Gå til innhold

Postens ruter


Morten Ruud

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det dumpet litt reklame ned i postkassa i dag. Og da la jeg merke til at Posten meldte ifra om at det kom til å bli sendt 36 millioner pakker og brev.

 

Jeg tenkte jo da at jeg skulle gi Posten/Bring litt flystøtte, og da lurte jeg på om dere "O' store flyguruer" vet om hvem Posten bruker som transportør av flybåren post. Regner jo med at de bruker SAS/Norwegian og kanskje tildels Widerøe til dette til daglig. Er det noen spesialavtaler mellom Posten og noen av flyselskapene? Evt. om de bruker noen innleide fraktfly også?

 

mvh

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten har avtale med Westair på postflyging i Norge.

Oi der var du 17 sekunder før meg :D

 

Hehe! Jeg så dere på "Hvem er online" siden og var veldig spent på å se hvem av dere som svarte først :)

 

Også lurte jeg på om dere vet om noen fine downloads for FSX

-BAE Advanced TurboProp - ATP-F

-Avion Transport Regional - ATR72

-BAe 146-200 QT

-Avion Transport Regional - ATR 42

-Bombardier CRJ200 PF

 

Kunne egentlig ha tenkt meg et av propellflyene. Gjerne med fungerende FMC, for jeg er ikke så stødig på flyging etter kart. Kan også betale for flyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAe ATP Advanced Turboprop kommer i løpet av kort tid fra www.bsmp.co.nz

 

Den blir MEGET bra! bare å vente til den kommer, er ikke lenge igjen, de har LOVET den FØR jul så regner jeg med den kommer til da.

 

West Air Sweden/Europe får nå den 3dje CRJ-200PF i løpet av noen uker nå, de skal ha 3 CRJ-200PF i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, West Air Sweden flyr på for posten. Posten sorterer pakker på dagen, og disse blir kjørt ut til flyplassen. I de fleste store norske byene flyr West Air da en eller to rundturer mellom byen og Gardermoen, for å få med post begge veier. En pakke kan da f.eks. flys fra Bergen til Oslo med første rundtur OSL-BGO, og så sorteres i Oslo og fraktes videre til Trondheim i andre rundtur på OSL-TRD. Ben-Air flyr mindre ruter for posten, der det vil ta for lang tid med West Air-systemet, f.eks. Sola-Torp.

 

Håper dette oppklarte litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er interessert i detaljerte WestAir ruter både i Norge og Europa, kan legge inn AIG Alpha-India Group's WestAir Sweden, WestAir Luxembourg og WestAir Europe som ligger på Avsim. De aktuelle AI flymodellene i WestAir paint ligger også ute på nettet.

Forøvrig er nå WestAir verdens største operatør av BAE ATP som er den fremste arbeidshesten på postrutene i Norge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...