Truls Petter Elven Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=540577 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 wow, blir spennende og følge med på. Høres jo meget rart ut at to fly skulle få trøbbel samtidig da. Noen som har de på scanner å hører hva som skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nå er vist berre to trygt på bakken på GM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette har blitt veldig overdramatisert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er VG. Kva forventar du? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Arne Kjørstad Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Fly nr. to fikk nok ikke trøbbel. Det er standard at vingmann følger flyet med problemer helt ned uten å lande, for så å gjøre et close-pattern og lande selv. For den uinvidde kan dette se ut som et mislykket landingsforsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det sto jo at begge flyene hadde problemer... Men skjønner ikke hvorfor VG absolutt skal ha med fakta om flyet. Vil du vite mer om det, så slår du opp i ett leksikon, eller wikipedia. Du venter ikke på at VG.no skal skrive noe om det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Temmelig vanlig at nettaviser legger inn faktabokser på enkelte saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Bra at dei kom seg ned (ikkje at å kome seg ned er det største problemet). Stussar litt på utsegne frå teknikaren, det at det er så få feil på flya. Synast at eg har høyrd fleire gonger at jagarfly står mange timar på bakken i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Fly nr. to fikk nok ikke trøbbel. Det er standard at vingmann følger flyet med problemer helt ned uten å lande' date=' for så å gjøre et close-pattern og lande selv. For den uinvidde kan dette se ut som et mislykket landingsforsøk. [/quote'] Det sto jo at begge flyene hadde problemer... Men skjønner ikke hvorfor VG absolutt skal ha med fakta om flyet. Vil du vite mer om det, så slår du opp i ett leksikon, eller wikipedia. Du venter ikke på at VG.no skal skrive noe om det.. Det var kun ett fly som fikk indikasjoner på tap av thrust. Det er i henhold til SOP at begge fly da lander. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Bra at dei kom seg ned (ikkje at å kome seg ned er det største problemet).Stussar litt på utsegne frå teknikaren' date=' det at det er så få feil på flya. Synast at eg har høyrd fleire gonger at jagarfly står mange timar på bakken i året. [/quote'] Er ofte slik med "kompakte" fly at når noko går skeis, så må halve flyet demonterast for å komme til delane som er ute av drift. Så det kan ta ti timar å demontere, 3 timar å skifte del, og 12 timar å montere igjen. Då er ein raskt oppe i nokre timar sjølv om det berre er snakk om nokre få feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 - og jeg tror ikke Norge hadde hatt råd til å fly flyene mer enn Forsvaret gjør til daglig likevel... med mindre man tok seg råd til det med mer penger til øving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Noen som vet hva F-16 sluker av fuel i sekkundet ved full pupp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Er det ikke en 4-8L per sek da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 :eek: Jeg visste at det var drøyt, men såpass forventet jeg dog ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Spørs hvilken høyde og fart.. Takeoff sea level static rundt 8L/sek tror jeg, mens hvis vi for eksempel går opp til 5000 fot og 820 knop vil fuelusage øke til omtrent 150% så ca 12L/sek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 10L per sek på full AB hvis jeg ikke husker feil i fra kurset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ok, jeg har tall i fra sjefen på F16 kjeller, i forbindelse med jobb. Han er en av de som kjenner F16 best her i Norge så jeg vet ikke jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ikke jeg heller (unødvendig post, men flott for post-tellingen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg vet....ops der ble det en post til, ble jeg glad nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.