Gå til innhold

Norges herligste


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

"Vi klipper den bare inn"

 

Helt nomalt.. Alle i klassen min sender meg rare blikk og tenker "GEEEEEEEEEEEEK" eller noe lignende. For meg, er spotting den mest naturlige ting i verden. For andre, er det kansje litt vell i meste laget.

 

Men, på den andre siden, så syns jeg det er rart å ta bilder av tog.. Pleier å si til kompisene mine

Du' date=' vil du hørra kem så e sjikkeligt rare? Ja! Di der folkå så tar bilder av tog, herregud.. e d muligt? Der står di time itte time å se d samma tpge passere.. [/quote']

så tar det litt tid, så sier de

Even' date=' du e faen sje bere sjøl.. :grin: [/quote']

 

 

BTW: Noen som skjenner intervjuobjektet, evt. er han her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk flest er vel spotting, simulatorer osv., en veldig sær interesse, og det forstår jeg egentlig godt. Vet ikke hvor mange rare blikk jeg har fått opp gjennom årene fra folk som går tur med bikkja osv. i skauen hvor jeg pleier å stå og spotte, en kar med scanner og speilreflekskamera som står og titter ut i lufta er vel ikke det man forventer å se midt inni skauen :P

 

Men, men, ikke noe galt i å være geek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den flyinteressen kan få noen sære utslag av og til. Men så langt har jeg ikke egentlig opplevd at folk har sett rart på meg når jeg har stått ute ved Auckland Intl. (AKL/NZAA) med scanner og kamera, og til tider også med fotostativ. Derimot får jeg ofte spørsmål som f.eks: "legger du bildene ut på airliners.net?"

 

Det som derimot skaffer meg rare blikk er når folk får høre om mine 12 timer lange turer i FS...

 

Ja, jeg er en "geek", og trives som det. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geek er vel egentlig et litt oppbrukt ord etterhvert. Alle har en geek i seg hvis en skal se stort på det. Noen samler colakorker, kulepenner, flybilder, fyrstikkesker og til og med brukte dametruser :shocked: ! Du finner de overalt i alle yrkesgrupper og livsfaser. Personlig velger jeg å kalle det "litt over gjenomsnittet interresert". For min egen del er jeg rimelig fornøyd med å ha fattet interessen for fly fremfor noe annet, for hvor om noe annet sted på nettet finnes det så mange hyggelige mennesker samlet under ett tak enn på Flightsim.no?

 

Jeg bare spør!

 

Hilsen Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene jeg er ute for å spotte er jeg som oftes på plass allerede kl. 04.00, søndag eller ei... :grin:

 

Jeg vurderte en stund å ta en hel dag ute ved spotte-plassen, fa første fly til siste fly. Desverre forstod jeg også at jeg da kom til å bli for trett til å kjøre hjem igjen, for første fly er rett etter kl. 04 (LAN fra Santiago), og siste fly kommer ikke før kl. 01 (Quantas fra Melbourne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe javisst Geir. :grin:

 

Nå er jo jeg egentlig fullstendig innhabil, men jeg mener det var betydlig mer belastende å være en geek eller nerd for en del år siden. De har sammen med de homofile fått en større aksept i samfunnet de senere år, føler jeg.

 

Personlig syns jeg det er litt gøy å se hvor mye "vanlige" folk himler med øynene når jeg forteller hva de hardt angrepne sim-entusiastene driver med. Realtime flyvning over åpent hav er alltid en sikker vinner, og kanskje den aller beste er historier om godt voksne som sitter i kjellerstua (og hysjer på kona) mens de babler i vei på engelsk; "SK323 clear to land", når de leker ATC...

 

Det er sært det!?! :cool:

 

Nå skal det sies at jeg himler litt med øynene av akkurat de eksemplene selv også, men det er nok bare det iboende menneskelige behovet for å forsøke å fremstille seg selv i et bedre lys, omtrent som når heroinistene på plata i Oslo står i 45 graders vinkel og rakker ned på snifferne.

Så jeg dømmer ingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene jeg er ute for å spotte er jeg som oftes på plass allerede kl. 04.00' date=' søndag eller ei... :grin:

 

Jeg vurderte en stund å ta en hel dag ute ved spotte-plassen, fa første fly til siste fly. Desverre forstod jeg også at jeg da kom til å bli for trett til å kjøre hjem igjen, for første fly er rett etter kl. 04 (LAN fra Santiago), og siste fly kommer ikke før kl. 01 (Quantas fra Melbourne) [/quote']

 

Jo, men er en vestenlig forskjell mellom Auckland og Sola.. Hovedforskjellen må vel være at det faktisk går mer en 30 avganger pr. dag fra Auckland. OG at dere har medium og heavy på daglig basis. Sola har 737..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo' date=' men er en vestenlig forskjell mellom Auckland og Sola.. Hovedforskjellen må vel være at det faktisk går mer en 30 avganger pr. dag fra Auckland. OG at dere har medium og heavy på daglig basis. Sola har 737.. [/quote']

Slutt å syte, prøv deg i Molde du, fem SAS 737 og noen fokkere, samt AEA 737 på onsdagene, det gir lysten til å spotte en hel dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUTE ANKOMST FRA TID STATUS ÅRSAK

WF 0933 Vadsø - Mehamn 06:28 Landet 06:17

WF 0940 Tromsø - Hammerfest 11:38 Landet 11:37 RA

WF 0937 Kirkenes - Vadsø - Båtsfjord - Mehamn 18:49 Landet 18:39

WF 0934 Tromsø - Hammerfest 22:09 Beregnet ankomst på rutetid

 

Altså fire ankomster og avganger daglig. Synes jeg ser den personen som står fra halv syv om morgenen til halv elleve om kvelden for å få med alle fire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom 737 ekskluderes fra medium' date=' så har vi faktisk mer heavy enn medium, ja... :grin:

 

Ellers er det faktisk 737 som dominerer, og det er stort sett Air New Zealand 733 og Pacific Blue 738. Samt noen Quantas 733 og 738, så variasjonen av 737 er ikke helt den samme som på Gardemoen... [/quote']

Joda, men her i landet er det jo SAS og Norwegian, og kun SAS og Norwegian - nesten..

Dere har litt variasjon på fargene. Quantas? Hva er det? Kjenner bare til ett selskap som heter Qantas :grin:

 

RUTE ANKOMST FRA TID STATUS ÅRSAK

WF 0933 Vadsø - Mehamn 06:28 Landet 06:17

WF 0940 Tromsø - Hammerfest 11:38 Landet 11:37 RA

WF 0937 Kirkenes - Vadsø - Båtsfjord - Mehamn 18:49 Landet 18:39

WF 0934 Tromsø - Hammerfest 22:09 Beregnet ankomst på rutetid

 

Altså fire ankomster og avganger daglig. Synes jeg ser den personen som står fra halv syv om morgenen til halv elleve om kvelden for å få med alle fire :)

 

Da har du fritidsproblemer :grin:

Men har du moppe, eller bil. Evt. bor nært flyplassen, er det jo ikke noe problem å sette av 10 minutter for det ene flyet om gangen, mtp de er så spredd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUTE ANKOMST FRA TID STATUS ÅRSAK

WF 0933 Vadsø - Mehamn 06:28 Landet 06:17

WF 0940 Tromsø - Hammerfest 11:38 Landet 11:37 RA

WF 0937 Kirkenes - Vadsø - Båtsfjord - Mehamn 18:49 Landet 18:39

WF 0934 Tromsø - Hammerfest 22:09 Beregnet ankomst på rutetid

 

Altså fire ankomster og avganger daglig. Synes jeg ser den personen som står fra halv syv om morgenen til halv elleve om kvelden for å få med alle fire :)

 

Da har du fritidsproblemer :grin:

Men har du moppe' date=' eller bil. Evt. bor nært flyplassen, er det jo ikke noe problem å sette av 10 minutter for det ene flyet om gangen, mtp de er så spredd. [/quote']

 

Haha, ja, det er sikkert ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har litt variasjon på fargene. Quantas? Hva er det? Kjenner bare til ett selskap som heter Qantas :grin:

Ops... :blush:

Hehe, stemmer at det heter Qantas. Jeg har for vane å bruke "u"-tasten når jeg har brukt "q"-tasten, noe som ellers er vanlig i engelsk rettskrivning. Den feilen er forøvrig også ganske vanlig her "down under"... ;)

 

Er det forresten noen her som vet hva en "Qantas" faktisk er for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...