Gå til innhold

Luftforsvarets Pilotcamp


Johan Holmseth

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ble ganske overrasket i går da det var dumpet ned en mail fra forsvaret, der det sto at jeg var trukket ut for å værme i luftforsvarets pilotcamp :) Er det flere her inne som har fått samme mailen? Eller har vært med på det før? Er litt spent på hva vi skal gjøre osv :P

Går forresten av staben den 7-9 November i Bodø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjord var det ihvertfall omvisning i hangarer med mulighet for å sitte i en f-16 cockpit og info fra piloter osv. Er jo "reklamestunt" fra forsvaret sin side hvor man informerer de besøkende om muligheter, krav og utfordringer ved og jobbe i forsvaret. Sikkert ganske spennende også;) Vil si at en annen mulighet for flyfrelste som ikke har vært inne til førstegangstjeneste enda, så bør dere bli Crew Chief Assistenter ;) Er nesten et år med pilotcamt det :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crewchief assistent om du vil klå på F-16

 

Terminal-assistent om du vil handle mange andre typer fly ifm flytransport og flymottak

 

Ops-assistent i en skvops om du vil vanke i et miljø hvor flygere oppholder seg ofte og hvor du kan spørre og grave. Jeg var i en ops over en periode hvor jeg fikk ganske mange besvarte spørsmål som var for "vanskelige" å beskrive i f.eks. forumet "pilotene svarer"...

 

Jeg kommer ikke på flere ulike stillinger som kan være interessante for flyfrelste folk i førstegangstjenesten, men om noen kommer på noe mer så får dere legge til det dere vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops-assistent i en skvops om du vil vanke i et miljø hvor flygere oppholder seg ofte og hvor du kan spørre og grave. Jeg var i en ops over en periode hvor jeg fikk ganske mange besvarte spørsmål som var for "vanskelige" å beskrive i f.eks. forumet "pilotene svarer"...

 

Dette får du også mulighet til som CCA i Bodø. :) Sitter jevnlig på QRAvakt sammen med blant annet to piloter, de fleste er mer enn villig til å utdype forskjellige ting man lurer på. :)

 

Våpensystem assistent er også en tjeneste som er artig for de som er interessert i fly. Tjenesten der går for det meste ut på å skifte chaff/flare beholdere og kjøleluft på Iris-T og Lima missiler, og så klart armering av fly. En del klåing på fly inngår. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gruer meg til de fysiske testene allerede

En mulighet er jo og krysse av "nei" i boksen hvor du får spørsmål om du er i god nok fysisk form for å bestå testene.

Og får du karakter 2 så har du jo bestått :) så lenge du klarer over 16 armhevinger, 20 situps og 4 kroppshevinger så går jo det bra :) Det jeg gruer meg er 3000 meteren, kondisen og jeg har skilt lag for en stund siden :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt trukket ut til pilotcamp på Ørlandet 14-16 november :D

:blush:

 

Samme her Gert så vi møtes vel i uniform på Ørlandet da :grin: sjekket programmet for i fjor så vi skal vist gå i uniform under hele campen tror jeg. Fy F. som jeg gleder meg. Men som andre her, dæven styrketestene er ikke akkurat noe jeg ser fram til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...