Hans Christian Lindgren Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Dette gjør de for å få flere passasjerer med på hver tur. Men blir det suksess da? Tenk deg en tre timers flight stående som sild i tønne :mad: :eek: Man kan lese mer om dette her. RyanAir English version Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 reklame, reklame og atter reklame! Slik oppererer Ryanair. Tror deres motto er: All PR, er god PR. Er nok ikke lenge til vi får høre mer fra Ryanair Siter
Knut Arne Nygård Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Verkar som dei slenger ut nokre slike "nyhende" med jamne mellomrom for å få omtale i media. Men ein veit aldri, på korte halvtimes turar kan vel kanskje dette bli utprøvd Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Voldsom så aktiv jeg var her ikveld! Men by the way: Hvor mye tror dere det koster Ryanair å få slik omtale av media? Ingen ting tror jeg annet enn en pressemelding om at de skal innføre do frie fly, ingen innsjekkings skranker og at man bl.a. må stå oppreist i fly. Og hver gang Ryanair gir ut en pressemelding, så biter media på som sultne haier... Så det er lett å markedsføre seg så lenge man pøser ut pressemeldinger om det ene og det andre. Ikke lenge før Ryanair skal spare på innkjøp av uniformklær til sine ansatte, slik at det blir nudist arbeidsplass tenker jeg Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Hvis dette blir innført. (Noe jeg neppe tror kommer til å skje..), så vil det kun bli brukt på veldig korte turer, med maks en times varighet. Forresten, så mener jeg å ha hørt at FR's ansatte faktisk må investere noen kroner i sin egen arbeidsuniform. Siter
Tom Knudsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Dette er pina dø det dummeste jeg har hørt noen gang, i alle fall når man tenker på sikkerheten ombord.. Hva da om kapteinen setter på " fest setebelte" ved heavy turbulence, hva f. skal de som står gjøre da, knyte skolissa si i stolsete festet he he?? Tror neppe dette kan være lovelig Og for å ikke snakke om dekompresjon i kabinen, skal dem da få luft fra Videre kan jo nevnes " hold nødutganger fri for baggasje og hindring " he he.. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Tror det hele går på at man støtter seg til "vegger" i flyet hvor det er påmontert sikkerhets sele Tom? Mener jeg så et innslag om det når det gjaldt amrikanske "innenlands" ruter hvor kapasiteten var sprengt. Egentlig en nokså gammel idè som Ryanair har snappet opp. Siter
Christian Paulsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Brace for impact blir da stick to the pole. Jeg syns han O'Leary er litt morsom jeg da, flink til å tenke nytt også... :grin: Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 O'Leary er flink til en ting, det er å markedsføre seg til en billig penge! Så all ære for at dem vinner passasjerer på slike billige markedsførings tiltak som bl.a. pressemeldinger Mange flere deriblant SAS og BA (British Airways) som burde lære samme markedsførings tiltak, istedenfor skit kasting og gå på lønns pruting blant sine fagforeninger. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Intet er egentlig nytt i Ryanair-gården; "All PR er god PR" Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Betal mer og fly sikkert fordi vi tar sikkerhet på alvor i våres airbus!!! Hvor mange tror dere hadde bitet på en slik markedsføring i den siste måneden 01.06. til 30.06? Men slik reklame fra diverse flyselskaper har jeg ennå tilgode å lese, høre og se! Istedenfor blir vi preget av "stå oppreist" betal mindre, "ikke bruk do" betal mindre, "ikke ha bagasje" betal mindre, "last flyet selv" betal mindre! Hva med å markedsføre kvalitet istedenfor kvantitet? Tror de fleste flyselskaper har mye å tjene på markedsføring så lenge dem gjør det riktig. NB: Er rimelig sikker på at O'Leary hadde brukt sine metoder i sin markedsføring dersom det var en lik Boeing maskin i sin maskinpark som hadde vært i hard vind i den siste måneden Sarkastisk? Mulig.... Siter
Bjørn Petersson Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Nytt og nytt... Slik har de hatt i Russland i mange år. Bare at der så er man ikke spent fast, der står man slik som man står på bussen. Siter
per berge Skrevet 6. juli 2009 Skrevet 6. juli 2009 Sikkert fint med turbelens over vestlandet Nei dette kan de nok bare legge på hylla her i vesten. Siter
Gjest Mats Brendesæter Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Jeg vil bare legge til at av alle selskaper har Ryanair gjort det best gjennom finanskrisen og har hatt mest profitt. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Ikke bare Ryanair men faktisk også Norwegian også. Begge har hatt en formidabel vekst gjennom hele finanskrisen Begge har hatt sine ulike markedsføringer. Men fellesnevneren er billig, billig og atter billig hånd i hånd med god markedsføring. Siter
Marius91 Skrevet 7. juli 2009 Skrevet 7. juli 2009 Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg, Pål. Dette er garantert bare en billig måte å markedsføre seg på, O`Leary har forstått det han Og som en følge av dette, er Ryanair det desidert mest suksessfulle lavprisselskapet som har sett dagens lys! Mannen er genial!! Og som du sier, media biter på hver gang Siter
Jan Fjeld Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Begge har hatt en formidabel vekst gjennom hele finanskrisen Nå er ikke jeg økonom, så kanskje dette bare er på papiret, men ifølge E24 er det ikke slik m tanke på penger iallefall. Mens Norwegian tapte 202 millioner kroner i fjorårets tre siste måneder, var Ryanairs underskudd på hele 900 millioner kroner. http://e24.no/boers-og-finans/article2938198.ece Fant en ganske artig uttalelse av den nye markedsjefen til Ryanair i Norge. - SAS kommer aldri til vokse i sin nåværende form. Det går bare ikke. Det går ikke an å ta tre ganger så mye betalt for flybilletten, rote bort 20 ganger så mye bagasje og innstille dobbelt så mange flighter som Ryanair, sier han. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1701897.ece Så får vi se hvem som "vinner" til slutt. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror Ryanair sin norske markedssjef skal trå forsiktig i gangene; i motsettning til Ryanair er SAS i toppsjiktet i Europa hva regularitet anngår. Og jeg skulle gjerne likt å se statistikken han baserer seg på når det gjelder bagasje... Siter
JRE Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 - Forresten, så mener jeg å ha hørt at FR's ansatte faktisk må investere noen kroner i sin egen arbeidsuniform. - Stemmer det. Jeg måtte ut med ca 3500 nok for å få uniformen min, men det værste var egentlig dette: Vårt første møte med Ryanir etter ansettelsen på Stansted. Der skulle vi få utlevert slipset og fly-vingen til uniformen. De som ikke hadde 10.50£ tilgjengelig da fikk ikke dette utlevert. Dette var det første sjokket men slett ikke det siste. Jeg fløy der bare ett år. Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Mens Norwegian tapte 202 millioner kroner i fjorårets tre siste måneder, var Ryanairs underskudd på hele 900 millioner kroner. Det er veldig enkelt igrunn. Hvor store tap hadde de andre resterende flyselskaper rundt om i de siste 3 månedene (tenker på SAS, Lufthansa, Air France og for å ikke snakke om British Airways)? Så vidt meg bekjent, så hadde alle de store flyselskapene i europa store passasjer svikt mens det var kun to flyselskaper som hadde faktisk en økning av passasjerer i samme periode. Selv om tallene til Norwegian og Ryanair viser rødt, så var de altså ikke like mye rødt som resterende fly selskaper rundt om i europa. Forresten, hvor stort tap hadde f.eks. SAS og hvor mye må de spare iforhold til Norwegian for å komme seg over på + siden igjen? Siter
Thomas Johannessen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Dette blir litt OT, men skitt la gå. Jeg er egentlig litt lei av all hakkingen folk bedriver med SAS. Jeg reiser ganske mye med SAS for tiden, og senest i helgen var jeg i Bergen. Hadde fly hjem 1820(eller noe rundt der) fra Bergen. Jeg hadde lavprisbillett, dog på et kort med travelpass corporate fra SAS. Pga litt forskjellige omstendigheter var jeg på flyplassen allerede kl 1220. Flyet til Oslo kl 1250 hadde startet boarding. Jeg spurte betjeningen ved skranken om det var mulig å komme med denne avgangen, selv om jeg hadde "lavpris ikke fleksibel bill.". Jeg viste mitt TPC hvor billetten lå, og damen sa: Ja, det går så fint så, ha en god reise". Spørsmål: Hadde feks Norwegian/FR o.l ytt en slik service?? Nei nei og nei. SAS er i tillegg det mest punktlige selskapet, de har relativt god seteplass i sine fly(sitter alltid fremst), og har det beste rutetilbudet mtp transitflygninger o.l. I tillegg mener jeg at SAS har en mye ærligere prisopplysning ovenfor sine kunder. Skal man fly feks Norwegian, så må man betale for bagasje(som jeg aldri har), i tillegg så må jeg betale kr 40 ekstra dersom jeg ønsker å betale med mitt Amex goldcard. Dette ønsker jeg jo siden jeg ikke vil binde opp mine penger(bruke visa debit), da jeg får refundert de fleste billettene gjennom arb. giver. Alle disse tingene tar SAS ingen ekstra betaling for. Der vises prisen pr strektning inkl ALT. Eneste kr 25 som servicegebyr, men dette tilkommer uansett. Siste tingen, Hvis Norwegian presterte så "vannvittig" bra finansielt. Hvorfor vil da ingen låne dem penger slik at de kan betale for de nye flyene sine? Kredittinstitusjonene som Norwegian søker lån hos, sitter jo på alt tallmatriellet fra Norwegian, og de har sikkert noen gode tallknusere. Se her: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6672776 Takk for meg, beklager alle trykkleif, innlegget ble skrevet i hui og hast. Håper SAS aldri legger seg på norwegianlinjen, jeg vil fly med ett flyselskap som yter service og bryr seg om sine passasjerer. Når det er sagt så har tom SAS litt å lære fra f.eks Lufthansa som jeg nesten uten unntak fly IC med. --thomas Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Forstår at man bli lei av hakking av SAS og at man fort kan favorisere Norwegian. SAS er det mest punktlige flyselskapet med nær 100% punktlighet. Dette tror jeg faktisk SAS har alt å vinne på i det lange løp. Jeg tror og ikke minst håper at SAS vil komme seg ut av den krisen selskapet nå er inne i. Hvis ikke, så vil det finnes kun en taper og det er oss passasjerer mot at vi mister en viktig konkurrent å forholde oss til. Vi trenger også et selskap som SAS som kan stå til sterk kontrast til sine konkurrenter som Norwegian og Ryanair. At Norwegian sliter med å få til en finansiell lån for å betale resterende 700 millioner på sine bestilte fly i disse tider, er nok ikke bare Norwegian som gjør, men faktisk over hele linjen. Det er derfor USA nå gir og har gitt enorme krisepakker for å stimulere amrikansk økonomi og redde store og betydningsfulle industrier i USA deriblant Boeing. Dette er det Norwegian venter på nå. Nemlig et amrikansk statlig lån som er helt normalt. Sikker på at SAS, Ryanair og alle andre ville ha gjort det samme og slitet like mye for å få på plass slike lån for å kjøpe egne fly. Og en liten ting for SAS sympatisører: Man kan godt strø litt salt i såret til Norwegian sympatisører med å spekulere i om ikke Ryanair kjøper opp Norwegian til slutt for å komme seg inn på det scandinaviske markedet. Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Ble så mange digresjoner her om, punktlighet, finans og andre selskap at jeg nå nesten glemte hva tråden egentlig handlet om. Var det ikke ståplasser i et Ryanair fly? Vent litt, nå hører jeg et eller annet fra stua.... Straks tilbake! " SE HVA SOM SKJER " ------- Will it be SAS or Norwegian, will it be one or the other, stay tuned for the next episode of "Airline Battle 2009" same channel, same time, same location........ Akk ja, samme gamle debatten, samme kjedelig program som jeg har sett ca 1000 ganger før.. Ja der var du ja... Hvor var vi? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Hehe... Tar den Tom :-) Jo, Ryanair tenker nytt og med siste markedsføring om ståplasser :grin: Og hva er det neste Ryanair tenker nytt? For det er ikke lenge før Ryanair kommer med noe som får enhver av oss å hoppe i stolene igjen Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Glemte vi også å diskutere at Ryanair krever all innsjekk via nettet Vil fjerne innsjekkingsskrankerFra 1. oktober må alle Ryanairs passasjerer sjekke inn på nettet. Det vil da ikke lenger finnes innsjekkingsskranker for Ryanairs flyvninger. Det eneste som vil finnes, er punkter der du presenterer ombordstigningskortet du har printet ut, og leverer fra deg bagasje, dersom du ikke bare reiser med håndbagasje. Dersom du glemmer å sjekke inn på nettet innen fire timer før avreise, får du ikke være med på flyet. http://www.dinside.no/816919/ryanair-stenger-nettsiden-det-kan-koste-passasjerene-dyrt Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Så med andre ord, så kan altså ikke oldemor på 80 år som fortsatt lever på 80 tallet fly med Ryanair til sine oldebarn? Og hvis da oldebarna skal ordne billig reise for sin oldemor via nettet, så ender det opp med at oldemor må stå oppreist hele veien fra Sandefjord til Stansted? Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Så langt det ikke finnes en sprek ung kar som reiser seg av respekt for eldre mennesker, gir henne plassen sin i et lykkelig treff av tilfeldigheter bare fordi han satt å ergret seg grenseløst over den gjentatte samme diskusjon over hvem som er best av SAS og Norwegian hvorpå an da valgte Ryanair, noe den gamle damen var strålende lykkelig over. Ironien nå er at den gamle damen har heller valgt å gi hele den store formuen sin til den kjekke unge og spreke mannen på flyet som uten noen egenrådige tanker valgte å gi vekk sete sitt av godhet og respekt kontra sine egne respektløse barn. Lite viste den 80 år gamle damen at den unge mannen var en ivrig fly simulator fan som igjen valgte å bruke den store formuen til å bygge seg opp et nytt fly selskap som på sikt tok over hele markedet både på innenlands og utenlandsruter fra Norge men upåklagelig service, halve prisen på turer og egne reserverte plasser til eldre mennesker, god benplass og søte flyvertinner som gir fast klappsete tur for alle som måtte spørre. Siter
Thomas Johannessen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 men upåklagelig service, halve prisen på turer og egne reserverte plasser til eldre mennesker, god benplass og søte flyvertinner som gir fast klappsete tur for alle som måtte spørre. Er ikke SAS du mener her? --thomas Siter
Michael A B Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 OT fra meg også Skal man fly feks Norwegian' date=' så må man betale for bagasje(som jeg aldri har)[/quote']Du betaler for bagasje kun om du har bagasje som må sjekkes inn. Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. juli 2009 Skrevet 8. juli 2009 Er ikke SAS du mener her? Hypotetisk kan man kalle det hva som helst, bare ikke SAS.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.