Gå til innhold

Passasjerfly tok av fra taksebanen på Gardermoen


Otto A. Haaland

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Slikt skjer ifrå tid til annan. Diverre. Men å kalle flygarane for alkisar og anna, det blir litt for ekstremt. Dei gjorde ein tabbe. Pilotar er menneske dei også. Du kan jo spørja ein pilot om han aldri har gjort ein feil under ein flight. Dersom piloten seier nei, lyg han. Alle har gjort ein feil. Det er berre at enkelte er uheldige og gjer ein litt meir dramatisk feil enn andre.

 

Det kan vere litt vrient å sj forskjell på taksebane og rullebane til tider når det er snødekt og slike ting. Ikkje alltid markeringane syner seg så godt igjennom snøen.

 

Eg har sjølve nesten gjort samme tabben å ta av ifrå taksebane. Heldigvis hadde eg ein våken copilot som gjorde meg oppmerksom på dete like før eg satte TO power. Men hadde ikkje han sagt noko, hadde eg i allefall starta avgangen. Om eg hadde oppdaga det og avbrote eller ei, det vågar eg ikkje spekulere i.

 

Om eg ikkje hugsar feil, så har SAS landa på taksebana i Bodø minst ein gang. Så då er vel SAS eit alkoholisert selskap dei og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pegasus gjorde vel en feil de en gang

 

Problem, hvis KLM og Aeroflot (og SAS) har vært fulle. Pegasus da? 99% av Tyrkia er jo muslimer. Og de drikker jo som kjent ikke. Har de vært fulle på te de da?

 

Som Torstein sier, så blir det tull og si at det har vært alkohol inni bildet. Javell, så var det ett Russisk flyselskap, og ja. Russland er kjent for og være sterkt alkoholiserte.

Men har en Russisk pilot råd til og drikke seg snørrings i Norge?

Neppe.

 

Hadde en drita pilot i det hele tatt kommet seg ut fra gaten? Hvis han i det hele tatt hadde greid og kommet seg til flyet.

 

Sure greier :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

ja det var ikke lenge siden en Turkish Airlines maskin var på vei med TO trust, en dame faktisk. Men de klarte og avbryte takeoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...