Gå til innhold

JRE

Members
  • Innholdsteller

    156
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

12 Good

Om JRE

  • Bursdag 18. okt. 1975

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. I følge komplett står det at jeg skal få mitt Asus 3080kort 12 oktober, men etter at de probleme som er dukket opp så vurderer jeg på å avbestille. Dte ryktes jo også om at de slipper 3080 kort med 16 eller 20gb senere også..
  2. Jeg hadde en kommentar for kort tid siden der jeg skrev at jeg nok kom til å ha XP11 som foretrukket sim, selv om jeg hadde forhåndsbestilt msfs2020. Samme kveld oppdaget jeg at jeg var godkjent som Alpha tester. Har nok vært det i lang tid også, men har misset mailen 😛 Jeg trekker nå tilbake det jeg skrev tidligere og kan si nå at msfs2020 blir foretrukket sim for min del 😊. Bare å få bestilt.
  3. Det ble vel rundt 250-300gb. Jeg har ikke noe å sammenligne kvaliteten med, og har ikke sett på de du nevner, men syns dette ble riktig bra. Det er litt sterk grønn farge enkelte steder , men når man bruker det sammen med AsXP så virker det som det blir bedre. Bilde over er fra Xp11b14 Vulkan uten AsXp.
  4. Er ferdig med å legge inn hele Norge i x-plane etter oppskriften til Tom Knudsen. Tar en liten tur fra Alta og sydover for å sjekke tiles. Ser veldig bra ut.
  5. Jeg er selvfølgelig veldig spent på MSFS2020 og har forhåndsbestilt den. Nå har jeg imidlertid fulgt Ortho4Xp oppskriften til Tom Knudsen, og det norske landskapet er ganske enkelt fantastisk. Jeg flyr mer eller mindre bare på Zibo’s 737, og foreløpig tviler jeg på noen har utviklet en like god 737ng til msfs2020. Jeg håper x-plane får laget et bedre værsystem. (Skyer osv) Dette har jeg ikke hørt noe om, men dersom det skjer så skal det ikke utelukkes at xp fortsatt blir den foretrukne simulatoren for min del i lang tid fremover.
  6. Jeg har flydd på sim helt siden jeg startet flyger utdannelsen i 1998.
  7. Hei Etter å ha undersøkt en del til så ser det nok ut som at p3d blir simmen å satse på fremover. Ser jo at fler og fler utviklere til fsx nå leverer addons til p3d. Jeg har jo flydd mange timer på NG'n tidligere både for Ryanair og Norwegian derfor så synes jeg at pmdg's versjon av denne maskinen er den beste og jeg bruker ikke simmen til så mye annet enn dette. Men ser jo at ifly leverer til p3d. På tide å teste denne versjonen kanskje.
  8. JRE

    P3D Academic

    Hei Med fare for at dette har vært diskutert før... Jeg har nettop kjøpt prepar3d academic version til 49usd. http://www.prepar3d.com/prepar3d-academic/ Da må vel p3d være simmen å satse på fremover? Noen som kjenner til om pmdg vil satse på denne nå som prepar3D har blitt billig? mvh jre
  9. Hei Jeg kommer i hvertfall til å satse på http://www.prepar3d.com/ i fremtiden. Hørte at det var en som kjørte pmdg's 737ng der. -jre-
  10. - Forresten, så mener jeg å ha hørt at FR's ansatte faktisk må investere noen kroner i sin egen arbeidsuniform. - Stemmer det. Jeg måtte ut med ca 3500 nok for å få uniformen min, men det værste var egentlig dette: Vårt første møte med Ryanir etter ansettelsen på Stansted. Der skulle vi få utlevert slipset og fly-vingen til uniformen. De som ikke hadde 10.50£ tilgjengelig da fikk ikke dette utlevert. Dette var det første sjokket men slett ikke det siste. Jeg fløy der bare ett år.
  11. Noe mer forklaringer rundt etops. http://no.wikipedia.org/wiki/ETOPS
  12. Hei Mye vind i norge :-) , men vi lander ikke med den styrken i siden. Det blir nok alt for spennende. På f.eks b737-3 brukes dette. Max wind for ground operations: 60kts Anbefalt maks sidevind grense (Tora/lda > 2000m) Inkludert gusts) Dry rwy: 40 knts Wet rwy: 35 Knts det er selvsag flere regler rundt dette her. Med f.eks winglets blir også tallene noe redusert.contaminations etc etc.
  13. Jeg har opplevd mer enn 150knts i nesen da jeg fløy for Ryanair, og da er det ganske kjedelig når man er på siste legen mot Stansted en sen kveld :-P. Spes når de stenger plassen.. Ellers er den vinden som nevnes her helt normal etter mitt skjønn. Som regel ganske rolig. dog kan fl200 over hardanger vidda med norlig vind på 60-80 knts kan skape en del turbulens. Men 67knts på bakken i siden er nok en del for mye ja.. -jre-
  14. Hei Jeg gjorde mine tester på SIAP, men det var før jeg tok flygerutdannelsen. De hadde diverse tester den gangen, men det kostet en god del å gjennomføre dette. http://www.siap.no http://www.siap.no/RAADGIVNINGSPROVE.htm Nå har jeg arbeidet en del steder (DAT, CoastAir, Ryanair, Norwegian) og hvor hensiktsmessige disse prøvene er er jeg ganske usikker på. Men det kan kanskje gi deg en pekepin før man setter i gang med dyr utdannelse. -jre-
  15. Hei Jeg kan bare bekrefte at dette er ikke den sjekklisten vi benytter daglig.
×
×
  • Opprett ny...