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ja russere og fly er ganske farlig blanding. Herregud at det er mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Herregud, full på vodka hele gjengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_Iveland Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kom til å tenke på hva som kunne skjedd hvis det kom et annet fly taxende i mot! :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Andreas: KABOOOOMMM! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er det MUUULIG? Dette kunne jo ha blitt en katastrofe!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Alkoflot har vært på vingene igjen ja,,,, :grin: Men når det er sagt så skjedde det jo ei lignende episode i Atlanta for ikke lenge sida, bare med motsatt "destinasjon" da de LANDA på taxiway. Mener det var AirMexico om jeg ikke tar helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er det mulig??? Utrolig hva de "beste" Airbus pilotene i Aeroflot får til :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Taxebaner og rullebaner er ikke like nei. Han hadde fått go, for og ta av, men svingte feil retning enn rullebanen var, han burde sett det ja, for rullebaner og taxebaner er ikke like.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er nok sånn som med mange andre hendelser, nemlig at de ikke ville innrømme feilen før den ble oppdaget, og fortsatte som om ingenting hadde skjedd. Har nok med russernes stolthet og gjøre, sånn som så mye annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Taxiways har heltrukken centerlinje og RWY har oppdelt centerlinje. Likheten er imidlertid at vi har gul farge både for RWY og TWY centerline i Norge. I andre land er det stort sett hvit markering på RWY. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Runway er vel mye bredere enn en taksebane å da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Sånn jeg drev med i starten av min FS-start Men de burde vel se på FMC at de ikke er på RWY? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Trodde real piloter brukte ground charts allefall.Når de tar av fra en Taxibane.N tilfellet her ser det ut som,så vet de pokker ikke hvor de er hen...Skikkelig ille dette spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er det mulig? Holdt på å dette av stolen når jeg leste dette på VG. Bra gjort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Som sagt på scanair forumet. Vil tro det var noe slikt som skjedde: Fikk takeoffclearence før de nådde A2 som de kanskje ville ta av fra, svingte inn mot høyre hvor A2-skiltet pekte og gjorde neste høyresving litt for tidlig: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Slikt skjer ifrå tid til annan. Diverre. Men å kalle flygarane for alkisar og anna, det blir litt for ekstremt. Dei gjorde ein tabbe. Pilotar er menneske dei også. Du kan jo spørja ein pilot om han aldri har gjort ein feil under ein flight. Dersom piloten seier nei, lyg han. Alle har gjort ein feil. Det er berre at enkelte er uheldige og gjer ein litt meir dramatisk feil enn andre. Det kan vere litt vrient å sj forskjell på taksebane og rullebane til tider når det er snødekt og slike ting. Ikkje alltid markeringane syner seg så godt igjennom snøen. Eg har sjølve nesten gjort samme tabben å ta av ifrå taksebane. Heldigvis hadde eg ein våken copilot som gjorde meg oppmerksom på dete like før eg satte TO power. Men hadde ikkje han sagt noko, hadde eg i allefall starta avgangen. Om eg hadde oppdaga det og avbrote eller ei, det vågar eg ikkje spekulere i. Om eg ikkje hugsar feil, så har SAS landa på taksebana i Bodø minst ein gang. Så då er vel SAS eit alkoholisert selskap dei og?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Tror også at folk skal roe seg ned ett par hakk her! Norske verdensmestere har også gjort slike tabber flere ganger... Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det er ikke så mange ukene siden KLM gjorde det samme på sin hjemmebase, Amsterdam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jepp, og for å fylle på med stereotypene vet jo alle hva man er kjent for i Amsterdam slik russerne er kjent for sin vodka... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Dette har vel skjedd før på Gardermoen mener jeg å huske...Joda, pegasus gjorde vel en feil de en gang.. de gassa på for og lette fra taxebanen, men bremsa ned igjen da de ble stoppet av tårnet eller noe tror jeg.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=124818 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Uff da, ikke bra... Det skjer jo "støtt og stadig", men enkelte flyplasser har såvidt jeg har fått med meg vært mer utsatt enn andre. Noen som vet hva slags sikt-forhold det var da dette skjedde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bor like ved Gardermoen, og det var godt med sikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 pegasus gjorde vel en feil de en gang Problem, hvis KLM og Aeroflot (og SAS) har vært fulle. Pegasus da? 99% av Tyrkia er jo muslimer. Og de drikker jo som kjent ikke. Har de vært fulle på te de da? Som Torstein sier, så blir det tull og si at det har vært alkohol inni bildet. Javell, så var det ett Russisk flyselskap, og ja. Russland er kjent for og være sterkt alkoholiserte. Men har en Russisk pilot råd til og drikke seg snørrings i Norge? Neppe. Hadde en drita pilot i det hele tatt kommet seg ut fra gaten? Hvis han i det hele tatt hadde greid og kommet seg til flyet. Sure greier :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Med norske priser så er det vel ingen i flybransjen som har råd til å drikke i Norge. Og i alle fall ikke med Gardermoen-priser! Rabatt eller ikke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Havnø Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 regner med der er en viss §4 for fly som der er i vegtrafikk loven ;P aktpågivende å varsom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 ja det var ikke lenge siden en Turkish Airlines maskin var på vei med TO trust, en dame faktisk. Men de klarte og avbryte takeoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.