Gå til innhold

U.S Coast Guard Air Station, Alaska, Sitka!


Anbefalte innlegg

For ikke mange månedene siden fikk jeg tilbud om å tiltre stillingen som Cheif Pilot på U.S Coast Guard sin base i Sitka, Alaska. Jeg leverte derfor min oppsigelse hos Northern Air Cargo og tiltrådte stillingen hos USCG tre måneder senere. Har fått utsjekk på samtlige flymaskiner vi har på basen, og ønsker derfor å informere dere litt om hvilke flymaskiner vi har, samt våre oppdrag igjennom året. Håper dette er spennende og ny informasjon for samtlige lesere.

 

USCG%20Air%20Station%20Sitka%202.jpg

 

 

sitka_map.jpg

 

Sitka ligger sentralt til i Alaska. Herifra kan vi operere opp mot både åpent hav, skjærgård, fjorder, byer og fjell. Våre oppdrag er derfor svært allsidige, og byr alltid på en utfordring. Sitka er Alaskas fjerde største by med 8000 innbyggere.

 

Sitka Air Station tilhører 17th district som er Alaska. Noen av oppdragene vi utfører er i korthet:

 

  • Søk og redning (SAR) både maritimt og på land
  • Maritim trafikkovervåkning
  • Bistand til nasjonale og lokale federale enheter, politi etc.
  • Ambulanseflygning
  • Vedlikehold og kontroll av maritim navigasjon, flyfyr, bøyer etc.
     
    ---------------------------------------------------------------
     
    På grunn av vår beliggenhet og behov for alsidighet er har vi en litt større og mer tilpasset flyflåte for vårt behov. F.eks har HC-130 Herculesen kun vinteropphold her. Mer info følger under hver flymaskin.
     
    Vår flyflåte er bestående av følgende flymaskiner:
     
  • Lockheed HC-130H Hercules (1 stk.)
  • Sikorsky HH-60J Jayhawk (2 stk.)
  • Piper PA-31T Cheyenne IIXL (1 stk.)
  • Cessna 206 - Stationair II (2 stk.)
     
    ---------------------------------------------------------------
     
    [size:11pt]Lockheed HC-130H Hercules [/size]
    -
  • Primæroppdrag: Maritim overvåkning, maritim SAR samt overvåkning av farvann rundt isbreer o.l
  • Sekunderoppdrag: Transport av militært utstyr og personell, evt. sivilt utstyr og personell
  • Cruise speed: 290 knots
  • Range: 4500 nm
  • Service ceiling 33,000 ft
     
    sit1.jpg
     
    sit3.jpg
     
    sit2.jpg
     
    ----------------------------------------------------------------
     
    [size:11pt]Sikorsky HH-60J Jayhawk [/size]
    -
  • Primæroppdrag: Søk og Redning (SAR)
  • Sekunderoppdrag: Maritim overvåkning, ambulanseflygning, innflygning av federale mannskap (politi etc.)
  • Cruise speed: 140 knots
  • Range: 700 nm
  • Service ceiling 5000 ft
     
    sit4.jpg
     
    sit6.jpg
     
    sit5.jpg
     
    ----------------------------------------------------------------
     
    [size:11pt]Piper PA-31T Cheyenne IIXL [/size]
    -
  • Primæroppdrag: VIP transport til og fra små flyplasser og flystriper
  • Sekunderoppdrag: Maritim søk og redning (SAR), maritim overvåkning, transport av egent personell, transport av federale mannskap (politi etc.)
  • Cruise speed: 270 knots
  • Range: 1336 nm
  • Service ceiling 29000 ft
     
    sit7.jpg
     
    sit8.jpg
     
    sit9.jpg
     
    ----------------------------------------------------------------
     
    [size:11pt]Cessna 206 - Stationair II [/size]
    -
  • Primæroppdrag: Søk og redning (SAR), overvåkning av natur reservater
  • Sekunderoppdrag: Inn- og utflygning av sivilt og militært personell, støttefly for lokale småflyselskap samt tilreisende (los etc.)
  • Cruise speed: 142 knots
  • Range: 721 nm
  • Service ceiling 15 700 ft
     
    sit10.jpg
     
    sit11.jpg
     

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere liker informasjonen og bildene! Som sagt av noen her, så har jeg lagt litt arbeid i å ta bildene samt samle informasjon og være kreativ og oppfinnsom. Ser ut til at jeg har lykkes, og at andre liker det jeg presenterer! Ingenting er vel bedre enn det! :) Det er jo ikke for min egen del jeg har laget dette.

 

Hvor kan man laste ned/kjøpe de enkelte komponenter og painter?

Herculesen er levert at Captain Sim, paint følger med. Jayhawken er levert av Aerosoft, paint følger med. Piper Cheyennen er levert av Digital Aviation, den fantastiske painten er laget av Gunnar van der Meeren. Tror ikke denne er lastet opp noe sted, men er du heldig så er Gunnar villig til å dele denne herligheten med forumets medlemmer! Flott jobbet! Cessnaen er levert av Carenado, paint ble funnet på avsim.

 

Herlig Ivar... deilig å se slike mesterverk, og grattis med ny jobb!

 

Skal se du må hive deg rundt og lete etter meg en dag :P

Takker og bukker! Jeg har sett deg svirre rundt om kring, vi har tross alt fulldekkende radarservice for hele USA og Canada. :grin: I know your wereabouts all the time! Hu er ei fin smekke hun du tilbragte natten hos i forrige uke. :grin:

 

NYDELIGE bilder og oppsett, dette har du lagt sjela i, og det kan vi se!

Jeg gjør somregel det med de fleste historier og bildeserier jeg legger ut, men ennå godt det vises denne gangen. :)

 

Nå gjelder det bare å få laget endel SAR missions

De kommer fortløpende, der er desverre ikke alltid jeg rekker å ta med meg kameraet. Om jeg så husker det, så har jeg somregel ikke tid til å ta bilder, men det kommer! :grin:

 

Med sånne som deg i beredskap, kan jeg godt gi meg i kast med "The wilderness" i en seildukskledd Piper Cub

Uten problem, vi stiller alt tilgjengelig mannskap til tjeneste om vi får beskjed om at noen er i nød. Vi plukker deg opp in no time! Husk forøvrig å ha med varme klær og mat til å overleve ett døgn der ute, it's harsh! :)

 

Men tror ikke den Piper`n kommer langt uten stikke

:blush: My mistake.. hehe!

 

Beundringsverdig, men(!) hvem står bak den Jayhawken?! Den SKAL jeg ha

Se lengre opp for svar. Vi har en ledig "opening" som pilot på den Jayhawken hvis du er interissert. ;)

 

Til denne fantastiske flåten trenger dere vel kansje dyktige mekanikere for å velikeholde flåten? Isåfall kan jeg tiltrå allerede om 12 timer i posisjon som mekaniker

 

Dette er vel ikke for ett VA eller noe?

Mekanikere har vi alltid behov for, både stasjonert på basen og "airborn". Vi har somregel med oss en mekaniker/tekniker på oppdrag for å være fleksible, just apply my friend! Dette er ikke for ett VA, alt er hentet fra hodet mitt (snodig type..) Men hva vil framtiden bringe? :grin:

 

Flotte bilete Ivar. Du har verkeleg gått inn i oppgåva du i USCG med mykje energi. Håpar du ikkje gløymer gamle kunstar oppe i fjellheimen medan du kuskar rundt utover havet?

Hehe, vi får like mye trening på bush flygning som "sea" flygning. Vi er daglig i bushen i ærender, som mangt. :) Ref. denne turen som jeg var med på for snart ett år siden! Se bare her!

 

 

Flere kommentarer er HJERTLIG velkommen! :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Herlig Ivar... deilig å se slike mesterverk, og grattis med ny jobb!

 

Skal se du må hive deg rundt og lete etter meg en dag :P

Takker og bukker! Jeg har sett deg svirre rundt om kring, vi har tross alt fulldekkende radarservice for hele USA og Canada. :grin: I know your wereabouts all the time! Hu er ei fin smekke hun du tilbragte natten hos i forrige uke. :grin:

 

 

Ja du vet hvor du finner meg i de nærmeste 4-5 ukene, nå er jeg jo midt oppi Yukon Quest hundeløpet. Frakter skadde hunder, VIP's, og annet utstyr til framskutte posisjoner.

 

Etter Yukon Quest er det jo Iditarod 2009 som står for tur, med samme opplegg og samme stress. Slitsomt for både fly og pilot og stå opp grytidlig om morgenen i minus 40!

 

Godt det finnes varme klær sier nå jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herlig Ivar... deilig å se slike mesterverk' date=' og grattis med ny jobb!

 

Skal se du må hive deg rundt og lete etter meg en dag :P [/quote']

Takker og bukker! Jeg har sett deg svirre rundt om kring, vi har tross alt fulldekkende radarservice for hele USA og Canada. :grin: I know your wereabouts all the time! Hu er ei fin smekke hun du tilbragte natten hos i forrige uke. :grin:

 

 

Ja du vet hvor du finner meg i de nærmeste 4-5 ukene, nå er jeg jo midt oppi Yukon Quest hundeløpet. Frakter skadde hunder, VIP's, og annet utstyr til framskutte posisjoner.

 

Etter Yukon Quest er det jo Iditarod 2009 som står for tur, med samme opplegg og samme stress. Slitsomt for både fly og pilot og stå opp grytidlig om morgenen i minus 40!

 

Godt det finnes varme klær sier nå jeg! :)

 

Da regner jeg med våre veier krysses! Vi er forespurt å stille med mannskap når løpet ankommer Eagle. Hva vi skal stille av flymaskiner er ennå ikke avklart, mest sannsynlig blir det Jayhawk og Cheyenne II XL. :grin:

 

Trenger du pilothjelp på den Cessna 182en?

Jeg må nok skuffe deg Tommy, vi har ingen 182 i flåten, men 206 kan du gjerne få utsjekk på om du søker! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da regner jeg med våre veier krysses! Vi er forespurt å stille med mannskap når løpet ankommer Eagle. Hva vi skal stille av flymaskiner er ennå ikke avklart, mest sannsynlig blir det Jayhawk og Cheyenne II XL. :grin:

 

Du kunne ikke valgt bedre sted Ivar.

 

Eagle har hatt norsk besøk av selveste Roald Amundsen. Det var herfra han telegraferte at han hadde kommet gjennom Nordvest-passasjen i 1905.

 

Godt å se flere nordmenn her da. ETA for første musher er 20. februar kl. 14.00 local time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har en del søkere på både JayHawk og 206, konkurransen blir hard, mye kvalifiserte mannskap! :grin:

 

Jayhawken er til FS9 I tillegg til dette flotte helikopteret får du også med en Cutter du kan plassere hvor du måtte ønsket for å lande på. :)

 

http://secure.simmarket.com/aerosoft-online-coast-guard.phtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...